Η νέα Corvette ZR1 και η υβριδική ZR1X κατέρριψαν ρεκόρ στο Nurburgring, καθιστώντας την ZR1 το ταχύτερο αμερικανικό αυτοκίνητο παραγωγής στην πίστα.
Με χρόνο 6:50.763, η ZR1 ξεπέρασε τη Ford Mustang GTD, ενώ η ZR1X βελτίωσε περαιτέρω την επίδοση με χρόνο 6:49.275.
Εξοπλισμένες με το ZTK Performance Package, οι Corvette διαθέτουν αεροδυναμικές βελτιώσεις και ειδικά ελαστικά Michelin, ενώ ο ισχυρός 5.5 V8 twinturbo κινητήρας αποδίδει 1.079 ίππους.
Παρά την εντυπωσιακή ισχύ, το βάρος της ZR1 παραμένει χαμηλό, προσφέροντας εξαιρετική σχέση μάζας-δύναμης.
Πιο αναλυτικά
Η νέα Corvette ZR1 δεν είναι ένα ακόμα muscle car. Πρόκειται για ένα από τα ισχυρότερα αυτοκίνητα παραγωγής εξ Αμερικής, με διαφορά η πιο δυνατή ‘Vette όλων των εποχών και με ακόμα μεγαλύτερη διαφορά, η ταχύτερη. Το λένε τα επίσημα στοιχεία επιδόσεων, αλλά κυρίως το δηλώνουν τα ρεκόρ πίστας που δεν σταματάει να κάνει η «πυρηνική» Κορβέτα!
Η ZR1 επισκέφθηκε το Nurburgring με κύριο σκοπό, να εκθρονίσει τη Ford Mustang GTD από την κορυφή των αμερικανικών αυτοκινήτων παραγωγής. Κάτι που κατάφερε με χαρακτηριστική άνεση, γράφοντας χρόνο 6:50.763 και κατεβάζοντας την επίδοση της ‘Stang κατά σχεδόν 1,5 δλ. (6.52.072), με το ZTK Performance Package και ελαστικά Michelin Cup 2R, έχοντας τον μηχανικό εξέλιξης Brian Wallace στο τιμόνι. Όχι ότι είναι κάποιος άσχετος με Nurburgring ο Wallace, πάνω από 400 γύρους μετράει στην «Πράσινη Κόλαση», αλλά δεν είναι και επαγγελματίας οδηγός αγώνων όπως ο Dirk Muller, που ήταν στο τιμόνι της GTD. Διαθέσιμη για αγορά στην Ευρώπη, ωστόσο, δεν είναι, οπότε η ZR1 ήρθε, έκανε το ρεκόρ της και έφυγε. Και μετά μπήκε η υβριδική και τετρακίνητη ZR1X, βελτίωσε την επίδοση της για άλλο 1,5 δλ. (6.49.275) κι επίσης αποχώρησε!
Το προαναφερθέν πακέτο ZTK προσθέτει ρυθμιζόμενη αεροτομή και Gurney flap πίσω, θηριώδες splitter μπροστά, εξίσου θηριώδη διαχύτη και ειδικά σχεδιασμένο πάτωμα, που βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα προς εκείνον (το διαχύτη). Στην τελική της ταχύτητα, που είναι πολύ πάνω από τα 320 χλμ./ώρα, η Corvette ZR1 ZTK παράγει 544 κιλά κάθετης δύναμης. Πέρα από την αεροδυναμική (εννοείται κατασκευασμένη από ανθρακονήματα), «ο βασιλιάς της πίστας» -όπως αποκαλεί τη ZR1 ZTK η Chevrolet- φοράει επίσης ειδικά εξελιγμένα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2R, σφιχτότερα ελατήρια, αναβαθμισμένα αμορτισέρ και αναθεωρημένο λογισμικό στον έλεγχό τους. Τα κεραμικά φρένα των 400 χλστ. μπροστά και 390 χλστ. πίσω είναι στάνταρ, όπως και η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση.
Ένας κτηνώδης 5.5 V8 twinturbo βομβαρδίζει με 1.079 ίππους και 1.121 Nm ροπής τους πίσω τροχούς, ξεπερνώντας σε δύναμη -μεταξύ άλλων- τη Lamborghini Revuelto, την Pagani Utopia και το Mercedes-AMG One! Ο flat plane V8 δεν δυσκολεύεται να στροφάρει μέχρι τις 8.000 σ.α.λ., παρά τη μικρότερη συμπίεση (9,8:1 αντί 12,5:1 στη Z06) και την παρουσία δυο υπερτροφοδοτών, αντλώντας δροσιά από συνολικά 15 ψυγεία! Παρόλο το hardware, το βάρος της ZR1 δεν ξεπερνά τα 1.665 κιλά και διαμορφώνει τη σχέση μάζας-δύναμης στα μόλις 1,54 κιλά ανά ίππο!
Το άρθρο Ρεκόρ αστερόεσσας η Corvette ZR1X στο Nurburgring (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Corvette ZR1X κατάφερε να καταρρίψει ρεκόρ στο Nurburgring, με την ZR1 να γίνεται το ταχύτερο αμερικανικό αυτοκίνητο παραγωγής στην πίστα.
- Με χρόνο 6:50.763, η ZR1 ξεπέρασε τη Ford Mustang GTD, ενώ η ZR1X βελτίωσε περαιτέρω την επίδοση με χρόνο 6:49.275.
- Εξοπλισμένες με το ZTK Performance Package, οι Corvette διαθέτουν αεροδυναμικές βελτιώσεις και ισχυρό κινητήρα 5.5 V8 twinturbo με 1.079 ίππους.
- Παρά την ισχύ, το βάρος της ZR1 παραμένει χαμηλό, προσφέροντας εξαιρετική σχέση μάζας-δύναμης στα 1,54 κιλά ανά ίππο.