Η BMW επανακαθορίζει τη σχέση της με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης, επιβεβαιώνοντας ότι παραμένει θεμελιώδης για την εταιρεία και για τις μελλοντικές της επενδύσεις. Ο διευθυντής του εργοστασίου της BMW Steyr τόνισε ότι η εξέλιξη νέων θερμικών μοτέρ θα συνεχιστεί, παρά την τάση προς την ηλεκτροκίνηση.
Η BMW έχει προσαρμόσει τις γραμμές παραγωγής της ώστε να μπορούν να κατασκευάζονται όλα τα κινητήρια συστήματα στο ίδιο εργοστάσιο. Παράλληλα, η εταιρεία προωθεί τη χρήση του HVO100, ενός καθαρού φυτικού καυσίμου για κινητήρες ντίζελ, που μειώνει τις εκπομπές CO₂ κατά 90% σε σχέση με το συμβατικό ντίζελ.
Πιο αναλυτικά
Η BMW, όπως και πολλοί κατασκευαστές που μέχρι πρότινος έβλεπαν ηλεκτρικό το μέλλον, τώρα αρχίζουν να συστήνονται ξανά με τον κινητήρα εσωτερικής καύσης. Βέβαια οι Βαυαροί, κατά δήλωση των ιδίων, ποτέ δεν ξέχασαν τη σημασία των θερμικών μοτέρ.
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στη γερμανική εφημερίδα Automobilwoche, ο διευθυντής του εργοστασίου της BMW Steyr στην Αυστρία δήλωσε: «H M.E.K. ήταν, είναι και θα είναι θεμέλιος λίθος μας, αλλά και η βάση για τις μελλοντικές μας επενδύσεις», είπε καθαρά και ξάστερα ο Klaus von Moltke, για να συμπληρώσει: «Η εξέλιξη καινούργιων θερμικών μοτέρ θα συνεχιστεί κανονικά» διαβεβαίωσε ο άνθρωπος, που καθοδηγεί μια μονάδα παραγωγής 1,2 εκατομμυρίων κινητήρων – τόσα μοτέρ συναρμολόγησε η BMW στο συγκεκριμένο εργοστάσιο πέρσι.
Αντίστοιχες δηλώσεις είχε κάνει έναν χρόνο πριν και ο το επικεφαλής προϊοντικού σχεδιασμού της εταιρίας, Bernd Körber: «Οι κινητήρες εσωτερικής καύσης έχουν ακόμα πάρα πολύ δρόμο μπροστά τους, είτε κατά μόνας είτε σε συνδυασμό με ηλεκτροκινητήρες». Η ευρύτητα στην προσφορά κινητήριων συνόλων, όμως, μπορεί να είναι κοστοβόρα. Άλλες απαιτήσεις έχει η γραμμή παραγωγής ενός βενζινοκινητήρα, άλλες ενός υβριδικού συστήματος και άλλες ενός αμιγώς ηλεκτρικού. Για να αντιμετωπίσει αυτή τη «βεντάλια», η BMW έχει καταφέρει να προσαρμόσει τη βιομηχανική γραμμή ώστε να παράγονται όλα τα συστήματα, στο ίδιο εργοστάσιο. Και φυσικά, επειδή έχουμε και το Euro 7 να απειλεί σαν εκκρεμές πάνω από τους κυλίνδρους, τα συνθετικά καύσιμα βρίσκονται στο επίκεντρο των μελλοντικών εξελίξεων.
Το HVO100 αποτελεί πατέντα της βαυαρικής εταιρία, για τους κινητήρες πετρελαίου. Η συντομογραφία σημαίνει «hydrotreated vegetable oil (υδρογονοκατεργασμένο φυτικά έλαια)» και το «100» υποδηλώνει ότι πρόκειται για καθαρό, μη αναμεμειγμένο καύσιμο. Η BMW ήδη γεμίζει τα ντίζελ αυτοκίνητα που κατασκευάζονται στη Γερμανία με HVO100 πριν τα στείλει στις αντιπροσωπείες, ενώ ισχυρίζεται ότι οι εκπομπές CO₂ μειώνονται έως και 90% σε σύγκριση με το συμβατικό ντίζελ. Εκτός από τα περιβαλλοντικά οφέλη, οι κινητήρες που λειτουργούν με HVO100 λέγεται ότι έχουν καλύτερη απόδοση κατά την κρύα εκκίνηση και είναι λιγότερο επιρρεπείς σε μικροβιακή μόλυνση λόγω της καθαρότητας του καυσίμου.