Η Skoda ανήκει πλέον στην αφρόκρεμα των mainstream κατασκευαστών, αποτελώντας ένα από τα πιο εμπορικά «όπλα» του VW Group ! Το Βόλφσμπουργκ έπαιξε το μεγαλύτερο ρόλο στην αναμόρφωση της τσέχικης φίρμας, σηματοδοτώντας την αλλαγή πορείας με το Felicia. Τα πρώτα δείγματα ωστόσο, είχαν φανεί ήδη από το Favorit. Γνωστή η ιστορία μέχρι τώρα. Αυτό που οι περισσότεροι δεν ξέρουν, είναι πως το «Φαβορί» είχε δείξει και το δρόμο προς την ηλεκτροκίνηση για την τσεχική, αλλά και τη γερμανική, φίρμα!
Ταξιδεύουμε πίσω στο χρόνο, στα τέλη των 80’s, όταν ένας Τσέχος μηχανικός, ονόματι Jaromír Vegr, συμμετέχει σε διαγωνισμό ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Εκεί, ένας Ελβετός επιχειρηματίας, με το όνομα Bruno Frideze, εντυπωσιάζεται από αυτό που βλέπει, κάνει επαφή με τον Vegr και του προτείνει συνεργασία με τη Skoda, όπου δούλευε ο Vegr, για την κατασκευή ενός EV μοντέλου. Το πιο «καυτό» μέλος της γκάμας δεν ήταν άλλο από το Favorit, οπότε και η αυτονόητη σκέψη για μετατροπή σε ηλεκτρικό. Η Skoda, ωστόσο, δεν εμφανιζόταν «ζεστή». Παρόλα αυτά, σε συνεργασία και με τη Skoda Plzen (τότε υπήρχαν αρκετά διαφορετικά ημι-αυτόνομα παρακλάδια της κεντρικής Skoda Auto), πήρε έγκριση το project Eltra.
Ως βάση επιλέχτηκε ένα κλασικό 1.300άρι Favorit, με 4 διαφορετικές εγκαταστάσεις της Skoda να εμπλέκονται στη δημιουργία της ηλεκτρικής παραλλαγής. Κινητήρας και μετάδοση εξελίχτηκαν στο Brno, ηλεκτρικά κυκλώματα στο Stříbr και η συναρμολόγηση στο Ejpovice. Κάτω από το καπό πήρε θέση ένα μοτέρ 21 ίππων, συνδεδεμένο με το εργοστασιακό χειροκίνητο κιβώτιο των 5 σχέσεων. Επειδή όμως ο κινητήρας ήταν πολύ πιο αδύναμος από το θερμικό (54 άλογα ο 1.3λτ.), η 5η ταχύτητα απομονώθηκε γιατί δεν μπορούσε να τη «σηκώσει»! Το 4τάχυτο Eltra 151 L, ή Favorit 135 LS Elektro, μπορούσε μετά βίας να φτάσει τα 80 χλμ./ώρα, έχοντας παράλληλα μια μέση κατανάλωση 20-25 kWh/100 χλμ. Την τροφοδοσία του κινητήρα αναλάμβανε μια συστοιχία 14 μπαταριών 6 Volt μολύβδου-οξέος, που εξασφάλιζαν το πολύ 60-80 χλμ. αυτονομίας, ενώ το βάρος έφτανε τα 1.580 κιλά.
Το ηλεκτρικό Favorit δεν περιορίστηκε μόνο στο χάτσμπακ αμάξωμα, αλλά αφορούσε και το Pick-Up. Κανένα από τα δύο, ωστόσο, δεν έκανε γκελ στον κόσμο. Η αρχική πρόθεση του Frideze περιστρέφονταν γύρω από μια παραγγελία 1.000 αυτοκινήτων. Τελικά, ο αριθμός των Eltra που βρήκαν αγοραστές ήταν πολύ, πολύ λιγότερος. Ούτε η ίδια η Skoda δεν ξέρει πόσα ακριβώς κατασκευάστηκαν, αλλά το νούμερο κυμαίνεται κάπου στα 200. Αναφορές λένε πως συναρμολογήθηκαν 210 Eltra από το 1991 μέχρι το 1994, εκ των οποίων πωλήθηκαν τα 147. Από αυτά, μόνο τα 20 ήταν πεντάθυρα, αφήνοντας τη συντριπτική πλειοψηφία στο επαγγελματικό με την καρότσα.