Η Mercedes-Benz παρουσίασε την ηλεκτρική CLA Shooting Brake, το πρώτο station wagon της μάρκας με ηλεκτρική κίνηση. Συνδυάζει σπορ σχεδιασμό και κομψότητα με ευρύχωρο εσωτερικό και μεγάλη ευελιξία.
Διαθέτει πανοραμική γυάλινη οροφή με πρωτοποριακή τεχνολογία που ρυθμίζει τη διαφάνεια και ενσωματώνει φωτισμό. Η υπεροθόνη Hyperscreen καλύπτει το πλάτος του εσωτερικού με πολλαπλές οθόνες, ενώ ο χώρος αποσκευών είναι εντυπωσιακά μεγάλος.
Η CLA Shooting Brake προσφέρεται σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις με αυτονομία έως 761 χλμ. και δυνατότητα ταχείας φόρτισης. Η κυκλοφορία στην Ευρώπη αναμένεται τον Μάρτιο του 2026.
Πιο αναλυτικά
Μόλις λίγες εβδομάδες μετά την πρεμιέρα της ολοκαίνουργιας CLA , η Mercedes-Benz παρουσιάζει το δεύτερο μοντέλο αυτής της εντελώς νέας οικογένειας οχημάτων. Η ολοκαίνουργια CLA Shooting Brake είναι η πρώτη ηλεκτρική Mercedes-Benz που διατίθεται ως station wagon. Συνδυάζει την κομψότητα, τον σπορτίφ χαρακτήρα και την ευφυΐα της CLA με άφθονο χώρο για επιβάτες και αποσκευές, καθώς και υψηλό βαθμό ευελιξίας στο εσωτερικό.
Η ολοκαίνουργια CLA Shooting Brake είναι πανομοιότυπη με την CLA Sedan μέχρι τη μεσαία κολώνα, φτάνοντας τα 4.723 χλστ. σε μήκος (+35 χλστ. συγκριτικά με το απερχόμενο μοντέλο). Αυτό σημαίνει χαμηλό, σπορ σχεδιασμό σε σχήμα «καρχαρία» και ένα μοναδικό μπροστινό πάνελ με 142 ξεχωριστά φωτιζόμενα αστέρια LED σε εμφάνιση χρωμίου. Τα πίσω φώτα έχουν επίσης σχεδιασμό σε σχήμα αστεριού και συνδέονται με μια λωρίδα φωτισμού. Η γραμμή οροφής της CLA Shooting Brake εκτείνεται πιο πίσω με πιο σταδιακή κλίση. Η μονοκόμματη πανοραμική γυάλινη οροφή εκτείνεται άψογα από το πλαίσιο του παρμπρίζ μέχρι το πίσω μέρος, ενώ η αεροτομή είναι βαμμένη μαύρη στο εσωτερικό και στο χρώμα του αμαξώματος στο εξωτερικό. Αυτό δίνει την εντύπωση ότι η γυάλινη οροφή μεταφέρεται στο πίσω παρμπρίζ.
Η μεγάλη πανοραμική οροφή θέτει νέα πρότυπα στην κατηγορία της. Για την προστασία από την ηλιακή ακτινοβολία, αποτελείται από θερμομονωτικό πολυστρωματικό γυαλί ασφαλείας με εσωτερική επίστρωση ανάκλασης υπέρυθρης ακτινοβολίας και χαμηλής εκπομπής (LowE). Αυτό μειώνει τη θέρμανση του εσωτερικού του οχήματος το καλοκαίρι. Το χειμώνα, η επίστρωση LowE μειώνει την απώλεια θερμότητας αντανακλώντας την εσωτερική θερμότητα πίσω στην καμπίνα. Με πάχος 200 νανόμετρα, είναι λεπτότερη από μια ανθρώπινη τρίχα, η οποία έχει διάμετρο περίπου 50.000 νανόμετρα. Προαιρετικά διατίθεται με λειτουργία, που αλλάζει τη διαφάνεια του κρυστάλλου μέσα σε 10-20 χιλιοστά του δευτερολέπτου, ενώ για πρώτη φορά συνδέεται με τον ατμοσφαιρικό φωτισμό και προσφέρει έναν φωτισμένο έναστρο ουρανό. 158 αστέρια είναι ενσωματωμένα στην γυάλινη επιφάνειά της, η οποία μπορεί να φωτιστεί στο ξεχωριστά επιλεγμένο χρώμα του ατμοσφαιρικού φωτισμού.
