Το Peugeot 205 T16 είναι ένα σπάνιο και θρυλικό αυτοκίνητο που ξεχωρίζει για την αγωνιστική του κληρονομιά και τις εξαιρετικές του επιδόσεις. Βασισμένο στο 205 GTI, το T16 δημιουργήθηκε για να κυριαρχήσει στο Group B, με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.775 κ.εκ., τετρακίνηση και επιδόσεις που το καθιστούσαν μοναδικό για την εποχή του. Με μόλις 200 κομμάτια να έχουν κατασκευαστεί για τις ανάγκες της homologation, το συγκεκριμένο μοντέλο του 1984, με 40.266 χλμ., εκτιμάται ότι κοστίζει μεταξύ 250.000 και 350.000 δολαρίων, καθιστώντας το προσιτό μόνο για πολύ βαθιές τσέπες.
Πιο αναλυτικά
To 205 είναι ένα από τα πιο ιστορικά/θρυλικά αυτοκίνητα της Peugeot, από όποια πλευρά κι αν το παρατηρήσει κάποιος. Από εμπορικής, πολιτισμικής (βλέπε 205 GTI και επίδραση στα hot hatches), αλλά και αγωνιστικής, καθώς μέσω αυτού οι Γάλλοι κατάφεραν να σπάσουν το «μπλοκ» των Audi Quattro.
Για να το καταφέρουν, δημιούργησαν το T16. Μια κατασκευή που θύμιζε 205, όμως στην ουσία ήταν ένα εστιασμένο supercar. Ως βάση χρησιμοποιήθηκε το GTI, όμως το T16 κατασκευάστηκε με γνώμονα τις νίκες στο ανεπανάληπτο Group B. Το αμάξωμα ήταν εντελώς διαφορετικό, θυμίζοντας τα κανονικά 205 μόνο στα φανάρια και τα σήματα της Peugeot, όμως η μεγαλύτερη διαφορά εντοπιζόταν κάτω από αυτό. Εκεί που το GTI είχε τον ατμοσφαιρικό 1.6 ή 1.9 λίτρων και την κίνηση μπροστά, το T16 χρησιμοποιούσε έναν υπερτροφοδοτούμενο 1.775 κ.εκ. τοποθετημένο στο κέντρο, σε συνδυασμό με σύστημα τετρακίνησης.
Η απόδοση των 200 ίππων στις 6.750 σ.α.λ. και 255 Nm στις 4.000 σ.α.λ., συνδυαζόμενη με το χαμηλό βάρος των 1.100 κιλών, το 5άρι χειροκίνητο και την τετρακίνηση εξασφάλιζαν επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δλ. και τελική 211 χλμ./ώρα. Αριθμοί αδιανόητοι για 205 , αλλά και γενικά για αυτοκίνητο που δεν έφερε σήματα Ferrari ή Porsche το 1984.
Οι ανάγκες της homologation επέβαλαν την κατασκευή 200 κομματιών, με το συγκεκριμένο να μάς έρχεται από το 1984 και την πρώτη φουρνιά T16 (μέχρι το 1987 στην παραγωγή). Το οδόμετρο αναγράφει 40.266 χλμ., οπότε δεν πρόκειται για κάποιο αυτοκίνητο που πέρασε όλη του τη ζωή στο γκαράζ – αλλά ούτε και για κάποιο που ήταν όλη την ώρα στα δρομολόγια. Ακόμα και με πενταψήφιο αριθμό χιλιομέτρων βέβαια, απαιτούνται σοβαρά εξαψήφια ποσά για την αγορά ενός 205 Turbo 16. Στην προκειμένη, μιλάμε για εκτιμήσεις που τοποθετούν την τιμή στις 250.000-350.000 δολάρια (216.175-302.645 ευρώ)!
Το άρθρο Ανεπανάληπτο Peugeot 205 T16 για πολύ βαθιές τσέπες εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Peugeot 205 T16 είναι ένα σπάνιο και θρυλικό αυτοκίνητο με αγωνιστική κληρονομιά και εξαιρετικές επιδόσεις, κατασκευασμένο για το Group B.
- Με μόλις 200 κομμάτια, το μοντέλο του 1984 έχει εκτιμώμενη τιμή 250.000-350.000 δολάρια, καθιστώντας το προσιτό μόνο για πολύ βαθιές τσέπες.
- Το T16 διαθέτει υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.775 κ.εκ., τετρακίνηση και μπορεί να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε 6 δευτερόλεπτα.
- Η μοναδικότητα του T16 έγκειται στη συνδυασμένη αγωνιστική και πολιτισμική του επίδραση, κατακτώντας την αγορά και τις πίστες.