Το άρθρο αναδεικνύει την ιστορία και την κατάσταση ενός Skoda Favorit, μοντέλου που κυκλοφόρησε από το 1987 έως το 1995 και υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για την εμπορική επιτυχία της τσέχικης μάρκας. Παρά την ηλικία του, το συγκεκριμένο αυτοκίνητο του 1991 διατηρείται σε εξαιρετική κατάσταση με μόλις 25.000 χλμ.
και πωλείται προς 5.900 ευρώ. Το Favorit, με σχεδίαση από τον Nuccio Bertone και τετρακύλινδρο κινητήρα 1.289 κ.εκ., συνδυάζει την κλασική αισθητική με σύγχρονα στοιχεία εξοπλισμού.
Η επιτυχία του έχει συμβάλλει στην αναγνώριση της Skoda ως σημαντικού παίκτη στον τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας.
Πιο αναλυτικά
Η Skoda ανήκει πλέον στην αφρόκρεμα των mainstream κατασκευαστών, αποτελώντας ένα από τα πιο εμπορικά «όπλα» του VW Group ! Το Βόλφσμπουργκ έπαιξε το μεγαλύτερο ρόλο στην αναμόρφωση της τσέχικης φίρμας, σηματοδοτώντας την αλλαγή πορείας με το Felicia. Τα πρώτα δείγματα ωστόσο, είχαν φανεί ήδη από το Favorit.
Με σχεδίαση από τον Nuccio Bertone και πλήρη γκάμα αμαξωμάτων –5θυρο χάτσμπακ, estate (Forman) και Pick up-,το Favorit κυκλοφόρησε από το 1987 μέχρι το 1995 και πούλησε σχεδόν 770.000 κομμάτια. Εκτός της εισροής εσόδων, η εμπορική επιτυχία ήταν καίρια στην απόφαση της VW να αγοράσει την τσεχική εταιρία και να αλλάξει την ιστορία της. Αυτό που βλέπουμε, αποτελεί ενδεικτικό δείγμα και μοιάζει σαν να βγήκε από το Μλάντα-Μπόλεσλαβ πριν 2-3 χρόνια!
Μπορεί να είναι μοντέλο άνω των 30 ετών (του 1991), όμως το οδόμετρο δεν αναγράφει περισσότερες από 25.000 χλμ (περίπου 730 χλμ. κάθε χρόνο). Η κατάσταση στην οποία διατηρείται κρίνεται ως πολύ καλή, με το καταγάλανο αμάξωμα να μην έχει πολλές γρατσουνιές, θαμπάδες ή βαθουλώματα, ενώ εννοείται ότι απουσιάζουν πάσης φύσεως σκουριές και «σάπια». Οι ζάντες Ronal Centra επίσης διατηρούνται σε καλή φόρμα, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει φιμέ κρύσταλλα, σκουρόχρωμα φανάρια πίσω, ψηφιακό ρολόι, κεντρικό κλείδωμα, στροφόμετρο, ηλιοροφή, προβολείς ομίχλης και aftermarket ράδιο-CD της Blaupunkt.
Την κίνηση αναλαμβάνει ο τετρακύλινδρος των 1.289 κ.εκ. απόδοσης 54 ίππων στις 5.000 σ.α.λ. και 99 Nm στις 3.000 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο και επιταχύνει το Favorit στα 100 χλμ./ώρα από στάση σε 15,2 δλ., με την τελική να φτάνει στα 150 χλμ./ώρα. Για όλα αυτά, συν την πολύ κατάσταση και τα λίγα χιλιόμετρα, ο υποψήφιος αγοραστής καλείται να εκταμιεύσει 5.900 ευρώ. Πολλά για Favorit 34ετίας, αλλά έχουμε δει πολύ ακριβότερα.