Η Nissan παρουσιάζει την τρίτη γενιά του ηλεκτρικού Leaf, που συνδυάζει τεχνολογία αιχμής με αναβαθμισμένο σχεδιασμό, εμπνευσμένο από το Ariya και το Juke. Το νέο Leaf προσφέρει αυτονομία άνω των 600 χιλιομέτρων, διαθέτει δύο επιλογές μπαταρίας και υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση, καθιστώντας το ιδανικό για καθημερινές μετακινήσεις και ταξίδια.
Το εσωτερικό του είναι ευρύχωρο και εξοπλισμένο με σύγχρονες οθόνες και συστήματα υποβοήθησης. Κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland, ενισχύοντας την πρωτοβουλία EV36Zero για βιώσιμη κινητικότητα.
Οι παραγγελίες αναμένονται αυτό το φθινόπωρο, με παραδόσεις να ξεκινούν στις αρχές του επόμενου έτους.
Πιο αναλυτικά
Η ηλεκτρική επίθεση της Nissan συνεχίζεται και μετά από το ολοκαίνουργιο Micra, σειρά παίρνει το αυτοκίνητο που έβαλε την ιαπωνική εταιρία στα κυκλώματα της ηλεκτροκίνησης. Το Leaf μπαίνει αισίως στην τρίτη του γενιά, προσφέροντας τεχνολογία αιχμής, αεροδυναμική απόδοση και αυτονομία που ξεπερνά τα 600 χιλιόμετρα.
Από εμφανισιακής άποψης, δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ότι το Leaf MK3 εμπνέεται από το μεγαλύτερο Ariya. Φαίνεται ξεκάθαρα κυρίως από το εμπρός μέρος, αλλά και το προφίλ που πλέον ενστερνίζεται κουπέ-SUV στοιχεία και από το Juke, με τους έντονους ώμους να δεσπόζουν στο πίσω μέρος και τις κρυφές χειρολαβές να ενσωματώνονται στην τρίτη κολώνα. Γενικότερα, η τρίτη γενιά Leaf είναι άλλο αυτοκίνητο σε σχέση με τη δεύτερη, ούσα πλέον ξεκάθαρα crossover – και με ιδιαίτερα σπορτίβ αποχρώσεις μάλιστα. Με συντελεστή οπισθέλκουσας μόλις 0,25, ο κομψός σχεδιασμός του βελτιστοποιεί τη ροή του αέρα για να βελτιώσει τόσο την απόδοση όσο και την αυτονομία. Οι επίπεδες λαβές των θυρών, η ρέουσα γραμμή οροφής, το πλήρες κάλυμμα κάτω από το δάπεδο και οι ανάγλυφες επιφάνειες δημιουργούν ένα μοντέρνο προφίλ, ενώ τα χαρακτηριστικά φωτιστικά σώματα εμπρός και πίσω προσφέρουν μια ξεχωριστή, υψηλής τεχνολογίας ταυτότητα στο δρόμο.
Παρά το συμπαγές εξωτερικό του, το οποίο είναι ιδανικό για οδήγηση στην πόλη, πάρκινγκ και ελιγμούς σε στενά σημεία, το ολοκαίνουργιο Leaf προσφέρει ένα ευρύχωρο εσωτερικό σχεδιασμένο για να καλύπτει τις καθημερινές ανάγκες μιας σύγχρονης οικογένειας – είτε για το σχολείο, είτε για τη δουλειά, είτε για διακοπές, με το χώρο αποσκευών να φτάνει τα 437 λίτρα. Στην καμπίνα βέβαια δεσπόζουν οι διπλές οθόνες των 14,3 ιντσών, που υποστηρίζουν infotainment με Google built-in και πληρέστατη «σουίτα» συστημάτων υποβοήθησης οδηγού.
Το Leaf MK3 έχει σχεδιαστεί για ευελιξία και αυτοπεποίθηση – είτε στην πόλη είτε στους αυτοκινητόδρομους. Οι πελάτες μπορούν να διαλέξουν ανάμεσα σε δύο επιλογές μπαταρίας, οι οποίες προσφέρουν εξαιρετική αυτονομία και χρηστικότητα σε πραγματικές συνθήκες: στη Standard έκδοση των 177 ίππων/345 Nm (0-100 σε 8,6 δλ.) και τη μπαταρία των 52 kWh ως 436 χλμ., ενώ στην κορυφαία Extended των 217 ίππων/355 Nm (0-100 σε 7,6 δλ., αμφότερα με κόφτη στα 160 χλμ./ώρα) και τη συστοιχία των 75 kWh ως 604 χλμ. Με δυνατότητα γρήγορης φόρτισης DC έως και 150kW, το ολοκαίνουργιο LEAF μπορεί να ανακτήσει έως και 417 χλμ. σε μόλις 30 λεπτά. Στον αυτοκινητόδρομο, προσφέρει αυτονομία άνω των 330 χλμ. με ταχύτητα 130 χλμ./ώρα και χάρη στην ταχεία φόρτιση DC, ταξίδια άνω των 800 χλμ. μπορούν να ολοκληρωθούν με ελάχιστη χρονική διαφορά σε σχέση με θερμικά αυτοκίνητα.
Εξοπλισμένο με λειτουργικότητα Vehicle-to-Load (V2L), το νέο Leaf επιτρέπει την φόρτιση εξωτερικών συσκευών απευθείας από το αυτοκίνητο, τροφοδοτώντας μια ποικιλία μικρών έως μεσαίων συσκευών – όπως φορητοί φακοί, βραστήρες, ή ηλεκτρικές ψησταριές – για την κατασκήνωση ή την εξερεύνηση της υπαίθρου. Αξιοποιώντας έναν διαθέσιμο προσαρμογέα αξεσουάρ, οι πελάτες μπορούν να χρησιμοποιήσουν μια εξωτερική θύρα φόρτισης V2L για να τροφοδοτήσουν εύκολα συσκευές, έχοντας πρόσβαση σε ισχύ έως και 3,6kW. Με το βλέμμα στο μέλλον, το ιαπωνικό EV είναι συμβατό με το σύστημα Vehicle-to-Grid (V2G), έτσι ώστε στο μέλλον να μπορεί να στέλνει αποθηκευμένη ενέργεια πίσω στο δίκτυο ηλεκτρικής ενέργειας.
Το ολοκαίνουργιο Leaf θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland στο Ηνωμένο Βασίλειο, έναν από τους πιο προηγμένους κόμβους παραγωγής EV στην Ευρώπη και βασικό πυλώνα την πρωτοβουλία EV36Zero της εταιρείας – ένα σχέδιο για κινητικότητα μηδενικών εκπομπών και τοπική κατασκευή ηλεκτρικών οχημάτων. Ως το πρώτο νέο μοντέλο που θα παραχθεί στο πλαίσιο του EV36Zero, το νέο Leaf υποστηρίζει τον στόχο της Nissan να δημιουργήσει ένα πλήρως ολοκληρωμένο οικοσύστημα ηλεκτρικών οχημάτων, με την κατασκευή να τροφοδοτείται από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και μια τοπική αλυσίδα εφοδιασμού μπαταριών.
Οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν αυτό το φθινόπωρο, με τις πρώτες παραδόσεις να έχουν προγραμματιστεί για τις αρχές του επόμενου έτους.