Η BMW προωθεί ενεργά την τεχνολογία υδρογόνου, δηλώνοντας ότι ήρθε η κατάλληλη στιγμή για αυτήν να αναδειχθεί.
Ο Dr Jürgen Guldner, επικεφαλής του προγράμματος υδρογόνου της εταιρίας, υπογραμμίζει τα πλεονεκτήματα των κυψελών καυσίμου, όπως η γρήγορη ανεφοδιασία και οι μηδενικοί ρύποι.
Παρά τις περιορισμένες υποδομές, η BMW συνεργάζεται με την Toyota για την ανάπτυξη νέων μοντέλων και την ενίσχυση του δικτύου πρατηρίων υδρογόνου, με στόχο να καταστήσει την τεχνολογία αυτή βασικό πυλώνα της παραγωγής της στο μέλλον.
Πιο αναλυτικά
Μέσα στον κυκεώνα παρουσιάσεων και λανσαρίσματος ηλεκτρικών αυτοκινήτων, το υδρογόνο δείχνει να μένει πίσω. Όχι για τη BMW, όμως, η οποία ήταν από τις πρώτες αυτοκινητοβιομηχανίες που επένδυσαν στο H2 (όχι το Hummer) – και συνεχίζει να επενδύει, δηλώνοντας παράλληλα πως ήρθε η ώρα για την τεχνολογία κυψελών καυσίμου να βγει μπροστά.
Ο επικεφαλής του προγράμματος υδρογόνου της βαυαρικής εταιρίας, Dr Jürgen Guldner, ανέλυσε τη στάση της BMW απέναντι στις εναλλακτικές μορφές κίνησης και τόνισε ότι πλέον, η συγκεκριμένη αποτελεί την ιδανική για το μέλλον: «Πιστεύουμε ότι ήρθε η ώρα για το υδρογόνο να γίνει πρωταγωνιστής. Εισάγουμε πρωτοποριακές τεχνολογίες τόσο σε αυτή την τεχνολογία, όσο και τα κλασικά ηλεκτρικά οχήματα. Με τις κυψέλες καυσίμων, όμως, παίρνεις τα καλύτερα και από τα δύο: από τη μία έχεις την ησυχία, τους μηδενικούς ρύπους και την ακαριαία παροχή ισχύος, ενώ από την άλλη δεν χρειάζεται να περιμένεις ώρες στη φόρτιση. Ένα γέμισμα σε πρατήριο διαρκεί 3-4 λεπτά, όσο δηλαδή και ένα παραδοσιακό αυτοκίνητο με κινητήρα βενζίνης ή ντίζελ».
Φυσικά, τα πρατήρια ανεφοδιασμού υδρογόνου είναι απειροελάχιστα σε σχέση με τα πατροπαράδοτα, ωστόσο ο Guldner σημειώνει πως σε μεγάλες αγορές της Ευρώπης, αλλά και σε εκείνες της Ιαπωνίας και της Κορέας, καταγράφεται σημαντική ανάπτυξη στο δίκτυο υποδομών. Δεν είναι τυχαίο, εξάλλου, πως η BMW συνεργάζεται στενά με την Toyota -ο έτερος κατασκευαστής που πίστεψε εξαρχής στο υδρογόνο- τόσο για την κατασκευή της iX5 Hydrogen, όσο και ενός ολοκαίνουργιου μοντέλου που θα παρουσιαστεί εντός της επόμενης τριετίας. «Η παραγωγή της iX5 Hydrogen και των συστημάτων κυψελών καυσίμου, αποδεικνύει την υπέρτατη ευελιξία και την ασυναγώνιστη τεχνογνωσία μας στον τομέα. Δείχνει ότι διαθέτουμε ήδη την απαραίτητη τεχνογνωσία για την ενσωμάτωση της τεχνολογίας υδρογόνου στο σύστημα παραγωγής BMW iFACTORY ως εναλλακτικού συστήματος κίνησης» είχε δηλώσει παλιότερα μέλος του Δ.Σ. της BMW.