Το άρθρο εξετάζει την αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, βασιζόμενο σε έκθεση της γερμανικής TÜV, η οποία αξιολογεί τα πιο δημοφιλή μοντέλα στην Ευρώπη.
Παρά την απουσία κινητήρα εσωτερικής καύσης, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιμετωπίζουν προβλήματα, κυρίως λόγω του αυξημένου βάρους των μπαταριών που επηρεάζει τις αναρτήσεις και τα φρένα.
Τα VW e-Golf, MINI Cooper SE και Hyundai Kona Electric αναδείχθηκαν ως τα πιο αξιόπιστα, ενώ το Tesla Model 3 καταγράφηκε με τα περισσότερα προβλήματα, κυρίως στην ανάρτηση και τα φρένα.
Το άρθρο υπογραμμίζει ότι η αξιοπιστία των ηλεκτρικών οχημάτων ποικίλλει σημαντικά, με ορισμένα μοντέλα να παρουσιάζουν σοβαρά ελαττώματα ήδη από τον πρώτο τεχνικό έλεγχο.
Πιο αναλυτικά
Το γεγονός ότι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν έχουν κινητήρα εσωτερικής καύσης δεν σημαίνει ότι δεν εμφανίζουν προβλήματα, αφού διαθέτουν άλλα τμήματα που μπορεί να βγάλουν βλάβες. Μια σχετική εικόνα αναφορικά με την αξιοπιστία τους δίνει η έκθεση της γερμανικής TÜV που επικεντρώνεται στα πιο δημοφιλή ηλεκτρικά αυτοκίνητα που έχουν κυκλοφορήσει στη μεγαλύτερη αγορά της Ευρώπης. Στη λίστα συνεχώς προστίθενται νέα μοντέλα από Ευρώπη και Κίνα, τα οποία θα δούμε πώς τα πάνε σε επόμενες έρευνες. Ένα βασικό μειονέκτημα των ηλεκτρικών οχημάτων είναι το αυξημένο τους βάρος, αφού οι μικρότερες μπαταρίες ζυγίζουν περίπου 300 κιλά και οι πιο μεγάλες ξεπερνούν τα 500 κιλά. Εύλογα οι αναρτήσεις και τα ελαστικά ταλαιπωρούνται περισσότερο, όμως τα δισκόφρενα συχνά υποφέρουν από αχρηστία, λόγω της αναγεννητικής πέδησης. Ειδικά με την επιλογή «B» ή το i-Pedal είναι πιο έντονη με αποτέλεσμα τα φρένα να χρησιμοποιούνται πολύ λιγότερο από ένα συμβατικό αυτοκίνητο. Κάτι που με τη σειρά του οδηγεί στη συσσώρευση σκουριάς στους δίσκους.
Τα πιο αξιόπιστα ηλεκτρικά αυτοκίνητα
Σύμφωνα πάντα με τους ελέγχους της γερμανικής TÜV, Τα VW e-Golf, MINI Cooper SE και Hyundai Kona Electric αποδείχτηκαν εξαιρετικά αξιόπιστα. Στο ΜΙΝΙ αναφέρθηκαν μικρά παράπονα για τα φώτα, ενώ τα φρένα του ήταν σχεδόν τέλεια. Το Hyundai Kona Electric είναι επίσης αξιόπιστο, με μόνο μικρό πρόβλημα την ελαφρώς ταχύτερη φθορά των δισκόφρενων. Ο νικητής είναι το VW e-Golf, αφού το ποσοστό αστοχίας ήταν μόλις 3,4%. Βέβαια, η τεχνολογία φόρτισης και η αυτονομία της μπαταρίας του είναι πλέον ξεπερασμένες για τα τωρινά δεδομένα. Στη μέση της κατάταξης βρέθηκαν τα VW ID.4, Peugeot e-208 και Opel Corsa-e. Ακολούθησε το Renault Zoe, όμως ο απόλυτος χαμένος είναι το Tesla Model 3 με τα περισσότερα σοβαρά ελαττώματα (όσο μικρότερο το ποσοστό, τόσα περισσότερα τα προβλήματα).
