Η ετήσια έρευνα αξιοπιστίας της J.D. Power επιβεβαίωσε τη σταθερή κυριαρχία των Ιαπωνικών αυτοκινητοβιομηχανιών, με την Lexus να κατατάσσεται πρώτη και τη Nissan δεύτερη, ενώ η Ευρώπη παρουσίασε απογοητευτικά αποτελέσματα, με μόλις δύο εκπροσώπους στην πρώτη δεκάδα.
Η μελέτη, που βασίζεται σε δεδομένα από σχεδόν 93.000 κατόχους αυτοκινήτων, επικεντρώθηκε σε 227 ερωτήσεις και 10 κατηγορίες προβλημάτων. Σημαντική παρατήρηση είναι ότι τα PHEV (plug-in hybrid electric vehicles) παρουσίασαν περισσότερα προβλήματα από τα ηλεκτρικά οχήματα.
Στο σύνολο, η έρευνα ανέδειξε την κυριαρχία των ασιατικών κατασκευαστών, με πολλές ευρωπαϊκές μάρκες να κατατάσσονται κάτω από τον μέσο όρο.
Πιο αναλυτικά
Άλλη μια έρευνα αξιοπιστίας, άλλη μια απόδειξη πως οι Ιάπωνες δεν παίζονται στο συγκεκριμένο τομέα. Η ετήσια μελέτη της J.D. Power για καινούργια αυτοκίνητα έφερε 2 εταιρίες από την Άπω Ανατολή στις πρώτες 2 θέσεις, με την Ευρώπη να επιστρέφει στο πολύ μέτριο πρόσωπο σχετικών ερευνών, βάζοντας μόλις 2 μάρκες στην πρώτη δεκάδα και καταλαμβάνοντας τις δυο τελευταίες θέσεις.
Η J.D. Power ανέλυσε τα δεδομένα από 92.694 κατόχους αυτοκινήτων στην Αμερική (αγορασμένα και με leasing), που αγοράστηκαν καινούργια από τον Ιούνιο του 2024 μέχρι το Μάιο του 2025, για τις πρώτες 90 ημέρες της μεταξύ τους συμβίωσης. Όπως πάντα, ο δείκτης αξιοπιστίας μετράται μέσα από τα προβλήματα ανά 100 οχήματα (Problems Per 100/PP100): όσο χαμηλότερα, τόσο καλύτερα. Η μελέτη βασίζεται σε μια σειρά από 227 ερωτήσεις, συν τα σχετικά δεδομένα επισκευών, τα οποία είναι όλα οργανωμένα σε 10 κατηγορίες: infotainment, εξοπλισμός, χειριστήρια και οθόνες, εξωτερικό, υποβοήθηση οδήγησης, εσωτερικό, σύστημα μετάδοσης κίνησης, καθίσματα, οδηγική εμπειρία, κλιματισμός και διάφορα.
Στα της κατάταξης τώρα, πρώτος και καλύτερος ήρθε ένας premium κατασκευαστής. Η γνωστή και μη εξαιρετέα Lexus πήρε άλλη μια πρωτιά, καταγράφοντας δείκτη 166 PP100 και ξεπερνώντας με άνεση το μέσο όρο των 192 PP100. Από πολύ κοντά της η Nissan, που πήρε και την πρωτιά στις μη premium εταιρίες, με 169 PP100. Τρίτη ήρθε η Hyundai, με 173 PP100, και τέταρτη η τεράστια έκπληξη της φετινής έρευνας: η φημισμένη για τα προβλήματα αξιοπιστίας, Jaguar (175 PP100). Η Chevrolet έκλεισε το top 5, με 178 PP100, την ώρα που Honda-Subaru και Kia-Genesis ολοκλήρωσαν την κυριαρχική παρουσία των Ασιατών στο top 10. Μια πρώτη δεκάδα, όπου με το ζόρι βρίσκουμε δυο ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες: την προαναφερθείσα Jaguar (που τελεί υπό την ιδιοκτησία Ινδών) και την Porsche, η οποία μετά βίας κατάφερε να περάσει τη βάση (188 PP100).
Από εκεί και πέρα, το «χάος». Εκ των 18 κατασκευαστών που μένουν μετεξεταστέοι, οι 7 φέρουν ευρωπαϊκή σφραγίδα – και μάλιστα premium, ως επί το πλείστο. BMW, Land Rover, Mercedes, Volvo και Audi, με αυτή τη σειρά, κατατάχθηκαν υπό της βάσης, με τις Volvo και Audi να πιάνουν τις δυο τελευταίες θέσεις τις κατάταξης (258 και 269 PP100 αντίστοιχα). Εντύπωση προκαλεί η Toyota στη 16η θέση, με 200 PP100, τη στιγμή που η όμορη Lexus είναι πρώτη, ενώ ακόμα μεγαλύτερο το χάσμα που χωρίζεις τις αδελφές Nissan-Infiniti: δεύτερη γενικής η μεν, τρίτη από το τέλος η δε (242 PP100 η Infiniti, 73 παραπάνω από τη Nissan)!
Όσον αφορά το ποια τεχνοτροπία βγάζει τις περισσότερες ζημιές, για πρώτη φορά τα PHEV, κατά μέσο όρο, παρουσιάζουν περισσότερα προβλήματα από τα αντίστοιχα ηλεκτρικά (237 PP100 έναντι 212 PP100, αντίστοιχα). Τα βενζινοκίνητα (184 PP100) και τα υβριδικά (196 PP100) εμφανίζονται σαφώς λιγότερο ζημιάρικα από PHEV και BEV, ενώ από τα 18 νέα μοντέλα που κυκλοφόρησαν φέτος, ανεξαρτήτως τύπου κίνησης, μόνο δύο έχουν λιγότερα προβλήματα από τον αντίστοιχο μέσο όρο της κατηγορίας τους.