Η Lincoln Continental, ένα εμβληματικό αυτοκίνητο που παρουσιάστηκε το 1940, έχει περάσει από τρεις διαφορετικές φάσεις απόσυρσης και επαναφοράς στην αγορά. Αρχικά αποσύρθηκε το 1948, επανήλθε το 1956 και ξανααποσύρθηκε το 2002.
Παρά την επανεμφάνιση της το 2016 με σύγχρονα χαρακτηριστικά και ρετρό αναφορές, δεν κατάφερε να κερδίσει το αγοραστικό κοινό και τελικά αποσύρθηκε οριστικά το 2020, με τη Lincoln να εστιάζει πλέον αποκλειστικά στα SUV. Το μέλλον της Continental παραμένει αβέβαιο, με πιθανότητες για μια νέα μορφή στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά
Όταν ένα συγκρότημα προγραμματίζει τη διάλυσή του, είθισται να πραγματοποιεί μια τελευταία περιοδεία. Κάποιες φορές, όμως, είτε αλλάζει γνώμη, είτε επανενώνεται – μέχρι να ξαναδιαλυθεί. Οι τρεις ή τέσσερις «τελευταίες» περιοδείες των Scorpions, για παράδειγμα, έρχονται πρώτες στο μυαλό. Γνωρίζετε ότι μια αντίστοιχη ανακολουθία χαρακτηρίζει ένα ιστορικό όνομα στα αυτοκίνητα; Η Lincoln Continental είναι από τα «αρχαιότερα».
Παρουσιάστηκε πρώτη φορά το 1940, ως κουπέ και κάμπριο, για να αποκτήσει την προεδρική μορφή του σεντάν στην τρίτη γενιά, από το 1959. Αποτυπώθηκε στη σύνθεση της Ιστορίας μέσα από ένα τραγικό συμβάν: τη δολοφονία του Τζον Κένεντι, όντας το αυτοκίνητο του 35ου Προέδρου των Η.Π.Α. (SS-100-X το όνομα της ειδικά τροποποιημένης κατασκευής). Μέχρι να συμβεί αυτό, η Continental είχε αποσυρθεί -για πρώτη φορά- το 1948, επανερχόμενη το 1956. Μία ίσον καμία, εξ ου και η δεύτερη συνταξιοδότηση τον Ιούλιο του 2002 (πρεμιέρα το 1995), για την 9η και πιο γνωστή σε εμάς γενιά, μέσω των εμφανίσεων σε ταινίες του Χόλιγουντ – όχι στο βαθμό της Town Car, αλλά δημοφιλές movie car.
Τότε η Ford φάνηκε να σοβαρολογεί, καθώς μετά την παρουσίαση ενός πρωτοτύπου την ίδια χρονιά, ανακοίνωσε πως η Continental θα αποσύρονταν οριστικά. Πράγματι, η ναυαρχίδα της Lincoln εξαφανίστηκε από τους τιμοκαταλόγους και τις πάσης φύσεως συζητήσεις για επιστροφή, δίνοντας το 2009 τη θέση της στο MKS. Ούτως ή άλλως, φύσει και θέσει αντικαταστάτης, στην γκάμα και εμπορικά, είχε αναλάβει το SUV Navigator. Τελικά, η Continental αποδείχτηκε για δεύτερη φορά πολύ σκληρή για να πεθάνει, επιστρέφοντας πανηγυρικά το 2016. Αρχοντική, επιβλητική, όπως την μάθαμε, αλλά και υπερσύγχρονη. Ημιαυτόνομη οδήγηση και ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας δεν θα μπορούσαν να μην έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο, δίχως να λείπουν οι ρετρό αναφορές. Οι αντίθετα ανοιγόμενες πόρτες (για την 80th Anniversary Coach Door Edition των αρχικά 80 μονάδων, που τελικά έγιναν 150 και sold out σε 48 ώρες) απέτιναν φόρο τιμής στις προκατόχους των 60’s, συνδυαζόμενες -στην κορυφαία έκδοση- με σύστημα τετρακίνησης και 3.0λιτρο twinturbo V6, 406 ίππων και 542 Nm.
Κλασικά για αμερικανικό premium μοντέλο, κόστιζε πολύ λιγότερο από τον ανταγωνισμό. H βασική έκδοση εφοδιάζεται με έναν ατμοσφαιρικό 3.7 V6 και 305 ίππων, ξεκινώντας από τις 46.305 δολάρια (39.558 ευρώ). Η ισχυρότερη, με έναν 2.7 twinturbo V6 335 ίππων, εκκινούσε από τις 59.870 (51.131 ευρώ), ενώ η προαναφερθείσα κορυφαία των 406 αλόγων από τις 64.825 (55.365 ευρώ). Ακόμα και η πλουσιότερη Black Label, ξεκινά από τις 69.145 δολάρια. Παρόλο το τιμολογιακό πλεονέκτημα, η Continental δεν κέρδισε το αγοραστικό κοινό. Για την ακρίβεια κανένα μοντέλο της Lincoln δεν παρουσιάζει επιτυχημένη εμπορική πορεία. Γεγονός που από μόνο του, θα ήταν αρκετό να στείλει «στα θυμαράκια» για τρίτη φορά το πολυτελές σεντάν. Η παράλληλη απόσυρση όλων των σεντάν για την Ford και τις θυγατρικές της, ήρθε και το αποτελείωσε, το 2020.
Η Lincoln πλέον προσφέρει μόνο SUV. Ο κύκλος της Continental, μέχρι τώρα, έχει ανοιγοκλείσει δυο φορές, μετρώντας συνολικά 10 γενιές. Λέτε να πάει για το «χατ τρικ»; Με το συγκεκριμένο μοντέλο, ποτέ δεν ξέρεις, αλλά μάλλον οριστικά μας έχει χαιρετήσει – τουλάχιστον ως σεντάν. Διότι δεν αποκλείεται να κάνει κάποιο comeback σαν crossover…