Η Audi παρουσιάζει τη νέα plug-in υβριδική έκδοση του Q5, η οποία προσφέρει μειωμένη κατανάλωση καυσίμου μόλις 2,5 λίτρα/100 χλμ. και σημαντική ηλεκτρική αυτονομία έως 113 χλμ.
σε αστικές συνθήκες. Διαθέτει δύο εκδόσεις ισχύος, με την ισχυρότερη να φτάνει τους 367 ίππους και επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δευτερόλεπτα.
Το αυτοκίνητο εξοπλίζεται με τρεις οθόνες στο εσωτερικό και προηγμένες τεχνολογίες, ενώ είναι ήδη διαθέσιμο στη Γερμανία με τιμές που κυμαίνονται από 63.400 έως 74.300 ευρώ.
Πιο αναλυτικά
Η Audi εμπλουτίζει τη γκάμα του νέου Q5 με την plug-in υβριδική παραλλαγή, που τόσο απαραίτητη είναι πια σχεδόν σε κάθε μοντέλο, σε δύο εκδόσεις ισχύος και με γενναιόδωρη ηλεκτρική αυτονομία. Το νέο plug-in hybrid σύστημα καλύπτει με άνεση τις καθημερινές ανάγκες μετακινήσεων δίχως να καίει στάλα βενζίνη, αφού η νέα γενιά μπαταριών διαθέτει περίπου 45% μεγαλύτερη ενεργειακή χωρητικότητα, επιτρέποντας μέχρι 113 χλμ. κίνησης αποκλειστικά με το ρεύμα σε αστικό κύκλο (100 χλμ. μεικτά).
Εμφανισιακά το μόνο που διαχωρίζει το Q5 e-hybrid quattro από τις υπόλοιπες εκδόσεις, είναι τα σηματάκια και η έξτρα τάπα στο πίσω αριστερά φτερό για τη θύρα φόρτισης (δεξιά η τάπα της βενζίνης). Στο εσωτερικό δεσπόζει το φαντασμαγορικό ταμπλό, που απαρτίζεται από 3 οθόνες. Ο οδηγός έχει μπροστά του έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 11,9 ιντσών, δίπλα σε αυτόν αναλαμβάνει μια οθόνη αφής 14,5 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων, ενώ δεν μένει παραπονεμένος ούτε ο συνοδηγός, ο οποίος ενημερώνεται από ένα μόνιτορ 10,9 ιντσών. Η τεχνολογία περιλαμβάνει κυριολεκτικά τα πάντα, με το λειτουργικό Android Automotive OS να υποστηρίζει δεκάδες εφαρμογές, περιλαμβανομένου YouTube (εννοείται όταν το αυτοκίνητο είναι σταματημένο).
Στα μηχανικά μέρη τώρα, ο βενζινοκινητήρας που χρησιμοποιείται ως βάση είναι ο 2.0 TFSI με ισχύ 252 ίππων στις 5.000-6.500 σ.α.λ. και 380 Nm ροπής στις 1.600-4.500 σ.α.λ. Μαζί με το ηλεκτρομοτέρ των 143 ίππων και 350 Nm, η συνδυαστική ισχύς στην πρώτη έκδοση φτάνει τους 299 ίππους και τα 450 Nm. Το PHEV σύνολο επιταχύνει τα Q5 SUV e-hybrid/Q5 Sportback e-hybrid quattro στο 0-100 χλμ./ώρα εντός 6,2 δλ. και η τελική ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα. Με μόνο την ηλεκτρική ενέργεια φτάνει τα 140 χλμ./ώρα τελικής. Η Audi ανακοινώνει μεικτή κατανάλωση βενζίνης 2,5-3,3 λίτρα/100 χλμ. και ηλεκτρικής ενέργειας 15,5-16,8 kWh/100 χλμ., με εκπομπές CO2 56-75 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Με αποφορτισμένη τη μπαταρία των 20,7 kWh καθαρής ενεργειακής χωρητικότητας, η κατανάλωση βενζίνης ανεβαίνει στα 7,2-8,3 λίτρα/100 χλμ.
Στην ισχυρότερη εκδοχή, ο κινητήρας είναι ο ίδιος 2.0 TFSI των 252 ίππων και 380 Nm ροπής και το ηλεκτρικό μοτέρ έχει ισχύ 143 ίππους και 350 Nm, όμως η συνδυαστική απόδοση αυξάνεται στους 367 ίππους και τα 500 Nm. Η μετάδοση και εδώ γίνεται με το 7τάχυτο S tronic και την τετρακίνηση quattro. Το πιο ισχυρό PHEV σύνολο καλύπτει το 0-100 χλμ./ώρα σε 5,1 δλ., ενώ η μέση κατανάλωση οριοθετείται στα 2,6-3,4 λίτρα/100 χλμ., στα 7,2-8,2 λίτρα/100 χλμ. με τη μπαταρία άδεια, και η κατανάλωση ενέργειας στα 15,5-16,8 kWh/100 χλμ. Η μέγιστη ισχύς φόρτισης AC έχει αυξηθεί στις 11 kW, που σημαίνει ότι ο χρόνος φόρτισης από 0 σε 100% διαρκεί μόλις 2,5 ώρες και στις δυο εκδόσεις, τόσο στο SUV όσο και το Sportback.
Τα νέα Q5 SUV e-hybrid/Q5 Sportback e-hybrid quattro είναι ήδη διαθέσιμα για αγορά στη Γερμανία, με τιμές που ξεκινούν από τις 63.400/65.900 ευρώ για την έκδοση με τα 299 άλογα και από τις 71.800/74.300 ευρώ για εκείνη με τα 367 άλογα.