Το νέο Koenigsegg Sadair’s Spear είναι μια αναβαθμισμένη, ελαφρύτερη και πιο ισχυρή έκδοση του Jesko Attack, σχεδιασμένη για αγωνιστική χρήση, αλλά και νόμιμη για κυκλοφορία στους δρόμους. Με 1.300 ίππους (1.625 με E85) και βάρος μόλις 1.385 κιλών, το Sadair’s Spear έχει ήδη καταρρίψει ρεκόρ ταχύτητας στην πίστα Gotland Ring.
Οι βελτιώσεις περιλαμβάνουν νέα αεροδυναμικά στοιχεία, ελαφρύτερα υλικά και προηγμένη ανάρτηση. Το εσωτερικό του διατηρεί στοιχεία πολυτέλειας, ενώ η παραγωγή του περιορίζεται σε 30 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη προπωληθεί.
Το όνομα του μοντέλου τιμά το αγαπημένο άλογο κούρσας του ιδρυτή της εταιρείας.
Πιο αναλυτικά
Το Koenigsegg Jesko Attack είναι ένα από τα ταχύτερα hypercars στον κόσμο, αλλά η σουηδική φίρμα μόλις βελτίωσε κάθε του πτυχή. Το Sadair’s Spear είναι η νέα, hardcore και προσανατολισμένη σε χρήση πίστας εκδοχή του, με λιγότερο βάρος, καλύτερη αεροδυναμική και περισσότερη δύναμη.
Σε αντίθεση με ορισμένους ανταγωνιστές που χρειάζονται τρέιλερ για να μεταβούν στην πίστα (Bugatti Bolide για παράδειγμα), το νέο Koenigsegg είναι πλήρως νόμιμο για κυκλοφορία στους δρόμους όλων των αγορών. Σύμφωνα με τον Christian von Koenigsegg, το νέο hypercar είναι «προορισμένο να καταρρίψει ρεκόρ» και έχει ήδη αποδειχθεί 1,1 δλ. ταχύτερο από το Jesko Attack στην πίστα Gotland Ring, στη Σουηδία. Πώς, λοιπόν, βελτίωσε η Koenigsegg τη συνταγή του Jesko; Πρώτον, του έδωσαν άλογα. Ο 5.0 V8 twin-turbo του Jesko επωφελείται από νέα ECU και βελτιωμένη ψύξη, φτάνοντας πλέον τους 1.300 ίππους με απλή αμόλυβδη και τους 1.625 ίππους με καύσιμο E85 (+20 και +25 άλογα αντίστοιχα, σε σχέση με το Attack). Η ισχύς εξακολουθεί να μεταφέρεται στον πίσω άξονα μέσω του συστήματος μετάδοσης κίνησης Light Speed Transmission (LST) της Koenigsegg χωρίς σφόνδυλο, αλλά πλέον καλείται να κινήσει μόλις 1.385 κιλά (-35 από το Attack). Κάτι που σημαίνει ότι με το E85, συντρίβει την αναλογία 1:1 κιλά ανά ίππο του προκατόχου One:1.
Στο μέτωπο του στησίματος τώρα, η ανάρτηση διαθέτει ελαφρύτερα ελατήρια και ειδικά εξελιγμένα αμορτισέρ Triplex μπροστά, σε συνδυασμό με αναβαθμισμένα κεραμικά δισκόφρενα φρένα πολλαπλών στρώσεων και υλικά τριβής κορυφαίων αγωνιστικών προδιαγραφών. Φυσικά, από τη στιγμή που μιλάμε για ρεκόρ ταχύτερου γύρου, δεν θα μπορούσαν να λείπουν οι αεροδυναμικές βελτιώσεις. H νέα διπλή ρυθμιζόμενη αεροτομή συνιστά τη μεγαλύτερη διαφοροποίηση, ακολουθούμενη από νέο splitter και ακροπτερύγια, μεγαλύτερο διαχύτη και αναθεωρημένες πτυχώσεις στο πάτωμα του αυτοκινήτου, προκειμένου να συνεργάζονται με διαχύτη-spoiler για τη βέλτιστη παραγωγή κάθετης δύναμης. Στο ίδιο μήκος κύματος οι αεραγωγοί στο καπό, αλλά και η διαμόρφωση α λα φτερωτή τουρμπίνας των νέων ανθρακονημάτινων ζαντών, που περιβάλλονται από σλικ ελαστικά της Michelin.
Το εσωτερικό έχει επίσης αλλάξει προς το αγωνιστικότερο, δίνοντας έμφαση στη μείωση του βάρους με τη χρήση carbon μπάκετ, την ελαχιστοποίηση της ηχομόνωσηςκαι τη χρήση ελαφρύτερων υλικών. Παρόλα αυτά ο ψηφιακός πίνακας οργάνων SmartCluster, η ασύρματη φόρτιση και η κάμερα οπισθοπορείας είναι στάνταρ, τη στιγμή που διατίθεται και σετ με ζώνες ασφαλείας 6 σημείων. Για το τέλος, αφήσαμε το όνομα. Sadair’s Spear ήταν το αγαπημένο άλογο κούρσας του Jesko von Koenigsegg – του πατέρα του ιδρυτή της εταιρείας, δηλαδή, ο οποίος δάνεισε το όνομά του στο «βασικό» Jesko. Η παραγωγή του Sadair’s Spear θα περιοριστεί στις 30 μονάδες, οι οποίες έχουν ήδη πωληθεί έναντι αγνώστου τιμής.