Το άρθρο εξετάζει πόσο περισσότερο θερμαίνεται ένα μαύρο αυτοκίνητο σε σύγκριση με άλλα χρώματα λόγω της ικανότητάς του να απορροφά την ηλιακή ακτινοβολία. Μέσα από δοκιμές με θερμική κάμερα σε τέσσερα Toyota Highlander διαφορετικών χρωμάτων, διαπιστώθηκε ότι το μαύρο αυτοκίνητο είχε τη μεγαλύτερη θερμοκρασία στο καπό, φτάνοντας τους 70,5 βαθμούς Κελσίου, ενώ το λευκό είχε τη χαμηλότερη με 44,4 βαθμούς. Η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ μαύρου και λευκού αυτοκινήτου ήταν 26 βαθμοί Κελσίου, υπογραμμίζοντας την επίδραση του χρώματος στην απορρόφηση θερμότητας.
Πιο αναλυτικά
Όλοι γνωρίζουμε ότι το μαύρο χρώμα τραβάει την ηλιακή ακτινοβολία και δεν την αντανακλά όπως το άσπρο, κάτι που το αισθανόμαστε ειδικά το καλοκαίρι και ακόμα ειδικότερα, σε περιόδους καύσωνα. Το βιώνουμε κυριολεκτικά στο πετσί μας, αν τύχει να βρεθούμε με μαύρη μπλούζα κάτω από τον ήλιο. Το ίδιο τραβάνε και τα αυτοκίνητα, όμως, άλλο που δεν έχουν μιλιά να το πουν. Κι αν υποφέρουν αυτά από τον ήλιο, υποφέρουμε περαιτέρω κι εμείς όταν βρισκόμαστε μέσα τους.
Ο ADAC έχει δοκιμάσει πόσο περισσότερο ανεβαίνει η θερμοκρασία στην καμπίνα ενός μαύρου οχήματος, ωστόσο δεν είναι μόνο αυτή η έγνοια στις υψηλές θερμοκρασίες. Το εσωτερικό, πες, ανάβεις φουλ κλιματισμό και το δροσίζεις, άλλο που θα ζεματιστείς μέχρι να πέσει η θερμοκρασία. Το πολύ πολύ αφήνεις το air condition να δουλέψει λίγο με την καμπίνα άδεια, πριν μπεις. Θα ανέβει κατακόρυφα η κατανάλωση με κλιματισμό και μοτέρ στο ρελαντί, αλλά από να κάτσεις να σκάσεις… Το θέμα, όμως, είναι ότι όπως ζεσταινόμαστε εμείς πιο πολύ φορώντας μαύρα, έτσι και μια σκοτεινή απόχρωση φορτίζει περισσότερο το αυτοκίνητο. Στο καπό, για παράδειγμα, που καλύπτει τον κινητήρα και μαζεύει φουλ ακτινοβολία, συγκριτικά με τα φτερά ή τον προφυλακτήρα που επίσης περιβάλλουν το μοτέρ.
Ένας Αμερικανός πήρε μια θερμική κάμερα και εξέτασε τις ενδείξεις σε μάντρα, όπου βρίσκονταν παρκαρισμένα 4 Toyota Highlander διαφορετικών χρωμάτων: ένα μαύρο, ένα γκρι, ένα ασημί και ένα λευκό. Στη συνέχεια έστρεψε την κάμερα στα καπό και άρχισε τις αποκαλύψεις. Αναμενόμενα το πιο καυτό καπό είχε το μαύρο Highlander, στο οποίο η θερμική κάμερα έδειξε μέχρι 159 βαθμούς Φαρενάιτ (70,5 βαθμούς Κελσίου). Ακολούθησε το γκρι με 147 βαθμούς Φαρενάιτ (64 βαθμούς Κελσίου), το ασημί με 130 βαθμούς Φαρενάιτ (54,4 βαθμούς Κελσίου) και το άσπρο με 112 βαθμούς Φαρενάιτ (44,4 βαθμούς Κελσίου). Κοινώς, μεταξύ μαύρου και άσπρου η διαφορά έφτασε τους 26 βαθμούς Κελσίου!
Το άρθρο Πόσο πιο καυτό είναι ένα μαύρο αυτοκίνητο; (+video) εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Το μαύρο αυτοκίνητο απορροφά περισσότερη ηλιακή ακτινοβολία, θερμαίνοντας περισσότερο από άλλα χρώματα.
- Δοκιμές με θερμική κάμερα έδειξαν ότι το καπό ενός μαύρου αυτοκινήτου έφτασε τους 70,5 βαθμούς Κελσίου.
- Η διαφορά θερμοκρασίας μεταξύ μαύρου και λευκού αυτοκινήτου ήταν 26 βαθμοί Κελσίου.
- Η σκοτεινή απόχρωση επηρεάζει τη θερμοκρασία του αυτοκινήτου, κάνοντας το εσωτερικό λιγότερο άνετο.