Η Xiaomi αντιμετωπίζει ανησυχίες για το SUV YU7 Max, το οποίο παρουσίασε σοβαρό πρόβλημα με τα φρένα του, καθώς ένα βίντεο δείχνει τους εμπρός δίσκους να καίγονται κατά τη διάρκεια δοκιμών.
Παρά την εντυπωσιακή απόδοση του αυτοκινήτου, με 691 ίππους και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 3,2 δευτερόλεπτα, οι μηχανικοί της εταιρείας υποστηρίζουν ότι η υπερθέρμανση των φρένων είναι φυσιολογική μετά από έντονη χρήση και δεν επηρεάζει την απόδοση ή την αίσθηση στο πεντάλ.
Η Xiaomi επισημαίνει ότι η κατάσταση αυτή μπορεί να προκύψει αν δεν χρησιμοποιείται σωστά η λειτουργία ανάκτησης ενέργειας του οχήματος.
Πιο αναλυτικά
Τα πράγματα δεν πάνε απλά πρίμα για την Xiaomi, αλλά πέρα από ονειρικά. Μετά την τρελή εμπορική πορεία του σεντάν SU7, μπήκε ακόμα πιο δυναμικά το SUV YU7 και κόντεψε να πιάσει 300.000 παραγγελίες σε 1 ώρα! Με σπασμένα φρένα θα λέγαμε, αν όντως δεν εμφάνιζε πρόβλημα με το σύστημα πέδησης.
Ένα video που κυκλοφόρησε στην Κίνα, δείχνει τους εμπρός δίσκους ενός YU7 Max να έχουν αρπάξει φωτιά. Το Max είναι η κορυφαία, ισχυρότερη και ταχύτερη έκδοση του crossover Xiaomi, προσφέροντας στον οδηγό 691 ίππους και 766 Nm από τους δυο ηλεκτροκινητήρες (299 PS ο εμπρός και 392 PS ο πίσω), μαζί με αναμενόμενα καταιγιστικές επιδόσεις (0-100 χλμ./ώρα στα 3,2 δευτερόλεπτα, τελική 253 χλμ./ώρα) και μια αυτονομία 760 χλμ. (μπαταρία 101,7 kWh, κύκλος CLTC). Το τελευταίο που θέλεις σε ένα αυτοκίνητο τέτοιας δυναμικής, είναι να γίνονται «φλαμπέ» τα φρένα. Κάτι, πάντως, που σύμφωνα με την Xiaomi είναι φυσιολογικό.
Η θερμοκρασία στα φρένα έφτασε τους 619,5 βαθμούς Κελσίου, έπειτα από μερικούς γύρους σε πίστα. Σε ανακοίνωση της Xiaomi στο CarNewsChina, αποσαφηνίζεται η διαφορά μεταξύ της εικόνας και της ουσίας. Όπως δηλώνουν μηχανικοί της κινεζικής εταιρίας, το να βγάλουν καπνούς ή να πάρουν φωτιά τα φρένα (που μιλάμε για Brembo, όχι τίποτα της πλάκας) είναι φυσιολογικό μετά από έντονη πίεση, λόγω υπερθέρμανσης οργανικών στοιχείων στα τακάκια. Η απόδοση, ωστόσο, μένει ανεπηρέαστη, όπως και η αίσθηση στο πεντάλ, παρότι η εικόνα πράγματι εμφανίζει πέρα από ανησυχητικά σημάδια. Η Xiaomi τονίζει πως για ένα αυτοκίνητο κοντά στους 2,5 τόνους (2.425 κιλά το YU7 Max), μια τέτοια εξέλιξη είναι φυσιολογική, ειδικά όταν δεν χρησιμοποιείται σωστά η ανάκτηση ενέργειας.
Το YU7 Max διαθέτει το πρόγραμμα Master Mode, που ενεργοποιεί τη λειτουργία Enhanced Energy Recovery, δηλαδή την ανάκτηση ενέργειας στο μέγιστο βαθμό. Με αυτή τη συνθήκη, η ανάκτηση μπορεί να παρέχει ως 0,2G επιβραδυντικής δύναμης και την ανάλογη ανακούφιση στο σύστημα πέδησης. Στο αυτοκίνητο που άρπαξαν τα φρένα, κάτι τέτοιο δεν συνέβη – πάντα σύμφωνα με τους Κινέζους.