Η Alpine προετοιμάζει τον ηλεκτρικό διάδοχο του A110, με στόχο να διατηρήσει την κληρονομιά του ελαφρού και σπορ χαρακτήρα του. Ο νέος ηλεκτρικός σπορ αυτοκίνητος, που θα παρουσιαστεί πιθανότατα στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού, θα έχει βάρος 1.450 κιλών και αυτονομία περίπου 560 χιλιομέτρων.
Θα χρησιμοποιεί την καινοτόμο Alpine Performance Platform με αρχιτεκτονική 800 βολτ και θα προσφέρει ισχυρές επιδόσεις, με επιλογές για δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες. Αν και οι λεπτομέρειες παραμένουν περιορισμένες, η Alpine υπόσχεται ότι ο ηλεκτρικός διάδοχος θα συνδυάζει δύναμη και οδηγική απόλαυση.
Πιο αναλυτικά
Οι πληροφορίες ακόμη είναι λίγες. Ωστόσο ίσως ο αντικαταστάτης του υπέροχου Alpine Α110 να μην είναι άλλος ένας υπέρβαρος διάδοχος

Το A110 είναι υπόδειγμα σπορ θερμικού αυτοκινήτου. Ελαφρύ και εστιασμένο. Θα καταφέρει ο ηλεκτρικός διάδοχος να ανταποκριθεί στην κληρονομιά;
Η γαλλική Alpine (ως γνωστόν, παρακλάδι της Renault) σχεδιάζει διάφορα ηλεκτρικά αυτοκίνητα για τα επόμενα χρόνια. Το πιο καθοριστικό -ίσως όχι εμπορικά, αλλά σημειολογικά- είναι η διάδοχη κατάσταση του A110. Και, για την ώρα τουλάχιστον, η εταιρεία υπόσχεται ότι θα είναι αρκετά ισχυρό. Εντάξει, αυτό δεν είναι και κανένας νεοτερισμός όταν έρχεται η κουβέντα στα ηλεκτρικά.
Πάντως σε συνέντευξή τους στο βρετανικό Auto Express, ο διευθύνων σύμβουλος της Alpine και ο επικεφαλής του ομίλου Renault, Λούκα ντι Μέο, αποκάλυψαν περισσότερες λεπτομέρειες για το επερχόμενο ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο.
Η σημαντικότερη είναι ότι ο στόχος για το βάρος έχει οριστεί στα 1.450 κιλά ενώ η αυτονομία στα 560 χιλιόμετρα περίπου, με τις τυπικές μετρήσεις κατά WLTP.
Όταν ρωτήθηκε ο επικεφαλής για το πόση ισχύ θα μπορούσε να έχει το αναμενόμενο σπορ ηλεκτρικό της εταιρείας, αυτός απάντησε: «Πολλή. Θα υπάρχει αρκετή ισχύς, μπορώ να εγγυηθώ»

Υπενθυμίζεται πως το απερχόμενο A110 παράγει έως και 296 ίππους στην πιο ισχυρή του εκδοχή, όχι κάτι εξωπραγματικό για τα δεδομένα της κατηγορίας ή της τιμής. Ωστόσο, το σημαντικότερο ατού είναι το ελαφρόν της κατασκευής και η γενικότερη οδηγοκεντρική του προσέγγιση

Επομένως, το ότι το ηλεκτρικό Alpine θα είναι πιο δυνατό δεν συνιστά κάποια έκπληξη, αν και η εταιρεία έχει στο τεχνολογικό της «οπλοστάσιο» δύο διαμορφώσεις: με δύο ή τρεις ηλεκτροκινητήρες. Στην πρώτη εκδοχή θα στέλνει ισχύ αποκλειστικά στους πίσω τροχούς ενώ η διαμόρφωση τριπλού κινητήρα θα συνδυάζεται με τετρακίνηση
H νέα πλατφόρμα
Το σπορ ηλεκτρικό αυτοκίνητο της Alpine θα είναι το πρώτο όχημα στη σειρά που θα χρησιμοποιεί την πλατφόρμα Alpine Performance Platform (APP), με αρχιτεκτονική 800 βολτ, και θα κάνει ντεμπούτο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Παρισιού τον επόμενο χρόνο.
Η αρχιτεκτονική APP θα συνεχίσει να υποστηρίζει «τρία ή τέσσερα μοντέλα», σημειώνει ο ντι Μέο, με ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους μέσα στους ίδιους τους τροχούς.
Οι κινητήρες που είναι τοποθετημένοι στους τροχούς, λέει ο CEO του Ομίλου, θα βοηθήσουν στη μείωση του κέντρου βάρους του αυτοκινήτου. Ωστόσο υπάρχουν και μειονεκτήματα για τα οποία ίσως αξίζει να γίνει ξεχωριστό άρθρο.

Όπως αναφέρθηκε, η Alpine στοχεύει σε ένα συγκρατημένο συνολικό βάρος για το ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητό της. Ή, για να το πούμε αλλιώς, σχεδόν όσο ένα βενζινοκίνητο Porsche Cayman. Κοντολογίς, το αναμενόμενο EV της Alpine θα είναι ελαφρώς βαρύτερο από το υπάρχον A110, την μπαλαρίνα των 1.100 κιλών, αλλά σχετικά ελαφρύ για ένα BEV
Τέλος, δε γνωρίζουμε πότε ακριβώς η Alpine σχεδιάζει να παρουσιάσει επισήμως το νέο της ηλεκτρικό σπορ αυτοκίνητο, αλλά αν είμαστε τυχεροί, ίσως δούμε το νέο της κουπέ τον επόμενο χρόνο μαζί με την προαναφερθεία αρχιτεκτονική APP της εταιρείας στο Παρίσι.
Photo: Alpine