Η Tesla παρουσίασε τις ανανεωμένες εκδόσεις των Model S και X, προσφέροντας νέες χρωματικές επιλογές, ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα και αεροδυναμικές βελτιώσεις. Οι αλλαγές αυτές στοχεύουν στη μείωση του αεροδυναμικού θορύβου και στην αύξηση της σταθερότητας, ενώ η μέγιστη ταχύτητα του Model S Plaid περιορίστηκε στα 240 χλμ./ώρα για να βελτιωθεί η ασφάλεια και η απόδοση στην πίστα.
Ο νέος σχεδιασμός προσφέρει επίσης μεγαλύτερη αυτονομία, με το Model S Long Range να φτάνει τα 660 χλμ. με μια φόρτιση.
Οι βελτιώσεις στις αναρτήσεις και στη γεωμετρία ενισχύουν την ποιότητα κύλισης, καθιστώντας τα μοντέλα πιο ανταγωνιστικά στην κατηγορία τους.
Πιο αναλυτικά
Η Tesla προχώρησε επιτέλους στην ανανέωση των Model S και X, ενόσω ακόμα περιμένουμε την επόμενη γενιά και για τα δύο. Θυμίζουμε ότι το Model S βρίσκεται στην αγορά από το 2012, ενώ το Model X λανσαρίστηκε το 2015.
Μέχρι να εμφανιστούν τα MK2, έχουμε νέα χρώματα στην παλέτα (το Frost Blue που βλέπουμε), ελαφρώς ανασχεδιασμένα φωτιστικά σώματα (εμφανέστερα πίσω) και νέα σχέδια στις ζάντες αλουμινίου, οι οποίες υιοθετούν αεροδυναμικό μοτίβο. Κάπου εδώ, αρχίζει το «ψαγμένο» που λέμε στον τίτλο. Οι μηχανικοί της Tesla προχώρησαν σε στοχευμένες αλλαγές των αμαξωμάτων, με την προσθήκη αεροδυναμικών στοιχείων και τη βελτιστοποίηση εξαρτημάτων -όπως οι καθρέπτες και οι τροχοί- που είτε μειώνουν τον συντελεστή οπισθέλκουσας, είτε αυξάνουν την κάθετη δύναμη. Στα απλά Model S/X ας πούμε, οι αλλαγές μειώνουν ακόμα περισσότερο το θόρυβο από τον αέρα. Στα Plaid αντίθετα, δίνουν περισσότερο downforce. Χαρακτηριστική η μείωση της τελικής του Model S Plaid από τα 322 στα μόλις 240 χλμ./ώρα, η οποία φυσικά δεν προήλθε μόνο από την αεροδυναμική.
Ούτως ή άλλως θα χαμήλωνε η μέγιστη ταχύτητα, ωστόσο η Tesla έσφιξε πάρα πολύ τα γκέμια του ηλεκτρονικού περιοριστή για δύο λόγους: αφενός την προστασία της μπαταρίας, αφετέρου τη βελτιστοποίηση της εντός πίστας δυναμικής. Οι Αμερικανοί υποστηρίζουν ότι πλέον το Model S Plaid είναι ασύγκριτα πιο αξιοποιήσιμο σε track days, καθώς πλέον τα φρένα δεν επιφορτίζονται με την επιβράδυνση των 2,2 τόνων από τόσο υψηλές ταχύτητες. Οι 1.020 ίπποι και τα 2,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα παραμένουν ως είχαν, όπως και τα 2,6 δλ. για την ίδια μέτρηση του αντίστοιχου Model X (επίσης στα 240 χλμ./ώρα η τελική τώρα, αλλά από τα 262 χλμ./ώρα του απερχόμενου Plaid). Όλες οι εκδόσεις συνδυάζονται με αναθεωρημένη γεωμετρία στην ανάρτηση και νέες βάσεις, που στόχο έχουν την ενίσχυση της ποιότητας κύλισης.
Όλα τα παραπάνω οδήγησαν στη δημιουργία του Tesla, με τη μεγαλύτερη αυτονομία μέχρι σήμερα. Το Model S Long Range, με τους δυο ηλεκτροκινητήρες των 670 ίππων και τη μπαταρία των 100 kWh, πλέον μπορεί να διανύσει μέχρι 660 χλμ. με μια φόρτιση (σε μετρήσεις EPA), ενώ το Plaid βελτιώνει την αυτονομία του στα 592 χλμ. To Model X Long Range αντίστοιχα φτάνει στα 567 χλμ., ενώ το Plaid στα 540 χλμ.