Η Toyota παρουσιάζει το νέο υβριδικό Land Cruiser, το οποίο ενσωματώνει την υβριδική τεχνολογία για πρώτη φορά στην 74χρονη ιστορία του μοντέλου. Το ανανεωμένο J300 διατηρεί τον σχεδιασμό του προκατόχου του, ενώ αναβαθμίζεται με σύστημα 48V Hybrid, που περιλαμβάνει ηλεκτρογεννήτρια και μπαταρία ιόντων λιθίου.
Ο πετρελαιοκινητήρας 2.755 κ.εκ. αποδίδει 204 άλογα και συνεργάζεται με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.
Οι πωλήσεις του νέου μοντέλου στην Ευρώπη αναμένονται να ξεκινήσουν σύντομα, με παραδόσεις προς το τέλος του 2025.
Πιο αναλυτικά
Η υβριδική τεχνολογία δεν κάνει εξαιρέσεις στη γκάμα της Toyota, περιλαμβάνοντας πλέον και το Land Cruiser για πρώτη φορά, στα 74 χρόνια πορείας του μοντέλου. Το ευρωπαϊκών προδιαγραφών J300 ανανεώνεται έπειτα από μόλις 1,5 χρόνο διάθεσης στη Γηραιά Ήπειρο, προκειμένου να ενσωματωθεί στις νόρμες των ρύπων.
Εμφανισιακά δεν ξεχωρίζεις το φρεσκαρισμένο από το αυτοκίνητο που αντικαθιστά, καθώς οι σχεδιαστές της Toyota σωστά έκριναν ότι δεν χρειάζονταν αλλαγές. Ούτως ή άλλως, μιλάμε για ένα φρέσκο σχήμα που δεν έχει κυκλοφορήσει ιδιαίτερα στους δρόμους της Ευρώπης. Ίδια προσέγγιση και στο εσωτερικό, όπου το σύστημα πολυμέσων των 12,3 ιντσών και ο πλούσιος εξοπλισμός κερδίζουν τους επιβάτες (όλα τα συστήματα υποβοήθησης και στοιχεία άνεσης που περιλαμβάνουν από πανοραμική οροφή, δερμάτινα καθίσματα, μέχρι ηχοσύστημα ηχείων της JBL με 14 ηχεία). Η σημαντικότερη αλλαγή στο αναβαθμισμένο Land Cruiser, εντοπίζεται κάτω από το καπό.
Το 48V Hybrid σύστημα αποτελείται από μια ηλεκτρογεννήτρια – μίζα, την μπαταρία ιόντων λιθίου 48V και το μετατροπέα DC-DC. Τα εξαρτήματα είναι απλά ως προς την ενσωμάτωσή τους και κατασκευασμένα για να αντέχουν σε σκληρές συνθήκες. Για παράδειγμα η ηλεκτρογεννήτρια είναι τοποθετημένη αρκετά ψηλά, προκειμένου το Hilux να διατηρεί την ικανότητα προσπέλασης υδάτινου κωλύματος βάθους έως 700 χλστ. Ο πετρελαιοκινητήρας κινεί τον ηλεκτροκινητήρα-γεννήτρια (μια σύγχρονη μονάδα μόνιμου μαγνήτη), η οποία με τη σειρά της φορτίζει την υβριδική μπαταρία. Όταν φορτίζεται, μπορεί να παρέχει έως και 12 kW (16 PS) επιπλέον ισχύ και 65 Nm ροπής στο σύστημα μετάδοσης κίνησης κατά την επιτάχυνση. Η υβριδική μπαταρία ιόντων λιθίου 48V ενσωματώνει 13 στοιχεία και έχει χωρητικότητα 4,3Ah. Το βάρος της είναι μόλις 7,6 κιλά και βρίσκεται κάτω από τα πίσω καθίσματα. Ο 4κύλινδρος, 16βάλβιδος turbo diesel των 2.755 κ.εκ. αποδίδει 204 άλογα στις 3.400 σ.α.λ. και 420 Nm στις 1.400-3.400 σ.α.λ., ενώ η μετάδοση γίνεται με αυτόματο κιβώτιο 8 ταχυτήτων.
Οι πωλήσεις του υβριδικού Land Cruiser θα ξεκινήσουν στην Ευρώπη σύντομα, με τις παραδόσεις στους πελάτες να είναι προγραμματισμένες προς τα τέλη του 2025.