- VW e-Golf: 93,4%
- MINI Cooper SE: 93,0%
- Hyundai Kona Electric: 92,7%
- VW ID.3: 92,5%
- VW ID.4 / ID.5: 90,3%
- Peugeot e-208: 89,1%
- VW e-up!: 88,4%
- Opel Corsa-e: 88,4%
- Renault Zoe: 85,9%
- Tesla Model 3: 81,8%
Με σημαντικό ποσοστό ελαττωμάτων 14,2%, δηλαδή διπλάσιο από τον μέσο όρο, το Tesla Model 3 σημείωσε τη χαμηλότερη απόδοση. Μάλιστα, το ποσοστό βλαβών του κατά τον τεχνικό έλεγχο είναι συγκρίσιμο με οχήματα έξι έως επτά ετών. Τα κύρια προβλήματα αφορούν τα εξαρτήματα της ανάρτησης, όπου τα ποσοστά βλαβών καταγράφονται 15 φορές πάνω από τον μέσο όρο. Προβλήματα με φθαρμένους δίσκους φρένων και δυσλειτουργίες στους προβολείς και τα πίσω φώτα είναι επίσης συνηθισμένα. Στο Renault Zoe οι ελεγκτές παρατήρησαν προβλήματα με την ανάρτηση, τα φρένα και το μηχανισμό του συστήματος διεύθυνσης. Το Opel Corsa-e εμφάνισε προβλήματα στην ανάρτηση, τα δισκόφρενα και τα φώτα. Το VW e-up! έχει επίσης περισσότερα προβλήματα από τους μεγαλύτερα VW, κυρίως με τα φρένα και τον φωτισμό. Το Peugeot e-208 βρίσκεται ακριβώς στη μέση. Το κύριο μειονέκτημά του είναι η ταχεία φθορά στους δίσκους και στα τακάκια. Στα VW ID.4 και ID.5 υπήρξαν παράπονα για τη λειτουργία του πεντάλ φρένου, ωστόσο οι δίσκοι τους είναι αξιοσημείωτα ανθεκτικοί. Το VW ID.3 τα πάει κάπως καλύτερα, με περιστασιακά προβλήματα στις αναρτήσεις και με ανθεκτικούς δίσκους.
Μικρά ελαττώματα κατά τον πρώτο τεχνικό έλεγχο:
- Renault Zoe: 5,2%
- Peugeot e-208: 4,5%
- VW e-up!: 4,1%
- Tesla Model 3: 4,0%
- VW ID.4 / ID.5: 3,8%
- Opel Corsa-e: 3,8%
- Hyundai Kona Electric: 3,3%
- VW e-Golf: 3,2%
- MINI Cooper SE: 2,6%
- VW ID.3: 2,5%
Σημαντικά ελαττώματα κατά τον πρώτο τεχνικό έλεγχο:
- Tesla Model 3: 14,2%
- Renault Zoe: 8,9%
- Opel Corsa-e: 8,3%
- VW e-up!:– 7,5%
- Peugeot e-208: 6,4%
- VW ID.4 / ID.5: 5,9%
- VW ID.3: 5,0%
- MINI Cooper SE: 4,4%
- Hyundai Kona Electric: 4,0%
- VW e-Golf: 3,4%
Το άρθρο Τα πιο ζημιάρικα ηλεκτρικά αυτοκίνητα εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η αξιοπιστία των ηλεκτρικών αυτοκινήτων ποικίλλει σημαντικά, με κάποια μοντέλα να εμφανίζουν σοβαρά ελαττώματα από τον πρώτο έλεγχο.
- Τα VW e-Golf, MINI Cooper SE και Hyundai Kona Electric αναδείχθηκαν ως τα πιο αξιόπιστα ηλεκτρικά οχήματα.
- Το Tesla Model 3 καταγράφει τα περισσότερα προβλήματα, κυρίως στην ανάρτηση και τα φρένα, με υψηλό ποσοστό ελαττωμάτων.
- Οι ηλεκτρικές μπαταρίες προσθέτουν βάρος, επηρεάζοντας τις αναρτήσεις και τα φρένα, ενώ η αναγεννητική πέδηση προκαλεί σκουριά στους δίσκους.