Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Nissan, η Mazda, η Subaru και η Toyota, διερευνούν εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών σε συνεργασία με την ENEOS, αντί να εστιάζουν αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση.
Στόχος τους είναι η ανάπτυξη ενός βιώσιμου καυσίμου που συνδυάζει βιοαιθανόλη από μη βρώσιμη βιομάζα με συμβατική βενζίνη, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί στο ιαπωνικό πρωτάθλημα Super Taikyu.
Η ENEOS προωθεί τη χρήση υλικών όπως το ξύλο και το ανακυκλωμένο χαρτί για την παραγωγή αιθανόλης, αποφεύγοντας την επιβάρυνση της γεωργικής γης.
Οι εκπρόσωποι των εταιρειών υποστηρίζουν ότι τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα είναι κρίσιμα για τη μείωση των εκπομπών CO₂ και την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας, ενώ τονίζουν τη σημασία της συλλογικής προσπάθειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Πιο αναλυτικά
Καθώς η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία αναζητά λύσεις για τη μείωση των εκπομπών ρύπων, δεν ακολουθούν όλοι αποκλειστικά τον δρόμο της ηλεκτροκίνησης.
Εταιρείες όπως η Nissan, η Mazda, η Subaru και η Toyota πειραματίζονται με εναλλακτικά καύσιμα χαμηλών εκπομπών, ανοίγοντας νέο δρόμο στον αγώνα για ανθρακική ουδετερότητα. Σε συνεργασία με ενεργειακούς κολοσσούς όπως η ENEOS, οι εταιρείες αυτές αναπτύσσουν ένα νέο, πιο «πράσινο» μείγμα βενζίνης, το οποίο θα χρησιμοποιηθεί για πρώτη φορά στην κατηγορία ST-Q του ιαπωνικού πρωταθλήματος Super Taikyu.
Για τα εναλλακτικά καύσιμα που μελετάει η ENEOS, η εταιρεία παράγει αιθανόλη από υλικά όπως το ξύλο, το γρασίδι και το ανακυκλωμένο χαρτί
Το παραπάνω καύσιμο αποτελείται από μείγμα βιοαιθανόλης φυτικής προέλευσης και συμβατικής βενζίνης. Αν και μπορεί να θυμίζει το γνωστό E85, που περιλαμβάνει 85% αιθανόλη και 15% βενζίνη, το εγχείρημα των Ιαπώνων διαφέρει σε ένα κρίσιμο σημείο.
Αντί να βασίζονται σε καλλιέργειες όπως το καλαμπόκι, που συχνά προορίζονται για τροφή, η ENEOS διερευνά τη δυνατότητα παραγωγής αιθανόλης από μη βρώσιμη βιομάζα. Υλικά όπως το ξύλο, το γρασίδι και το ανακυκλωμένο χαρτί βρίσκονται στο επίκεντρο των ερευνών, με στόχο τη δημιουργία ενός βιώσιμου καυσίμου που δεν επιβαρύνει τη γεωργική γη και τους διαθέσιμους φυσικούς πόρους.
Τα πρώτα αυτοκίνητα που θα τροφοδοτηθούν με το νέο αυτό καύσιμο χαμηλών εκπομπών, θα συμμετάσχουν στους αγώνες του Super Taikyu, αποδεικνύοντας ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης μπορούν να προσαρμοστούν στις περιβαλλοντικές απαιτήσεις του μέλλοντος.
Ο διευθυντής τεχνολογίας της ENEOS, Yuichiro Fujiyama, δήλωσε «Πιστεύω ότι κινούμαστε προς μια παγκόσμια συμφωνία, ότι ενώ τα BEVs και τα οχήματα υδρογόνου παίζουν σημαντικό ρόλο, τα υβριδικά και τα θερμικά αυτοκίνητα μπορούν επίσης να συμβάλουν ουσιαστικά στη μείωση του CO₂».
Προσθέτοντας, «Για περαιτέρω μείωση των εκπομπών, πρέπει να περιορίσουμε το CO₂ που παράγεται από τα υγρά καύσιμα. Κατά την άποψή μας, οφείλουμε να επενδύσουμε περισσότερο στα e-fuels, στα συνθετικά καύσιμα και στα βιοκαύσιμα όπως αυτά που χρησιμοποιούνται σήμερα στην ST-Q».
Η ENEOS αναφέρει το παράδειγμα της Βραζιλίας, όπου τα βιοκαύσιμα έχουν καθιερωθεί σε μεγάλο βαθμό. Εκεί, πολλά οχήματα υποστηρίζονται από καύσιμα ευέλικτης σύνθεσης, με την αιθανόλη να είναι φθηνότερη από τη βενζίνη, χάρη σε κρατικές επιδοτήσεις. Παρ’ όλα αυτά, η εταιρεία δεν θεωρεί τις επιδοτήσεις τη μόνη βιώσιμη λύση. Όπως υποστηρίζει, «ο καθοριστικός παράγοντας είναι η θέληση των ανθρώπων να συμβάλλουν στην καταπολέμηση της υπερθέρμανσης του πλανήτη, ακόμα και αν αυτό σημαίνει ότι θα πληρώσουν περισσότερο».
Ο διευθυντής τεχνολογίας της Subaru, Tetsuo Fujinuki, προσέθεσε «Όπως έχω πει πολλές φορές, τα αυτοκίνητα είναι προϊόντα που δημιουργούν ενθουσιασμό. Γι’ αυτό, πρέπει να αξιοποιήσουμε τη διαφορετικότητά μας, ενώ αντιμετωπίζουμε παράλληλα τις περιβαλλοντικές προκλήσεις, όπως η μείωση των εκπομπών και η επίτευξη ουδετερότητας άνθρακα. Τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα είναι, κατά τη γνώμη μου, καθοριστικής σημασίας προς αυτή την κατεύθυνση».
Συνοπτικά
- Οι ιαπωνικές αυτοκινητοβιομηχανίες συνεργάζονται με την ENEOS για την ανάπτυξη εναλλακτικών καυσίμων χαμηλών εκπομπών.
- Στόχος είναι η δημιουργία βιώσιμων καυσίμων από μη βρώσιμη βιομάζα και συμβατική βενζίνη για χρήση στο πρωτάθλημα Super Taikyu.
- Η ENEOS χρησιμοποιεί υλικά όπως ξύλο και ανακυκλωμένο χαρτί για παραγωγή αιθανόλης, αποφεύγοντας την επιβάρυνση της γεωργικής γης.
- Τα καύσιμα ουδέτερου άνθρακα θεωρούνται κρίσιμα για τη μείωση των εκπομπών CO₂ και την επίτευξη ανθρακικής ουδετερότητας.