Η Volkswagen ετοιμάζεται να γιορτάσει την 50ή επέτειο του Golf GTI με την παρουσίαση του νέου Golf GTI Edition 50, το οποίο θα αποκαλυφθεί στον 24ωρο αγώνα στο Nürburgring το 2026. Το μοντέλο θα είναι το ισχυρότερο Golf GTI στην ιστορία, με 325 ίππους και 420 Nm ροπής, χάρη σε τροποποιήσεις στον κινητήρα 2.0 λτ.
του Golf GTI Clubsport. Το Golf GTI Edition 50 θα διαθέτει επίσης βελτιωμένο στήσιμο για καλύτερη απόδοση στην πίστα, ενώ θα προσφέρεται με προαιρετικό πακέτο GTI Performance για ακόμα πιο σπορ χαρακτηριστικά.
Το μοντέλο θα έχει μοναδικά εξωτερικά και εσωτερικά χαρακτηριστικά, συμπεριλαμβανομένων ειδικών χρωμάτων και σπορ καθισμάτων, με την παραγωγή του να ξεκινά στα τέλη του 2025.
Πιο αναλυτικά
Το 2026, το Golf GTI θα γιορτάσει την 50ή επέτειό του και η VW σηματοδοτεί αυτό το ξεχωριστό γεγονός με το νέο Golf GTI Edition 50, που θα το παρουσιάσει στον 24ωρο αγώνα στο Nürburgring. Με ισχύ 325 ίππων, θα μείνει στην ιστορία ως το ισχυρότερο Golf GTI παραγωγής μέχρι σήμερα. Η κατασκευή του ειδικού αυτού μοντέλου έχει προγραμματιστεί να ξεκινήσει στο Βόλφσμπουργκ στα τέλη του 2025, ώστε να μπορεί να παραδοθεί στους πελάτες άμεσα για την έναρξη του επετειακού έτους του, από το πρώτο τρίμηνο του 2026.
Το Golf GTI είναι ένα από τα πιο επιτυχημένα σπορ μικρομεσαία αυτοκίνητα, αφού πάνω από 2,5 εκατομμύρια μονάδες έχουν παραχθεί έως σήμερα. Η Volkswagen εξοπλίζει το ειδικό αυτό μοντέλο με έναν υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 2.0 λτ., ο οποίος αποτελεί μια τροποποίηση του μοτέρ του Golf GTI Clubsport των 300 ίππων. Οι μηχανικοί της Γερμανικής μάρκας κατάφεραν να ανεβάσουν την ισχύ του Golf GTI Edition 50 στα 325 άλογα (έναντι 265 PS στη βασική έκδοση του μοντέλου), δηλαδή αύξηση κατά 60 PS. Παράλληλα η μέγιστη ροπή του επετειακού Golf GTI έχει αυξηθεί στα 420 Nm. Συγκριτικά, το Golf GTI Clubsport έχει μέγιστη ροπή 400 Nm, ενώ το Golf GTI παράγει 370 Nm.
Αλλαγές έγιναν και στο στήσιμο του Golf GTI Edition 50, γεγονός που συνέβαλε στο να κάνει ρεκόρ στην πίστα του Nürburgring Nordschleife, μήκους 20,832 χιλιομέτρων, αφού με χρόνο 07:46:13 λεπτών πραγματοποίησε τον ταχύτερο γύρο που έχει ολοκληρωθεί ποτέ με Golf παραγωγής στην «Πράσινη Κόλαση». Για όσους το προτιμούν ακόμα πιο σπορ συμπεριφορά, η Volkswagen θα προσφέρει το προαιρετικό πακέτο GTI Performance αποκλειστικά για το Golf GTI Edition 50. Με περαιτέρω χαμήλωμα κατά 5 χλστ., το εν λόγω μοντέλο είναι 20 χλστ. χαμηλότερο από το στάνταρ Golf. Διαθέτει ακόμα ένα ελαφρύ σύστημα εξάτμισης R-Performance της Akrapovič με απόληξη από τιτάνιο (ελαφρύτερο κατά 11 κιλά) ημι-σλικ ελαστικά (1,1 κιλά ελαφρύτερα ανά ελαστικό από τα στάνταρ ελαστικά) και σφυρήλατες ζάντες 19 ιντσών. Κάθε μία ζυγίζει μόλις 8 κιλά και είναι περίπου 3 κιλά ελαφρύτερες από μια κλασική 19άρα ζάντα.
Το νέο Golf GTI Edition 50 διαθέτει κι άλλα μοναδικά χαρακτηριστικά εξωτερικά και στο εσωτερικό του. Αυτά αφορούν τις κόκκινες ζώνες ασφαλείας, τα σπορ καθίσματα, το ανασχεδιασμένο σπορ τιμόνι και τα λογότυπα «50» σε διάφορα σημεία του αμαξώματος και της καμπίνας. Πέντε εξωτερικά χρώματα έχουν προγραμματιστεί για το Golf GTI Edition 50. Εκτός από το χαρακτηριστικό Pure white, αυτά είναι το Moonstone grey, το Grenadilla black metallic και – αποκλειστικά για το επετειακό μοντέλο – το Dark Moss green metallic και το Tornado red. Το τελευταίο είναι το χρώμα που έχει γίνει συνώνυμο με τα οχήματα υψηλών επιδόσεων της Volkswagen εδώ και δεκαετίες, από το 1986. Πολλά κορυφαία μοντέλα της εποχής τους έχουν φορέσει το χαρακτηριστικό αυτό χρώμα, συμπεριλαμβανομένων των Golf II GTI 16V, Golf III VR6 και Golf VII GTI TCR.