Η Kia εξετάζει την πιθανότητα να λανσάρει μια SUV παραλλαγή του νέου μοντέλου Tasman, το οποίο έχει ήδη προκαλέσει εντύπωση με τη σκληροτράχηλη σχεδίασή του. Ο αρχιμηχανικός της Kia Αυστραλίας, Graeme Gambold, δήλωσε ότι αν το Tasman αποδειχθεί εμπορικά επιτυχές, θα ανοίξει τον δρόμο για την ανάπτυξη ενός SUV μοντέλου εντός τριών ετών.
Το Tasman διαθέτει δύο κινητήρες, έναν 2.2 CRDi και έναν 2.5 T-GDI, προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις και επιλογές μετάδοσης για τους αγοραστές. Οι προοπτικές του φαίνεται να είναι θετικές, καθώς ήδη έχουν παρουσιαστεί σχεδιαστικά renderings για την SUV εκδοχή.
Πιο αναλυτικά
Η παρουσίαση του Kia Tasman προκάλεσε αίσθηση, καθώς είχαμε χρόνια να δούμε τόσο σκληροτράχηλο μοντέλο στην κατηγορία. Ενώ τα περισσότερα αγροτικά θέλουν να γείρουν εμφανισιακά προς τα SUV, το Tasman κάνει το ακριβώς αντίθετο: ρηξικέλευθη σχεδίαση, «παλαιάς κοπής» αύρα (εξωτερικά, γιατί μέσα είναι υπερσύγχρονο), με γραμμές που δεν βρίσκεις σε κανέναν ανταγωνιστή. Δεν θα ήταν ωραίο όλα αυτά, να μεταφέρονταν σε SUV αμάξωμα;
Αυτό σκέφτεται και η ίδια, η Kia, όπως δήλωσε ο αρχιμηχανικός του τμήματος Αυστραλίας σε εγχώρια Μέσα: «Αν το Tasman αποδειχθεί επιτυχημένο, τότε θα ανοίξουμε πολλές πόρτες – μεταξύ των οποίων και εκείνη των SUV. Αλλά θα πρέπει πρώτα να πάει καλά το Tasman, για να ακολουθήσουν όλα τα άλλα», είπε ο Graeme Gambold και στη συνέχεια έδωσε χρονοδιάγραμμα, βάσει του οποίου η SUV παραλλαγή στο κορεατικό pick-up (στα πρότυπα της Isuzu με τα D-Max και MU-X) προγραμματίζεται εντός της επόμενης τριετίας, πάντα με την προϋπόθεση ότι τα νούμερα πωλήσεων του Tasman θα είναι τα δέοντα. Μέχρι στιγμής πάντως, όλα δείχνουν πως προς τα εκεί πάμε. Ήδη μάλιστα, έχουν παρουσιαστεί τα ανάλογα renderings.
Στα μηχανικά μέρη θα διατηρηθεί η εικόνα των υπολοίπων εκδόσεων. Ο 2.2 CRDi των 210 ίππων και 441 Nm αναλαμβάνει τη βάση της γκάμας, συνδυαζόμενος με 6άρι χειροκίνητο ή 8άρι αυτόματο κιβώτιο. Ανεξαρτήτως μετάδοσης τα πρώτα 100 χλμ./ώρα έρχονται σε 10,4 δλ., ενώ η τελική περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 185 χλμ./ώρα. Ίδια τελική έχει και το 2.5άρι βενζινοκίνητο τούρμπο, ωστόσο οι 281 ίπποι (και τα 421 Nm) του 2.5 T-GDI επιταχύνει το -αποκλειστικά αυτόματο- Tasman στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 8,5 δλ. , ενώ η κίνηση μεταφέρεται είτε στους πίσω είτε στους τέσσερις τροχούς (πισωκίνητο το βασικό).