Το Audi RS 3 Sedan, γιορτάζοντας την επιτυχία του στο Nurburgring, παρουσίασε τις δυνατότητές του στο Salzburgring, αν και χωρίς ρεκόρ. Με την εισαγωγή του torque splitter, το RS 3 προσφέρει βελτιωμένη ευελιξία και σταθερότητα, ιδανικό για καθημερινή οδήγηση και πίστα.
Με την αναβάθμιση του 2024, το αυτοκίνητο επιτυγχάνει ακόμη καλύτερη ακρίβεια στις στροφές, χάρη σε νέους αλγόριθμους και εξελιγμένα ελαστικά Pirelli P Zero. Ο κινητήρας 2.5 TFSI αποδίδει 400 άλογα, επιταχύνοντας από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 3,8 δευτερόλεπτα, καθιστώντας το ένα εξαιρετικά γρήγορο και ικανό αυτοκίνητο.
Πιο αναλυτικά
Πριν ένα χρόνο, το Audi RS 3 Sedan μπήκε στο Nurburgring και έκανε τα χρονόμετρα, μαζί με τη BMW M2, να «τρέχουν», γράφοντας τον ταχύτερο γύρο σε compact αυτοκίνητο παραγωγής για τη θρυλική διαδρομή των 20.832 μέτρων. Για να γιορτάσουν την επέτειο του εν λόγω επιτεύγματος, οι Γερμανοί πήγαν σε ένα άλλο «’Ring» – το γειτονικό Salzburgring, στην Αυστρία. Εκεί δεν έκανε κάποιο ρεκόρ, αλλά με τέτοιες πόζες είναι σαν να το έκανε.
Από την εισαγωγή του torque splitter το 2021, το RS 3 έφτασε σε άλλα επίπεδα δυναμικής. Η πλήρως μεταβλητή κατανομή ροπής στον πίσω άξονα επιτρέπει όχι μόνο αυξημένη ευελιξία αλλά και μεγαλύτερη σταθερότητα – ένα πλεονέκτημα στην καθημερινή οδήγηση καθώς και στην πίστα αγώνων. Με την αναβάθμιση στα τέλη του 2024, το mega hatch (και sedan) από το Ίνγκολσταντ αποδίδει ακόμα καλύτερα στις στροφές. Ένας βελτιωμένος αλγόριθμος διασφαλίζει πιο ακριβή αλληλοεπικάλυψη των συστημάτων, καταπολεμώντας την υποστροφή ακριβώς στην αρχή της στροφής και με τη βοήθεια του brake vectoring – τη χρήση των φρένων στους εσωτερικούς τροχούς, δηλαδή, με την ταυτόχρονη μεταφορά περισσότερης ροπής στους εξωτερικούς από το torgue splitter.
Χάρη σε αυτές τις μικρομετρικές παρεμβάσεις των ηλεκτρονικών, το αυτοκίνητο ακολουθεί την ακτίνα της καμπύλης με μεγαλύτερη ακρίβεια από πριν και τοποθετείται νωρίτερα και καλύτερα στο apex της στροφής, επιτρέποντας στον οδηγό να επιταχύνει νωρίτερα στην έξοδο. Φυσικά δεν πρέπει να αμελούμε τη σημασία των ειδικά εξελιγμένων Pirelli P Zero R, διάστασης 265/30 μπροστά και 245/35 πίσω, που αξιοποιούν ένα πέλμα πολλαπλών γόμων με μαλακότερο καουτσούκ στα πλαϊνά τοιχώματα του ελαστικού και σκληρότερο γόμα στο κέντρο. Προαιρετικά, και κυρίως για χρήση πίστας (όπως η κατάρριψη ρεκόρ στο Nordschleiffe), υπάρχουν τα ημισλίκ Pirelli P Zero Trofeo R, μαζί με κεραμικά δισκόφρενα. Όσο για την καρδιά του κτήνους;
Ο 2.5άρης πεντακύλινδρος τούρμπο TFSI συνεχίζει ακάθεκτος, με απόδοση 400 άλογα στις 5.600-7.000 σ.α.λ. και 500 Nm στις 2.250-6.000 σ.α.λ. Το 7άρι αυτόματο διπλού συμπλέκτη S tronic και το σύστημα τετρακίνησης quattro αναλαμβάνουν τη μετάδοση, εκτοξεύοντας το RS 3 στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 3,8 δλ. και μέχρι τα 290 χλμ./ώρα. «Βολίδα» στις στροφές και στην ευθεία το μικρότερο RS.