Τα σύγχρονα αυτοκίνητα είναι γεμάτα με τεχνολογικά χαρακτηριστικά, αλλά οι οδηγοί εκτιμούν κυρίως εκείνα που διευκολύνουν την καθημερινότητά τους.
Σύμφωνα με έρευνα του eBay στη Μεγάλη Βρετανία, οι αισθητήρες παρκαρίσματος είναι η πιο επιθυμητή τεχνολογία, με 37% των ερωτηθέντων να τους προτιμούν, ακόμα και σε παλαιότερα οχήματα.
Ακολουθούν οι θύρες USB και η συνδεσιμότητα Bluetooth με 29%, ενώ η κάμερα οπισθοπορείας βρίσκεται στο 27%.
Παρά την πληθώρα συστημάτων υποβοήθησης, όπως η αναγνώριση τυφλού σημείου και η διατήρηση λωρίδας, πολλοί οδηγοί δεν τα χρησιμοποιούν, δείχνοντας είτε έλλειψη ενδιαφέροντος είτε άγνοια για τη λειτουργία τους.
Το αυτόματο φρενάρισμα, λόγω της υποχρεωτικής παρουσίας του σε νέα αυτοκίνητα, είναι πιο διαδεδομένο.
Πιο αναλυτικά
Τα σύγχρονα αυτοκίνητα κατακλύζονται από ηλεκτρονικά, τεχνολογία και gadgets. Οι οθόνες και τα συστήματα πολυμέσων έχουν φτάσει πια να αποτελούν λόγο αγοράς, αλλά ταυτόχρονα να προκαλούν πονοκεφάλους στους ιδιοκτήτες. Διότι στο φινάλε, δεν θέλουν όλοι οθόνες να κάνουν κατάληψη στο ταμπλό, ούτε να περνάνε από 50 μενού για να αλλάξει σταθμό ή να ενεργοποιήσει την ανακύκλωση του αέρα. Κάποια εξοπλιστικά στοιχεία, ωστόσο, πράγματι βοηθούν στην καθημερινότητα, κερδίζοντας την αναγνώριση του κοινού.
Σε έρευνα που πραγματοποίησε το eBay στη Μεγάλη Βρετανία, σφυγμομετρήθηκε η αποδοχή των επιμέρους συστημάτων από τους χρήστες. Πρώτο και καλύτερο, οι αισθητήρες παρκαρίσματος. Το 37% των ερωτηθέντων απάντησε πως θέλει τη συγκεκριμένη τεχνολογία στα αυτοκίνητά τους, ακόμα κι αν είναι παλιά και πρέπει να προβούν σε aftermarket προσθήκες! Οι θύρες USB και η συνδεσιμότητα Bluetooth ακολουθούν με 29%, η κάμερα οπισθοπορείας όλως περιέργως σε απόσταση από τους αισθητήρες, με 27%, η διατήρηση λωρίδας βρίσκεται στο 20%, τα θερμαινόμενα καθίσματα στο 17%, τα Apple CarPlay και Android Auto στο 14%, η dashcam (κάμερα στο ταμπλό) 13%, η αναγνώριση τυφλού σημείου στο 11% και το αναβαθμισμένο ηχοσύστημα στο 10%.
Η πολύ χαμηλή θέση της αναγνώρισης τυφλού σημείου καταδεικνύει κάτι αρκετά ανησυχητικό: το ότι ο κόσμος είτε δεν θέλει, είτε δεν ξέρει να χρησιμοποιεί τα συστήματα υποβοήθησης. Το 51% των ερωτηθέντων δήλωσε πως δεν έχει δει εν δράσει κανένα στοιχείο ADAS, όπως το ενεργό cruise control και η διατήρηση λωρίδας. Το αυτόματο φρενάρισμα αναμενόμενα, λόγω υποχρεωτικής τοποθέτησης σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα, κερδίζει πόντους αλληλεπίδρασης με τους οδηγούς, σε αντίθεση με τις τρεις προαναφερθείσες τεχνολογίες και την αναγνώριση σήμανσης ή ορίων κυκλοφορίας.
Συνοπτικά
- Οι οδηγοί εκτιμούν περισσότερο τους αισθητήρες παρκαρίσματος, με 37% να τους θεωρούν απαραίτητους.
- Οι θύρες USB και η συνδεσιμότητα Bluetooth προτιμώνται από 29% των ερωτηθέντων.
- Η κάμερα οπισθοπορείας έχει 27% προτίμηση, ενώ οι οδηγοί συχνά αγνοούν τα συστήματα υποβοήθησης.
- Το αυτόματο φρενάρισμα είναι ευρέως διαδεδομένο λόγω της υποχρεωτικής εγκατάστασης στα νέα αυτοκίνητα.