Δεν ήρθε από το πουθενά στην Κομισιόν η ιδέα πέρσι για επιβολή δασμών στα κινεζικά αυτοκίνητα. Οι Ευρωπαίοι νομοθέτες έχουν δει «το τρένο να έρχεται» (τι να έρχεται, εδώ είναι), εξετάζουν διαρκώς τα στοιχεία πωλήσεων και διαπιστώνουν τη ραγδαία άνοδο των Κινέζων κατασκευαστών. Αλλά και που επέβαλλαν δασμούς, τι κατάφεραν; Να κάνουν μια ωραιότατη τρύπα στο νερό, καθώς οι ταξινομήσεις των Κινέζων κατασκευαστών στη Γηραιά Ήπειρο δεν σταματούν να αυξάνονται!
Geely, SAIC, BYD και λοιπές δυνάμεις «πλημμύρισαν» τα τελωνεία των χωρών της Ε.Ε. το πρώτο εξάμηνο του έτους, καταγράφοντας άνοδο 91% σε σχέση με πέρσι! Οι συνολικές ταξινομήσεις ξεπέρασαν τις 347.000 μονάδες, χαρίζοντας στην Κίνα ένα μερίδιο 5,1% επί συνόλου αγοράς. Όχι ιδιαίτερα μεγάλο, καθώς όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες της Κίνας δεν ξεπερνούν τη Mercedes (5,2%), αλλά αρκετό για να καταδείξει τη δυναμική τους (ενδεικτικό το 3,8% της Ford). Κυρίως, το πόσο αναποτελεσματικό αποδεικνύεται το μέτρο των δασμών.
Στην κορυφή της κατάταξης βρίσκεται η BYD, της οποίας οι πωλήσεις ηλεκτρικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 133% τον Ιούνιο και κατά 143% το πρώτο εξάμηνο, όταν πούλησε 41.300 ηλεκτρικά αυτοκίνητα, κατατάσσοντάς την στην 12η θέση στη λίστα με τις πιο δημοφιλείς μάρκες EV. Την ίδια περίοδο, η Cupra για παράδειγμα, έμεινε στην 13η θέση και πούλησε 37.400 ηλεκτρικά, ενώ η Ford έχασε ακόμα περισσότερο (35.200 μονάδες). Ωστόσο δεν ήταν μόνο οι πωλήσεις ηλεκτρικών που βοήθησαν τους Κινέζους να κατακτήσουν ένα σεβαστό μερίδιο της ευρωπαϊκής αγοράς. Τα plug-in υβριδικά οχήματα των BYD, Jaecoo και Omoda αποδείχθηκαν εξαιρετικά δημοφιλή, με το Seal U της BYD να ισοφαρίζει με το VW Tiguan στην κούρσα για να γίνει το PHEV με τις καλύτερες πωλήσεις στην Ευρώπη τον Ιούνιο.
Το άρθρο Ασταμάτητοι οι Κινέζοι στην Ευρώπη εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.