Όλα τα αυτοκίνητα περνάνε από εξαντλητικές δοκιμές κατά την εξέλιξή τους. Ειδικά όσα προορίζονται για σκληρή ή επαγγελματική χρήση, ακόμα περισσότερο. Τέτοιας έντασης και βαναυσότητας δοκιμές, ωστόσο, που να χρησιμοποιούνται ρομπότ για να μη χτυπήσουν οι δοκιμαστές, μόνο η Ford με το Ranger Super Duty!
Η Ford Αυστραλίας παρουσίασε πριν 2 μήνες την πιο εργατική εκδοχή του δημοφιλούς pick up της, με την ειδοποιό διαφορά (πέρα από το πολύ δυνατό όνομα) να εντοπίζεται στην καρότσα. Εδώ βρίσκουμε έναν πολυλειτουργικό χώρο φόρτωσης, που διαθέτει ανοίγματα στο πλάι και δεν περιορίζεται από εισβολή θόλων, μαζί με κλασικά μακρόστενα φανάρια από κάτω. Η προσοχή στην πρακτικότητα φαίνεται και από τις δυο θήκες που κλειδώνουν, πίσω από τους τροχούς και κάτω από την καρότσα. Τα bullbars εκεί, μαζί με το αντίστοιχο μπροστά (προαιρετικά, όπως και το snorkel) εκτέλεση), συν τις ατσάλινες 17άρες ζάντες, ολοκληρώνουν το σκληροτράχηλο και απόλυτα επαγγελματικό look του Ranger Super Duty.
Οι αλλαγές περιλαμβάνουν επίσης φαρδύτερα μετατρόχια εμπρός-πίσω, ενισχυμένη ανάρτηση (heavy duty, ασορτί με την ονομασία του μοντέλου) πίσω, 33ίντσα χωμάτινα ελαστικά General Grabber, μεγαλύτερες προστατευτικές ποδιές και νέο εμπρός προφυλακτήρα. Στάνταρ στο Ranger Super Duty είναι επίσης το μεγαλύτερο ρεζερβουάρ των 130 λίτρων, τα μπλοκέ διαφορικά εμπρός πίσω, οι ενισχύσεις στο σασί και η onboard ζυγαριά, που υπολογίζει αυτόματα το βάρος στο χώρο φόρτωσης. Η Ford δεν αναφέρει ωφέλιμο φορτίο, αλλά δηλώνει πως το μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος του Ranger Super Duty ανέρχεται στους 4,5 τόνους, ενώ ίδιο είναι και το βάρος της μέγιστης ελκτικής ικανότητας.
Όλα τα παραπάνω, λοιπόν, έπρεπε να δοκιμαστούν στα όρια πριν βγει το αυτοκίνητο στην αγορά. Για την ακρίβεια, πολύ πάνω από τα όρια. Τόσο, ώστε η ομάδα εξέλιξης αναγκάστηκε να χρησιμοποιήσει ρομπότ, καθώς τα τεστ ήταν τόσο σκληρά που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε τραυματισμό των δοκιμαστών. Πεδίο δράσης ο ειδικά διαμορφωμένος χώρος You Yangs της Ford στην Αυστραλία, με δεκάδες διαδρομές που αναπαριστούν τις πιο αντίξοες συνθήκες και τα πιο δύσβατα τερέν που μπορεί να συναντήσει ένα αγροτικό, στα πιο δύσκολα όνειρα. Δρομολόγιο με φουλ φορτωμένο αυτοκίνητο και 300 λακκούβες όλων των μεγεθών και βαθών, στην πραγματικότητα δεν θα βρεις. Στην πίστα Silver Creek, αντίθετα, θα τις περάσεις. Ή, για να ακριβολογούμε, θα τις περάσει ο ρομποτικός έλεγχος του πρωτοτύπου Ranger Super Duty, προκειμένου να μη σακατέψεις τη μέση σου.
Σύμφωνα με τη Ford, ένας γύρος στο Silver Creek ενεργοποιεί περισσότερες από 2.000 κινήσεις ανάρτησης, αν και η δοκιμή στοχεύει κυρίως στην αντοχή των βάσεων του κινητήρα, του αμαξώματος, των συνδέσμων και των επιμέρους εξαρτημάτων της μετάδοσης. Ο Justin Capicchiano, διευθυντής προγράμματος του μοντέλου, δηλώνει χαρακτηριστικά: «Η Silver Creek είναι η πιο σκληρή πίστα δοκιμών που έχει φτιαχτεί από ανθρώπινο χέρι. Στο Ranger Super Duty δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στα πάντα, από τους τροχούς μέχρι την οροφή, προσομοιώνοντας τη φθορά που συνήθως βιώνει ένα τέτοιο όχημα σε μια δεκαετία οδήγησης στις πιο σκληρές οδικές συνθήκες του κόσμου».
Την κίνηση του Ranger Super Duty αναλαμβάνει ο 3.0λιτρος V6 twinturbo ντίζελ (ο 3.0 V6 TDI του Amarok, κοινώς), με απόδοση 250 ίππους και 600 Nm. H μετάδοση είναι ευθύνη αποκλειστικά ενός 10τάχυτου αυτόματου κιβωτίου, με ποικίλα προγράμματα λειτουργίας – όπως και το σύστημα τετρακίνησης. Τιμές και διαθεσιμότητα θα ανακοινωθούν εντός των επόμενων εβδομάδων, ωστόσο το μόνο σίγουρο είναι ότι το Super Duty θα αφορά αρχικά την αγορά στη χώρα των καγκουρό