Η Volvo εισέρχεται δυναμικά στην αγορά των πολυτελών minivan με το EM90, το πρώτο MPV στην ιστορία της, το οποίο ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Κίνα. Το EM90 συνδυάζει στιλάτο σχεδιασμό με προηγμένη τεχνολογία, διαθέτοντας χαρακτηριστικά όπως φωτιζόμενη μάσκα, επιβλητικά LED φώτα και εσωτερικό που προσφέρει «πρωθυπουργικές» ανέσεις, όπως καθίσματα πολυθρόνες με λειτουργίες μασάζ και κλιματισμού.
Ο ηλεκτροκινητήρας των 270 ίππων επιτρέπει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,3 δευτερόλεπτα, ενώ η μπαταρία των 116 kWh προσφέρει αυτονομία έως 738 χλμ. Η τιμή εκκίνησης στην Κίνα είναι 818.000 γουάν (περίπου 98.569 ευρώ).
Πιο αναλυτικά
Η Volvo έκανε την έκπληξη πριν 2 χρόνια και παρουσίασε το πρώτο MPV στα χρονικά της, σπάζοντας το «μπλοκ» των SUV στη γκάμα της με το EM90. Το πιο πολυτελές, αλλά και τεχνολογικά προηγμένο, minivan της αγοράς, που ξεχωρίζει επίσης για τον στιλάτο σχεδιασμό και τώρα, ξεκινά την εμπορική του πορεία στην Κίνα.
Όλα τα βλέμματα μαγνητίζονται από το εμπρός μέρος, όπου συναντάμε φωτιζόμενη μάσκα και σήμα, αιχμηρό προφυλακτήρα και δυο έντονα LED φωτιστικά σώματα, που θυμίζουν εκείνα του EX90. Στο προφίλ αναλαμβάνουν οι 20άρες (στάνταρ 19άρες) ζάντες, οι ευθείες γραμμές και οι γενναίες δόσεις χρωμίου, ενώ πίσω συναντάμε δυο εντυπωσιακά φανάρια σε σχήμα σταυρού, που εκτείνονται μέχρι το φτερό και εμπνέονται από τις προτάσεις της Polestar. Το EM90, ωστόσο, δεν προέρχεται από τη Σουηδή αδελφή της Volvo, αλλά από την εκ Κίνας ορμώμενη Zeekr.
Volvo και Zeekr τελούν υπό τη στέγη της Geely, με τους δεύτερους να προσφέρουν το MPV τους 009 στη δημιουργία του πρώτου πολυμορφικού για τη φίρμα από το Γκέτεμποργκ. Οι διαστάσεις αναμενόμενα βρίσκονται σε ταυτόσημα επίπεδα, με το μήκος να ανέρχεται σε 5.206 χλστ., το πλάτος τα 2.024 χλστ., το ύψος τα 1.859 χλστ. και το μεταξόνιο τα 3.205 χλστ. Το ίδιο ισχύει για το εσωτερικό, αλλά στο πιο πολυτελές. Η οθόνη των 15,4 ιντσών και ο ψηφιακός πίνακας οργάνων των 10,2 ιντσών αφορούν οδηγό-συνοδηγό, αλλά τα πολύ ωραία συμβαίνουν στη μεσαία. Το EM90 (όπως και το 009) προσφέρεται σε 6θέσια διάταξη, με τη μεσαία σειρά να προσφέρει «πρωθυπουργικές» ανέσεις. Καταρχάς τα ίδια τα καθίσματα, είναι πολυθρόνες. Όχι απλά πολυθρόνες, βασικά, αλλά με λειτουργία μασάζ, ανάκλιντρου, κλιματιζόμενες/θερμαινόμενες, τραπεζάκια, κλιματιζόμενες/θερμαινόμενες ποτηροθήκες, ρύθμιση θερμοκρασίας ατομικά (άλλο επίπεδο αυτόματου κλιματισμού) και μια οθόνη 15,6 ιντσών, που κατεβαίνει από την οροφή!
Οι επιβάτες μπορούν να επιλέγουν ταινίες, video games, streaming σε πλατφόρμες (Netflix, Amazon Prime, Disney+ κλπ) ή τηλεδιασκέψεις, μέσω απλών φωνητικών εντολών. Οι ακόμα πιο πίσω, της τελευταίας σειράς, δεν θα πρέπει να νιώθουν «ριγμένοι», καθώς επίσης έχουν δικά τους ηχεία (συνολικά 21 από το ηχοσύστημα της Bowers & Wilkins) στα προσκέφαλα, αμφιθεατρική διάταξη (πιο ψηλά τοποθετημένα καθίσματα, ώστε να μην τους εμποδίζουν οι εμπρός) και πρόσβαση στο φωνητικό έλεγχο των λειτουργιών.
Οι 270 ίπποι του -τοποθετημένου πίσω- ηλεκτροκινητήρα αντίθετα, αποτελούν προνόμιο μόνο του οδηγού. Πατώντας τέρμα το δεξί πεντάλ, το πισωκίνητο ηλεκτρικό MPV των 2.600+ κιλών επιταχύνει στα πρώτα 100 χλμ./ώρα μέσα σε 8,3 δλ. και φτάνει μέχρι τα 190 χλμ./ώρα, όπου περιορίζεται ηλεκτρονικά. Το Zeekr πάντως προσφέρεται και δικινητήρια έκδοση 544 ίππων, που θέλει 4,5 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα. Η μπαταρία των 116 kWh προσφέρει μέγιστη αυτονομία 738 χλμ., αλλά σύμφωνα με τον κινεζικό κύκλο CLTC. Για WLTP δεν χρειάζεται να υπολογίζουμε, καθώς το EM90 σχεδόν σίγουρα δεν πρόκειται να έρθει στην Ευρώπη. Πόσο κάνει στην Κίνα; τιμή εκκίνησης οι 818.000 γουάν (98.569 ευρώ)