Η Maserati διαψεύδει τα σενάρια πώλησής της από τη Stellantis, παρά την έντονη φημολογία και τα σοβαρά οικονομικά προβλήματα που αντιμετωπίζει.
Η ιταλική εταιρία ανακοίνωσε ότι δεν προγραμματίζει αποχώρηση από τη μητρική της, επισημαίνοντας τη δέσμευση της Stellantis για στήριξή της.
Ωστόσο, οι πωλήσεις της Maserati έχουν σημειώσει δραματική πτώση, με μόλις 11.300 αυτοκίνητα να ταξινομήθηκαν το 2024, αριθμός μειωμένος κατά 50% σε σύγκριση με το 2023, γεγονός που έχει οδηγήσει σε σημαντικές οικονομικές απώλειες.
Πιο αναλυτικά
Τον τελευταίο καιρό ακούγεται συχνά το όνομα της Maserati, αλλά για τους λάθος λόγους. Η φημισμένη ιταλική εταιρία βρίσκεται διαρκώς εν μέσω σεναρίων λήψης δραστικών μέτρων από τη μητρική Stellantis, τα οποία πρωτίστως περιστρέφονται γύρω από την πώλησή της. Ο πολυεθνικός κολοσσός ναι μεν έχει διαψεύσει το πωλητήριο, προς το παρόν, αλλά ταυτόχρονα παραδέχεται πως η «Τρίαινα» έχει σοβαρό πρόβλημα.
Τώρα έρχεται ακόμα μια καθησυχαστική ανακοίνωση, από την ίδια τη Maserati, όπως αναφέρει το Reuters. Εκπρόσωπος της ιταλικής εταιρίας διέψευσε εκ νέου τα σενάρια περί αποχώρησης από τους κόλπους τους πολυεθνικού κολοσσού, και με μια εσάνς ενόχλησης για τις επαναλαμβανόμενες σχετικές ερωτήσεις: «Με όλο το σεβασμό, το έχουμε πει ότι η Maserati δεν πωλείται». Λίγους μήνες πριν είχε βγει μπροστά ο CEO της ιστορικής φίρμας από τη Μόντενα, Santo Ficili, λέγοντας: «Η Stellantis επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της προς την Ιταλία, τους εργαζομένους της και όλες τις μάρκες της, συμπεριλαμβανομένης της Maserati ». Αυτή η υπόσχεση περιλαμβανόταν σε μια επιστολή της Uilm Union, ενός συνδικάτου που εκπροσωπεί Ιταλούς μεταλλουργούς, ενώ παρά τους δασμούς των Η.Π.Α., ο Ficili, ο οποίος επίσης επιβλέπει την Alfa Romeo, συμπλήρωνε: «Οι Ηνωμένες Πολιτείες παραμένουν στρατηγική αγορά για τη Maserati».
Τα αίτια πίσω από την όλη συζήτηση, εντοπίζονται φυσικά στα τραγικά αποτελέσματα πωλήσεων. Ενώ το 2024 όλοι περίμεναν βελτίωση σε σχέση με το 2023, οι αριθμοί ήρθαν σαν σοκ για τους λογιστές τόσο της Stellantis, όσο κυρίως εκείνων της Maserati. Σε όλο τον κόσμο, για ολόκληρο το προηγούμενο έτος, ταξινομήθηκαν μόλις 11.300 αυτοκίνητα – αριθμός πάνω από 50% μειωμένος συγκριτικά με το ’23, όταν είχαν πουληθεί 26.600 Maserati!
Για να έχουμε ένα -αποκαρδιωτικό για την «Τρίαινα»- μέτρο σύγκρισης, η πολύ ακριβότερη γκάμα της Ferrari έκλεισε το ’24 στις 13.752 μονάδες (εννοείται άλλο ένα ρεκόρ πωλήσεων στα χρονικά του Μαρανέλο), ενώ το -επίσης πιο «φαρμακερό», αλλά και μικρότερο ποσοτικά- lineup της Lamborghini (μη λέμε τα αυτονόητα, ρεκόρ πωλήσεων και εδώ) λίγο έλειψε να περάσει τη Maserati (10.112 ταξινομήσεις). Αν το δούμε οικονομοτεχνικά, χοντρικά τα ταμεία της Maserati έχασαν 290 ολόκληρα εκατ. ευρώ πέρσι.