Η Lada παρουσίασε το νέο SUV μοντέλο Azimut, το οποίο αναπτύχθηκε από την AvtoVAZ και δεν έχει καμία σχέση με κινεζικά μοντέλα.
Το Azimut, που βασίζεται στην πλατφόρμα του Vesta, διαθέτει μοντέρνο σχεδιασμό και εσωτερικό, με ψηφιακό ταμπλό και πλούσιο εξοπλισμό, συμπεριλαμβανομένων θερμαινόμενων πλαϊνών παραθύρων, κάτι που δεν έχει ξαναγίνει σε άλλο αυτοκίνητο.
Με διαστάσεις παρόμοιες με αυτές του Nissan Qashqai, το Azimut θα λανσαριστεί το 2026 με ατμοσφαιρικούς κινητήρες και μελλοντικά και turbo, ενώ θα είναι το πιο ακριβό μοντέλο της Lada.
Πιο αναλυτικά
H Lada παρουσίασε στις 18 Ιουνίου το νέο SUV μοντέλο της Azimut, το οποίο αναπτύχθηκε από την AvtoVAZ και δεν πρόκειται για κάποιο κινεζικό μοντέλο με τα σήματα της ρωσικής φίρμας, όπως έχει γίνει με άλλες μάρκες. Παράλληλα πραγματοποιήθηκε η πρεμιέρα και του ανανεωμένου Lada Niva Travel με τις αισθητικές και μηχανικές αναβαθμίσεις.
To Lada Azimut βασίζεται στην πλατφόρμα του Vesta, ωστόσο σε σχέση με αυτό δεν εμφανίζει καμία οπτική συγγένεια και αναμφίβολα είναι ένα μοντέρνο και ελκυστικό SUV σε σχεδιασμό. Με μήκος 4,42 μέτρα, πλάτος 1,84 μέτρα, ύψος 1,61 μέτρα και μεταξόνιο 2,68 μέτρα τοποθετείται στην κατηγορία των μικρομεσαίων SUV και είναι παρόμοιο σε διαστάσεις με το Nissan Qashqai. Επίσης, διαθέτει αυξημένη απόσταση από το έδαφος 208 χιλιοστά, όμως τετρακίνηση δεν θα αποκτήσει ποτέ (μόνο μπροστά κίνηση), αλλά τουλάχιστον διαθέτει προφίλ οδήγησης για εκτός δρόμου χρήση.
Σύγχρονο είναι και το εσωτερικό του νέου Lada Azimut, το οποίο ακολουθεί τις σύγχρονες επιταγές της εποχής, δηλαδή λίγα φυσικά χειριστήρια και πλήρη ψηφιακότητα στο ταμπλό. Σε αυτό κυριαρχεί το πάνελ που φιλοξενεί την κεντρική οθόνη αφής των 10 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων και το ψηφιακό πίνακα οργάνων. Τα χειριστήρια για τον κλιματισμό και διάφορες επιμέρους λειτουργίες είναι φυσικά και όχι αφής, ενώ στον εξοπλισμό του υπάρχουν όλα τα σύγχρονα καλούδια. Για παράδειγμα φέρει ασύρματη φόρτιση για κινητά, πανοραμική ηλιοροφή, διζωνικό κλιματισμό, ηλεκτρική πόρτα χώρου αποσκευών, περιμετρική κάμερα 360 μοιρών, ηλεκτρικό χειρόφρενο, πλοήγηση, είσοδο και εκκίνηση χωρίς κλειδί κ.λπ.
Μεταξύ των στοιχείων του εξοπλισμού, υπάρχει ένα που δεν συναντάται σε κανένα άλλο αυτοκίνητο στον κόσμο και αναμφίβολα είναι ιδανικό για χώρες με έντονο ψύχος -και όχι μόνο. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε την αντίσταση στο πίσω παρμπρίζ που έχουν όλα τα αυτοκίνητα από παλιά και το θερμαινόμενο εμπρός παρμπρίζ σε λίγα μοντέλα. Η AvtoVAZ έκανε ένα βήμα παραπέρα και ανέπτυξε θερμαινόμενα πλαϊνά παράθυρα. Σίγουρα είναι μια ενδιαφέρουσα λύση για μέρη όπου ο πάγος και το χιόνι είναι σε καθημερινή βάση για πολλές μέρες του χειμώνα, αλλά και για όταν θολώνουν τα τζάμια που συμβαίνει παντού. Με το πάτημα ενός κουμπιού και μέσα σε λίγα λεπτά θα απομακρύνεται το χιόνι, χωρίς να χρειάζεται ξύστρα ή να ζεσταθεί η καμπίνα.
Το Azimut θα φέρει ακόμα μια νέα πίσω ανάρτηση και για πρώτη φορά για Lada θα εφοδιαστεί στο μέλλον με turbo κινητήρα 150 ίππων. Αρχικά θα λανσαριστεί με τους παραδοσιακούς ατμοσφαιρικούς βενζινοκινητήρες των 1.6 λτ. και 1.8 λτ. με ισχύ 120 και 132 ίππων αντίστοιχα και με κιβώτια 6 ταχυτήτων ή με CVT. Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2026 και θα είναι το ακριβότερο μοντέλο στην γκάμα της Lada.