Η Mercedes E-Class W124, ένα από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Mercedes, αποκτά μια μοναδική έκδοση με τη συνεργασία της BMW και του βελτιωτικού οίκου Hartge.
Η σπάνια αυτή παραλλαγή φέρει τον ισχυρό κινητήρα M88 από την BMW M5, αυξάνοντας την απόδοση στα 330 άλογα, ενώ εξοπλίζεται με κιβώτιο από τη Σειρά 6 E24 και ρυθμιζόμενη ανάρτηση Bilstein.
Εξωτερικά, η εμφάνιση παραμένει σχεδόν εργοστασιακή, με ελάχιστες διαφοροποιήσεις, ενώ η απόδοση της είναι εντυπωσιακή, φτάνοντας τα 100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα άνω των 270 χλμ./ώρα.
Η μοναδική αυτή Hartge F1 κατασκευάστηκε το 1988 και έκτοτε δεν επαναλήφθηκε, παραμένοντας ένα ξεχωριστό κομμάτι της αυτοκινητικής ιστορίας.
Πιο αναλυτικά
Από τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της Mercedes, ήταν η E-Class W124, η οποία κατασκευάστηκε μεταξύ 1984 έως 1995 σε πάνω από 2,5 εκατομμύρια αντίτυπα. Δημοφιλής ήταν και στην Ελλάδα, τόσο ως επιβατικό όσο και ως ταξί, «γράφοντας» εκατομμύρια χιλιόμετρα. H συγκεκριμένη βέβαια, ουδεμία σχέση διατηρεί με κίτρινα ή αγοραία αδέλφια καθώς πρόκειται για ένα μοναδικό κράμα Mercedes-BMW!
Οι δυο «αιώνιοι» της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας, με μεσάζοντα τον βελτιωτικό οίκο Hartge, συνεργάστηκαν για τη δημιουργία μιας μοναδικής…Mercedes M5! Η επίμαχη W124 ξεκίνησε την καριέρα της ως 300E, με τον εξακύλινδρο εν σειρά των 3 λίτρων και 180 ίππων κάτω από το καπό. Η διάταξη και ο αριθμός των κυλίνδρων δεν άλλαξε κατά τη μεταμόσχευση, όμως η απόδοση εκτινάχθηκε. Ο M88 της πρώτης M5 (E28), αλλά και των M1/M635CSi, πήρε θέση στο μηχανοστάσιο, σε υπερκυβισμένη μορφή μάλιστα. Τα 3.453 κ.εκ. έγιναν 3.535 και η απόδοση από τα 280 έφτασε στα 330 άλογα! To κιβώτιο επίσης προερχόταν από τη Βαυαρία, συγκεκριμένα από την Σειρά 6 E24, ενώ η ανάρτηση ήταν ρυθμιζόμενη της Bilstein.
Εμφανισιακά τίποτα δεν δηλώνει πως μιλάμε για μια W124 επιπέδου 500E. Οι ζάντες αλουμινίου είναι μεν διαφορετικές, αλλά σε πολύ λογική διάσταση (17 ίντσες, με ελαστικά 215/45 εμπρός και 255/45 πίσω), ενώ και το body kit είναι απολύτως εργοστασιακό. Τα φιμέ πίσω κρύσταλλα των φωτιστικών σωμάτων και η μικρότερη διαδρομή της απόστασης είναι τα μόνα που υποψιάζουν, κάτι που ισχύει και για το εσωτερικό. Το τιμόνι, ο λεβιές, οι ελαφρώς διαφορετικές επενδύσεις και τα σήματα της Hartge είναι δίνουν τον απαραίτητο τόνο διαφορετικότητας.
Η Hartge F1, όπως ονομάζεται, είναι μία και μοναδική! Κατασκευάστηκε το 1988 και μετά, «έσπασε το καλούπι». Ο Βαυαρός βελτιωτής δεν παρουσίασε ποτέ δεύτερη, με κάποιες φήμες να αναφέρουν πως τόσο η BMW όσο και η Mercedes εξέφρασαν διαμαρτυρίες, ωστόσο ποτέ δεν επιβεβαιώθηκε κάτι. Αυτό που είναι σίγουρο, είναι το γκάζι. Λιγότερο από 5,0 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, και πάνω από 270 χλμ./ώρα τελικής, την ώρα που η 300E ήθελε λίγο πάνω από 8,0 δλ. για το 0-100 και δεν έφτανε τα 210 χλμ./ώρα, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα για τη M5 E28 ήταν στα 6,5 δλ. και τα 245 χλμ./ώρα!
Συνοπτικά
- Η Mercedes E-Class W124 απέκτησε μοναδική έκδοση με κινητήρα BMW M5 και συνεργασία του βελτιωτικού οίκου Hartge.
- Η παραλλαγή αυτή διαθέτει κινητήρα M88 με 330 ίππους, κιβώτιο από τη Σειρά 6 E24 και ρυθμιζόμενη ανάρτηση Bilstein.
- Εμφανισιακά, το αυτοκίνητο διατηρεί εργοστασιακή όψη με μικρές διαφοροποιήσεις, ενώ επιτυγχάνει 0-100 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 5 δευτερόλεπτα.
- Η μοναδική Hartge F1 κατασκευάστηκε το 1988 και δεν επαναλήφθηκε, αποτελώντας ένα σπάνιο κομμάτι της αυτοκινητικής ιστορίας.