Η προαιρετική υπεροθόνη Hyperscreen εκτείνεται σε όλο το πλάτος του εσωτερικού, με μια οθόνη 10,25 ιντσών για τον οδηγό, μια 14 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων κι άλλη μία 14 ιντσών για το συνοδηγό. Ο χώρος αποσκευών έχει όγκο από 455 έως 1.290 λίτρα, ενώ το φωτιζόμενο μπροστινό μέρος κρύβει ένα frunk 101 λίτρων. Σανίδες του σερφ ή ποδήλατα χωράνε εύκολα στην οροφή χάρη στις στάνταρ ράγες οροφής, με το μέγιστο ωφέλιμο βάρος να φτάνει τα 75 κιλά, ενώ η ικανότητα ρυμούλκησης φτάνει τα 1.800 κιλά (με φρένο).
Η Mercedes προς το παρόν παρουσιάζει μόνο δύο ηλεκτρικές εκδόσεις της νέας CLA Shooting Brake, καθώς οι ήπιοι υβριδικοί κινητήρες 48 volt δεν θα κυκλοφορήσουν στην αγορά μέχρι το επόμενο έτος. Και τα δύο μοντέλα χρησιμοποιούν την ίδια μπαταρία νικελίου-μαγγανίου-κοβαλτίου (NMC) 85 kWh, με τη CLA 250+ να παράγει 272 ίππους και 335 Nm ροπής, και τη CLA 350 να φτάνει τους 353 ίππους και τα 515 Nm ροπής. Οι Γερμανοί αναφέρουν ότι η βασική έκδοση μπορεί να φτάσει τα 100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ., ενώ η CLA 350 ολοκληρώνει το σπριντ σε 5,0 δλ. (αμφότερες περιορίζονται ηλεκτρονικά στα 210 χλμ./ώρα). Ενδιαφέρον παρουσιάζει η μετάδοση, που περιλαμβάνει 2 αντί της κλασικής 1 σχέσης στα ηλεκτρικά, εξασφαλίζοντας άφθονη ισχύ ακόμη και σε υψηλότερες ταχύτητες. Πιο σημαντική από την επιτάχυνση είναι η αυτονομία. Η CLA 250+ μπορεί να διανύσει έως και 761 χλμ. με μία φόρτιση σύμφωνα με τον κύκλο WLTP, ενώ η CLA 350 έχει αυτονομία 730 χλμ. Και οι δύο υποστηρίζουν φόρτιση DC έως και 320 kW, που σημαίνει ότι μπορούν να προστεθούν έως και 310 χλμ. αυτονομίας σε μόλις 10 λεπτά.
Η κυκλοφορία της CLA Shooting Brake με τεχνολογία EQ στην ευρωπαϊκή αγορά θα ξεκινήσει τον Μάρτιο του 2026.
Το άρθρο Νέα και ηλεκτρική Mercedes CLA Shooting Brake εμφανίστηκε πρώτα στο AutoGreekNews.
Συνοπτικά
- Η Mercedes-Benz παρουσίασε την ηλεκτρική CLA Shooting Brake, το πρώτο ηλεκτρικό station wagon της μάρκας.
- Διαθέτει πανοραμική γυάλινη οροφή με τεχνολογία ρύθμισης διαφάνειας και υπεροθόνη Hyperscreen στο εσωτερικό.
- Προσφέρεται σε δύο ηλεκτρικές εκδόσεις με αυτονομία έως 761 χλμ. και δυνατότητα ταχείας φόρτισης.
- Η κυκλοφορία στην Ευρώπη αναμένεται τον Μάρτιο του 2026.