Το νέο Volvo XC70 επιστρέφει στην αγορά ως καθαρόαιμο SUV, τοποθετούμενο ανάμεσα στα XC60 και XC90, με μήκος 4.815 χλστ. και βασισμένο στην πλατφόρμα Scalable Modular Architecture.
Αρχικά διαθέσιμο στην Κίνα, το XC70 θα προσφέρει δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις με ηλεκτρική αυτονομία έως 200 χλμ. και συνολική αυτονομία άνω των 1.000 χλμ.
Οι εκδόσεις αυτές χρησιμοποιούν διαφορετικές μπαταρίες και συνδυάζονται με έναν 1.500άρη τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα. Η επίσημη παρουσίαση αναμένεται σύντομα, με την ευρωπαϊκή κυκλοφορία να προβλέπεται για το 2026.
Πιο αναλυτικά
Μπορεί να έχει χαθεί στην επιτυχία των XC40, XC60 και XC90, όπως και στο πέρασμα των χρόνων, όμως το XC70 σημειολογικά έχει υπάρξει πιο σημαντικό για τη Volvo κι από τα τρία μαζί. Ο λόγος; Μα, φυσικά, το γεγονός ότι ήταν το πρώτο crossover που φόρεσε τα σήματά της, δείχνοντας το δρόμο για όλα τα μετέπειτα. Το 1997 έκανε την πρώτη του εμφάνιση, τότε ως V70 XC ή Cross Country, μένοντας μαζί μας μέχρι το 2016 και μετρώντας τρεις γενιές, κλείνοντας την καριέρα του ως XC70
Τώρα οι Σουηδοί εμπλουτίζουν την γκάμα τους, επαναφέροντας το XC70 στην ενεργό δράση. Σε εντελώς διαφορετική μορφή, βέβαια, καθότι πλέον γίνεται καθαρόαιμο SUV, δανειζόμενο σχεδιαστικά στοιχεία τόσο από το μικρότερο EX30 όσο και τo νέο XC90, το οποίο με τη σειρά του παίρνει ιδέες από το EX90. Το νέο XC70 τοποθετείται ανάμεσα στο XC60 και το XC90, φτάνοντας τα 4.815 χλστ. σε μήκος (4.708 χλστ. το μεν, 4.953 χλστ. το δε), τα 1.890 χλστ. σε πλάτος, τα 1.650 χλστ. σε ύψος και τα 2.985 χλστ. σε μεταξόνιο. Το νέο XC70 βασίζεται στην πλατφόρμα Scalable Modular Architecture και θα είναι διαθέσιμο αρχικά με δυο plug-in υβριδικό σύνολο, που υπόσχονται μέχρι 180 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Για την ακρίβεια, η Volvo το περιγράφει ως range extended PHEV.
Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί μπαταρία φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) 21,22 kWh και ζυγίζει 2.110 κιλά, φτάνοντας μέχρι τα 100 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά. Η κορυφαία αξιοποιεί συστοιχία λιθίου-μαγγανίου-κοβαλτίου-νικελίου (NMC) 39,63 kWh και ζυγίζει 2.275 κιλά, διανύοντας μέχρι 200 χλμ. μόνο με το ρεύμα με μια φόρτιση. Όλα τα στοιχεία αφορούν τον κινεζικό κύκλο CLTC, οπότε σε WLTP περιμένουμε αρκετά χαμηλότερα. Επίσης, θερμική βάση του plug-in συστήματος αποτελεί ένας 1.500άρης τετρακύλινδρος τούρμπο 163 ίππων, πιθανότατα σε συνεργασία με 2 ηλεκτροκινητήρες και αυτονομία άνω των 1.000 χλμ (σε κύκλο CLTC). Περισσότερα θα ξέρουμε όταν παρουσιαστεί πλήρως το νέο XC70, καθώς τώρα απλά διέρρευσαν φωτογραφίες και έγγραφα από το κινεζικό Υπουργείο Βιομηχανίας.
Κάτι που θα γίνει εντός των επόμενων μηνών, αρχής γενομένης από την Κίνα. Εκεί θα κάνει πρεμιέρα, εκεί και θα διατίθεται αποκλειστικά – τουλάχιστον στα πρώτα βήματα της σταδιοδρομίας του. Κατά πάσα πιθανότητα, πάντως, θα μπει στα καράβια για Ευρώπη, με την επικρατέστερη χρονολογία να τοποθετεί τον ερχομό του στις αρχές του 2026.
Το άρθρο Μια ανάσα από το νέο Volvo XC70 εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το Volvo XC70 επιστρέφει ως καθαρόαιμο SUV, τοποθετούμενο ανάμεσα στα XC60 και XC90, με μήκος 4.815 χλστ.
- Το μοντέλο θα είναι αρχικά διαθέσιμο στην Κίνα με δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις και ηλεκτρική αυτονομία έως 200 χλμ.
- Χρησιμοποιεί έναν 1.500άρη τετρακύλινδρο τούρμπο κινητήρα και διαφορετικές μπαταρίες για κάθε έκδοση.
- Η ευρωπαϊκή κυκλοφορία του XC70 αναμένεται το 2026, με την επίσημη παρουσίαση να γίνεται σύντομα.