Το νέο Suzuki Swift Sport, που αναμένεται να παρουσιαστεί στο τέλος του έτους, υπόσχεται να είναι το πιο ισχυρό και γρήγορο μοντέλο της σειράς, με την απόδοση να αυξάνεται στα 150 άλογα και τον χρόνο επιτάχυνσης 0-100 χλμ./ώρα να ενδέχεται να μειωθεί κάτω από τα 8 δευτερόλεπτα.
Από την πρώτη του εμφάνιση το 2005, το Swift Sport έχει παραμείνει πιστό στην αίσθηση οδήγησης και την ευχαρίστηση που προσφέρει, χωρίς να υπερβαίνει τις 140 ίππους, ενώ η νέα γενιά αναμένεται να συνδυάσει καλύτερες επιδόσεις με δυναμικό σχεδιασμό.
Πιο αναλυτικά
Τα hot hatches ανεβαίνουν διαρκώς σε απόδοση, επιδόσεις, δυνατότητες, αλλά και τιμή. Η δυναμική των «καυτών» χάτσμπακ δεν συγκρίνεται με αυτή που είχαν πριν λίγα χρόνια, αλλά ταυτόχρονα αρκετός κόσμος είναι αυτός που πιστεύει πως το έχουν παρακάνει. Δεν χρειάζονται όλοι 300 άλογα και 0-100 χλμ./ώρα σε κάτω από 6,0 δλ. για να είναι ευτυχισμένοι πίσω από το τιμόνι. Εδώ έρχεται το Suzuki Swift Sport.
Από το 2005, που παρουσιάστηκε πρώτη φορά σε ατμοσφαιρική 1.6λτ. μορφή, μέχρι το προηγούμενο 1.400άρι mild hybrid τούρμπο, η μικρή «βόμβα» από το Χαμαμούτσου επιδεικνύει αξιοζήλευτη σταθερότητα στους αριθμούς της. Κι αυτό, γιατί δεν την αφορούν τόσο όσο η αίσθηση που προσφέρει στον οδηγό. Το πρώτο Swift Sport απέδιδε 125 ίππους και ήθελε 8,9 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, το επόμενο ανέβηκε στα 136 άλογα (πάντα από 1.6 ατμοσφαιρικά λίτρα) και κατέβηκε στα 8,7 δλ. για το 100άρι, η εισαγωγή της υπερτροφοδότησης το 2018 διαμόρφωσε την ισχύ στα 140 άλογα και το 0-100 στα 8,1 δλ., ενώ οι ρύποι μείωσαν τη δύναμη στα 129 άλογα πριν πέντε χρόνια, αυξάνοντας παράλληλα το χρόνο της επιτάχυνσης στα 9,1 δλ.
Βλέπουμε δηλαδή πως σε διάστημα 20ετίας, το κορυφαίο Swift κυμαίνεται στην περιοχή των 125-140 ίππων και των 8,7-9,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Ούτε υπερβολές, ούτε αλλαγή κατηγορίας. Πάντα γρήγορο, μα πρωτίστως πιστό στο fun to drive. Ίδιες αξίες θα διέπουν και την επόμενη γενιά, αλλά αναπόφευκτα θα πρέπει να συνοδευτεί με καλύτερους αριθμούς ελέω όχι ανταγωνισμού, ο οποίος δεν υφίσταται πλέον (και το Hyundai i20 N, και το Ford Fiesta ST, έχουν καταργηθεί, αλλά ούτως ή άλλως μια κατηγορία πάνω ήταν), αλλά για την ψυχολογία και τη θελκτικότητα. Οι Ιάπωνες λοιπόν, σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες από εγχώρια δημοσιεύματα, σχεδιάζουν να αυξήσουν την απόδοση του 1.4 BoosterJet 48V Hybrid στα 150 άλογα, καθιστώντας το επόμενο Sport ως το ισχυρότερο Swift παραγωγής όλων των εποχών! Και το πιο δυναμικό σχεδιαστικά, κρίνοντας από το πρωτότυπο Swift Champions που παρουσιάστηκε στην αρχή της χρονιάς.
Ταυτόχρονα, αναμένεται σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις. Το 0-100 χλμ./ώρα ενδεχομένως να πέσει στα 8,0 δλ., μπορεί και κάτω από αυτό το όριο, καθιστώντας το και ως το ταχύτερο στα χρονικά. Βέβαια το πρώτο Swift Sport 1.4 τούρμπο, των 140 ίππων, έχει μετρηθεί και στα 7,8 δλ., ωστόσο επισήμως τα σκήπτρα θα ανήκουν στο επόμενο. Λίγη ακόμα υπομονή θα χρειαστεί μόνο, καθώς το ντεμπούτο του θα πραγματοποιηθεί προς το τέλος του τρέχοντος έτους.