Η βενζίνη συνεχίζει να κυριαρχεί στην ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτων, καθώς το 73,5% των νέων ταξινομήσεων αφορούν θερμικούς κινητήρες, παρά την αυξανόμενη δημοτικότητα των ηλεκτρικών και υβριδικών οχημάτων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων, τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά έχουν κερδίσει έδαφος, καταλαμβάνοντας το 35,3% της αγοράς, ενώ οι πωλήσεις ηλεκτρικών αυτοκινήτων παρουσίασαν αύξηση 26,4%.
Αντίθετα, οι πωλήσεις παραδοσιακών βενζινοκίνητων και ντίζελ οχημάτων μειώθηκαν σημαντικά, με τις τελευταίες να περιορίζονται στο 9,6% της αγοράς.
Πιο αναλυτικά
Τα στοιχεία πωλήσεων στην Ευρώπη για το πρώτο τετράμηνο τα λένε όλα: η βενζίνη, όσο κι αν παρουσιάζονται διαρκώς ηλεκτρικά και εναλλακτικά κινητήρια σύνολα, ήταν και παραμένει ο ηγέτης! Όχι αδιαφιλονίκητος, όμως, πια καθότι ο συνδυασμός με ηλεκτροκινητήρα παίρνει τα σκήπτρα.
Οι αριθμοί της Ένωσης Ευρωπαίων Κατασκευαστών Αυτοκινήτων (ACEA) δείχνουν την ξεκάθαρη προτίμηση του αγοραστικού κοινού στους θερμικούς κινητήρες, καθώς το 73,5% των ταξινομήσεων αφορούν μοντέλα με μοτέρ βενζίνης ή πετρελαίου, περιλαμβανομένων των mild και full hybrid. Tα τελευταία είναι πλέον τα αφεντικά στην Ευρώπη, καθώς τα αυτοφορτιζόμενα υβριδικά κατέλαβαν το 35,3% της αγοράς για το τετράμηνο Ιανουαρίου-Απριλίου, κάνοντας την ανατροπή έναντι των απλών/mild υβριδικών βενζινοκίνητων, που έμειναν στο 28,6%. Η αμόλυβδη διατηρεί άνετο προβάδισμα έναντι του ντίζελ (9,6% μερίδιο αγοράς), ενώ τα ηλεκτρικά μπαίνουν ανάμεσά τους, με 15,3%. Όσο για τα plug-in υβριδικά; Μετά βίας μπόρεσαν να αγγίξουν το 8% στην αγοραστική «πίτα» (7,9%).
Γεγονός είναι πάντως, ότι η ζήτηση για εξηλεκτρισμένα αυτοκίνητα συνεχίζει να αυξάνεται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση. Οι πωλήσεις παραδοσιακών υβριδικών οχημάτων αυξήθηκαν κατά 20,8% τον Απρίλιο, λόγω της αύξησης 44,9% στη Γαλλία, 35,8% στην Ισπανία, 15% στην Ιταλία και 11% στη Γερμανία, φτάνοντας συνολικά τα 1.285.486 οχήματα για το πρώτο τετράμηνο του έτους. Οι πωλήσεις των plug-in υβριδικών οχημάτων σημείωσαν σημαντική κάμψη -19,9%, φτάνοντας συνολικά τις 287.850 μονάδες. Στο ίδιο χρονικό περίβλημα τώρα, 558.262 νέα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με μπαταρία ταξινομήθηκαν σε ολόκληρη την ΕΕ, σημειώνοντας αύξηση 26,4% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2024 και απολαμβάνοντας +42,8% στη Γερμανία, +31,3% στο Βέλγιο και +6,4% στην Ολλανδία.
Όσον αφορά τις πωλήσεις αμιγώς ή mild hybrid βενζινοκίνητων για τους πρώτους τέσσερις μήνες του έτους, αυτές παρουσίασαν σημαντική μείωση -20,6% (1.041.176 μονάδες) σε σχέση με πέρσι, κυρίως λόγω Γαλλίας (-35,2%), Γερμανίας (-26,6%), Ιταλίας (-14,4%) και Ισπανίας (-12,7%). Αντίστοιχα μειώθηκαν και οι πωλήσεις ντίζελ, εμφανίζοντας ένα -26,4% από πλευράς ταξινομήσεων και περιορίζοντας την αυτανάφλεξη σε ένα μερίδιο αγοράς υπό του 10% (9,6%, όπως είπαμε).