Η Toyota καινοτομεί στο χώρο των καυσίμων, παρουσιάζοντας το GR Yaris Rally2 H2, ένα αυτοκίνητο που χρησιμοποιεί υδρογόνο ως καύσιμο για τον θερμικό του κινητήρα, προσφέροντας σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
Το όχημα, βασισμένο στο επιτυχημένο πλαίσιο του GR Yaris Rally2, διατηρεί τον ήχο που αγαπούν οι φίλοι των ράλι, ενώ αναπτύχθηκε και δοκιμάστηκε στη Φινλανδία.
Το δημόσιο ντεμπούτο του θα γίνει στη Γυβάσκυλα, με τον θρυλικό Juha Kankkunen στο τιμόνι, και θα συνοδεύεται από επίδειξη τεχνολογίας υδρογόνου στην πόλη.
Η Toyota επιλέγει το υδρογόνο ως βιώσιμη λύση για τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης, διαφοροποιούμενη από την τάση της ηλεκτροκίνησης.
Πιο αναλυτικά
Όλοι οι κατασκευαστές αναζητούν εναλλακτικές πηγές καυσίμων, με την συντριπτική πλειονότητα να στρέφεται στην ηλεκτροκίνηση. Η Toyota, αντίθετα, δεν επικεντρώνεται μόνο εκεί, αλλά ψάχνει τη βιώσιμη λύση που θα επιτρέψει στους θερμικούς κινητήρες να επιβιώσουν. Το υδρογόνο φαίνεται πως είναι η απάντηση στις μηχανές εσωτερικής καύσης, με το GR Yaris Rally2 H2 Concept να προτάσσει σθεναρά επιχείρημα υπέρ τους.
Το αυτοκίνητο βασίζεται στο επιτυχημένο πλαίσιο του GR Yaris Rally2 και είναι εξοπλισμένο με κινητήρα εσωτερικής καύσης (τον γνωστό 1.600άρη τρικύλιδρο τούρμπο) που τροφοδοτείται από συμπιεσμένο υδρογόνο, προσφέροντας από τη μία σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων και διατηρώντας από την άλλη τον ήχο που απολαμβάνουν οι λάτρεις των ράλι. Το GR Yaris Rally2 H2 Concept αναπτύχθηκε στα κεντρικά γραφεία της TGR-WRT στη Γυβάσκυλα της Φινλανδίας και δοκιμάστηκε σε τοπικούς δρόμους, συμπεριλαμβανομένων και διαδρομών σε χωματόδρομους όπως αυτοί που χρησιμοποιούνται στο Ράλλυ Φινλανδίας. Για το δημόσιο ντεμπούτο του, το αυτοκίνητο θα παρουσιαστεί στην ειδική διαδρομή Harju μικτής επιφάνειας στο κέντρο της Γυβάσκυλα, η οποία θα είναι η εναρκτήρια ειδική διαδρομή του ράλλυ το βράδυ της Πέμπτης και ξανά ως SS10 την Παρασκευή. Ο 4 φορές παγκόσμιος πρωταθλητής Juha Kankkunen, αναπληρωτής αρχηγός της Ομάδας της TGR-WRT, θα βρίσκεται στο τιμόνι.
Το αυτοκίνητο θα εκτεθεί επίσης στο service park κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης μαζί με άλλα οχήματα υδρογόνου όπως τα Toyota Mirai και Hilux, στο πλαίσιο μιας ευρύτερης επίδειξης τεχνολογίας υδρογόνου σε όλη την πόλη Γυβάσκυλα. Το GR Yaris H2 χρησιμοποιεί τον ίδιο κινητήρα με το κανονικό Rally2, με τις κατάλληλες μετατροπές στο κύκλωμα καυσίμου. Προς το παρόν, όμως, η Toyota δεν ανακοινώνει τεχνικά χαρακτηριστικά.
Συνοπτικά
- Η Toyota παρουσίασε το GR Yaris Rally2 H2, ένα αυτοκίνητο ράλι που χρησιμοποιεί υδρογόνο αντί για παραδοσιακά καύσιμα, επιτυγχάνοντας σχεδόν μηδενικές εκπομπές ρύπων.
- Το όχημα διατηρεί τον χαρακτηριστικό ήχο των ράλι και δοκιμάστηκε επιτυχώς σε φινλανδικούς δρόμους.
- Το δημόσιο ντεμπούτο του θα γίνει στη Γυβάσκυλα, με τον Juha Kankkunen στο τιμόνι, συνοδευόμενο από επίδειξη τεχνολογίας υδρογόνου.
- Η Toyota διαφοροποιείται από την τάση της ηλεκτροκίνησης, επιλέγοντας το υδρογόνο ως βιώσιμη λύση για τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης.