Η Lamborghini θεωρεί τα e-fuels ως μια βιώσιμη λύση για τη διατήρηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης (Μ.Ε.Κ.) και μετά το 2035, εν μέσω αυστηρών κανονισμών της Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Ο τεχνικός διευθυντής της εταιρείας, Rouven Mohr, δήλωσε ότι τα e-fuels μπορούν να προσφέρουν εξαιρετική απόδοση χωρίς να θυσιάζουν την εμπειρία οδήγησης, η οποία παραμένει ανώτερη σε σχέση με τα ηλεκτρικά οχήματα.
Η νέα Lamborghini Temerario, που συνδυάζει κινητήρα V8 και ηλεκτρικούς κινητήρες, αποδεικνύει αυτή την προσέγγιση, προσφέροντας εντυπωσιακές επιδόσεις, ανεξαρτήτως του καυσίμου που χρησιμοποιεί.
Πιο αναλυτικά
Τα e-fuels λογίζονται ως οι σωτήρες των κινητήρων εσωτερικής καύσης. Συνθετικά, εναλλακτικά και βιοκαύσιμα είναι αυτά που κέρδισαν τη μάχη με τις νόρμες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εξασφαλίζοντας ζωή στις Μ.Ε.Κ. και μετά το 2035. Οι αυτοκινητοβιομηχανίες εργάζονται εδώ και χρόνια πάνω στη διαδοχή της αμόλυβδης και του ντίζελ, έχοντας εμφανίσει πολλά υποσχόμενα δείγματα. Αυτό, σε συνδυασμό κυρίως με την καθίζηση της αγοράς ηλεκτρικών μοντέλων, κάνει πολλές αυτοκινητοβιομηχανίες να πιστεύουν πως το μέλλον πια, δεν είναι EV. Μεταξύ αυτών η Lamborghini, η οποία ήδη παρέχει αυτή την επιλογή στην Temerario.
Σε συνέντευξή του στο αυστραλιανό περιοδικό CarExpert , ο τεχνικός διευθυντής της φίρμας από τη Sant’ Agata υποστήριξε ότι: τα e-fuels κάλλιστα θα μπορούσαν να εξελιχθούν σε σωτηρία για τα θερμικά μοτέρ. Η Temerario, για παράδειγμα, προσφέρει βέλτιστη απόδοση και επιδόσεις και με τις δυο λύσεις (σ.σ. βενζίνη και συνθετικό καύσιμο), δίχως συμβιβασμούς ούτε στο πρακτικό, ούτε στο συναισθηματικό σκέλος», είπε ο Rouven Mohr. Επίσης, έδωσε έμφαση στο ζήτημα της αίσθησης και των συγκινήσεων, δηλώνοντας ξεκάθαρα ότι τα ηλεκτρικά οχήματα δεν μπορούν ακόμη να φτάσουν τον ενθουσιασμό ενός αυτοκινήτου με κινητήρα εσωτερικής καύσης: «Αν με ρωτήσετε από την συναισθηματική πλευρά αυτή τη στιγμή, όπως είπα και πριν, δεν βλέπω EV που να είναι πειστικό τώρα. Θα έρθει η ώρα τους, σίγουρα, αλλά αυτό το είδος τεχνολογικού μετασχηματισμού χρειάζεται περισσότερο χρόνο».
Να θυμίσουμε πως το plug-in υβριδικό σύνολο της Temerario απαρτίζεται από έναν νέο 4.0λιτρο V8 που παράγει 800 άλογα στις 9.000-9.750 σ.α.λ. και 730 Νm στις 4.000-7.000 σ.α.λ. Το ηλεκτρικό κομμάτι επαφίεται σε δυο ηλεκτροκινητήρες συνδυαστικής απόδοσης 300 ίππων, που τροφοδοτούν τους εμπρός τροχούς όποτε χρειάζεται. Συνολικά, ο οδηγός της Temerario έχει στη διάθεση του δεξιού πεντάλ 920 άλογα και πάνω από 1.000 Nm, ξεπερνώντας κατά σχεδόν 300 άλογα και 500 Nm την αμιγώς ατμοσφαιρική Huracan Evo 5.2 V10 FSI, που αντικαθιστά. Όσο για τις επιδόσεις; Σύμφωνα με τον Mohr, είτε καίει αμόλυβδη είτε e-fuel, η Temerario θέλει μόλις 2,7 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και δεν σταματά να επιταχύνει, πριν το κοντέρ δείξει 343 χλμ./ώρα.