Η μόνιμη επωδός των υποστηρικτών της ηλεκτροκίνησης, αφορά στις μηδενικές εκπομπές ρύπων αυτών καθαυτών των αυτοκινήτων. Ο εδραιωμένος αντίλογος αναφέρει πως το ρεύμα, που χρησιμοποιούν τα αυτοκίνητα μηδενικών ρύπων, από κάπου παράγεται. Και αυτή η παραγωγή, συνιστά βαρύτερο περιβαλλοντικό αποτύπωμα εν συγκρίσει με τους θερμικούς κινητήρες. Με άλλα λόγια, εγείρονται τεράστια ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσο είναι πιο «καθαρά» τα ηλεκτρικά από τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης και δη, τα υβριδικά. Ο πρόεδρος της Toyota, σίγουρα έχει άποψη που προκαλεί «σεισμό».
Ο Akio Toyoda παραχώρησε πρόσφατα συνέντευξη στο Toyota Times και είπε πράγματα, που έφεραν αναστάτωση στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ο Ιάπωνας ηγέτης του παγκόσμιου κολοσσού ισχυρίστηκε πως όχι μόνο τα ηλεκτρικά δεν ρυπαίνουν λιγότερο από τα υβριδικά, αλλά στην πραγματικότητα είναι περί τις 3 φορές πιο «βρώμικα»! Ο λόγος; Φυσικότατα, οι εξορύξεις των μετάλλων για την κατασκευή των μπαταριών και η ίδια, η παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος: «Από το 1997, όταν λανσάραμε το πρώτο Prius, έχουμε πουλήσει πάνω από 27 εκατομμύρια υβριδικά αυτοκίνητα. Όλα αυτά, είχαν τον ίδιο αντίκτυπο στο περιβάλλον με 9 εκατομμύρια ηλεκτρικά. Αν μάλιστα αφορούσαν την Ιαπωνία, που βασίζεται στη θερμική ενέργεια για παραγωγή ηλεκτρισμού (σ.σ. λιγνιτικά, πυρηνικά, γεωθερμικά και ούτω καθεξής εργοστάσια), τα EVs θα ήταν πιο ρυπογόνα από τα υβριδικά».
Ο Toyoda δηλαδή, έθιξε για άλλη μια φορά το επίμαχο θέμα της βάσης των ηλεκτρικών. Όχι την επιφάνεια, το ότι δεν παράγουν ρύπους τα ίδια κατά τη λειτουργία τους, αλλά στο τί γίνεται μέχρι και για να λειτουργήσουν. Παράλληλα τόνισε ότι η Toyota πρωτοστατεί στη μάχη κατά του άνθρακα, αλλά με ποικίλους τρόπους. Η λύση, σύμφωνα με τον Toyoda, δεν είναι μονόδρομος – ή το ένα (ηλεκτρικά), ή το άλλο (υβριδικά). Όλες οι τεχνολογίες, περιλαμβανομένης των κυψελών καυσίμου και τη χρήση του υδρογόνου ως καυσίμου σε Μ.Ε.Κ., έχουν να προσφέρουν.
Δυστυχώς για ακόμα μια φορά τα προσωπικά συμφέροντα έρχονται απέναντι στο συνολικό όφελος.
Ελλιπώς τεκμηριωμένες απόψεις δημιουργούν λανθασμένες εικόνες και οδηγούν δυστυχώς όλους εμάς σε αποφάσεις που σίγουρα δεν είναι προς το συμφέρον μας αλλά και το συμφέρον του πλανήτη στον οποίο κατοικούμε και αναπνέουμε.
Απλά αναφέρω για να μην μακρηγορώ τα εξής:
1. Κατασκευή μπαταρίας – απλοποιείται σταδιακά η δομή της κάτι που δεν θα απαιτεί στο μέλλον το κόστος εξορύξεων που αναφέρεται. Αρκεί να σκεφτεί κανείς το κόστος εξορύξεων σε ενέργεια και μόλυνση ώστε να εξαχθούν παγκοσμίως τα ορυκτά καύσιμα.
2. Η παραγωγή του ηλεκτρικού ρεύματος από τους παρόχους για κατανάλωση είναι η ίδια είτε με την χρήση της στα EVs είτε για την χρήση της στις οικίες και στην Βιομηχανία. Υπάρχει τρόπος πλέον παραγωγής πράσινης ενέργειας την οποία και πάλι τα συμφέροντα κάποιων εντέχνως περιορίζουν.
3. Η μπαταρία ενός EV (π.χ. BYD Blade) δίνει περίπου 4000 κύκλους φόρτισης και αν υπολογίσουμε ότι κάθε κύκλος δίνει περίπου 400χλμ κίνησης σκεφτείτε τα χλμ. χωρίς CO2 1.600.000χλμ. Τώρα απλά πρέπει να σκεφτούμε μαθηματικά πόσο CO2 θα εκπέμψει ένας θερμικός κινητήρας για τα αντίστοιχα χλμ.
Είμαι κάτοχος EV και νιώθω πολύ καλά για την επιλογή μου και η καθημερινή χρήση του, αποδεικνύει όλα όσα αναφέρθηκαν πιο πάνω.