Η Nissan επανέφερε το Micra 350SR, αναβιώνοντας την κλασική έκδοση Super Turbo που πρωτοπαρουσιάστηκε το 1988. Το Micra Super Turbo, με τον καινοτόμο twincharged τετρακύλινδρο κινητήρα των 930 κ.εκ.
και 110 ίππων, παραμένει το ταχύτερο Micra παραγωγής, επιτυγχάνοντας 0-100 χλμ./ώρα σε 7,7 δευτερόλεπτα. Το μοντέλο αυτό, που συνδύαζε τεχνολογία Group B και σπορ χαρακτήρα, δεν διατέθηκε ποτέ στην Ευρώπη, αλλά έγραψε ιστορία στην Ιαπωνία, αναδεικνύοντας την καινοτομία της Nissan στον κόσμο των αυτοκινήτων.
Πιο αναλυτικά
Η Nissan επανέφερε στη ζωή και την επικαιρότητα το Micra 350SR πριν λίγες μέρες, δείχνοντας ότι ακόμα δεν έχει χάσει το κέφι της. Πρωτότυπο μεν, αλλά κεντρομήχανο/πισωκίνητο Micra με V6 μοτέρ 300+ ίππων, δεν διαφημίζεις εύκολα σε μια εποχή όπου «ηλεκτρικά» και «ρύποι» κυριαρχούν ολούθε. Τα «πικάντικα» project, Micra μάλιστα, δεν είναι κάτι καινούργιο για την ιαπωνική φίρμα. Για την ακρίβεια, πριν σχεδόν 40 χρόνια εμφανίστηκε ένας Ιάπωνας μπόμπιρας, που προκάλεσε αίσθηση, έφερε τεχνολογία Group B στους δρόμους και έδειξε το μέλλον. Το όνομα αυτού του Nippon πρωτοπόρου; Micra Super Turbo.
Πριν από τέσσερις δεκαετίες, το 1981 η Nissan παρουσίασε στην έκθεση αυτοκινήτου του Τόκιο το πρώτης γενιάς μικρό μοντέλο της March (K10), το γνωστό σε εμάς Micra. Μάλιστα λέγεται ότι ο σχεδιασμός του αμαξώματός του προοριζόταν για το αντικαταστάτη του Fiat 127, αλλά τελικά η ιταλική μάρκα επέλεξε το Uno από τον Giugiaro. Ωστόσο, αυτή τη φημολογία δεν την έχει επιβεβαιώσει η Nissan. Το λανσάρισμά του March ξεκίνησε τον Οκτώβριο του 1982, ενώ στην Ευρώπη αρχικά πωλούνταν ως Datsun – Nissan Micra, καθώς έκανε την εμφάνισή του την εποχή που άλλαζε το όνομα Datsun σε Nissan.
Εκτός από τις απλές εκδόσεις του πρώτου Micra υπήρξαν και πιο σπορ μοντέλα με υπερτροφοδότηση. Μόνο η Ιαπωνία ήταν η «τυχερή», αφού στην Ευρώπη δεν πωλήθηκαν ποτέ. Το πιο ισχυρό και σκληροπυρηνικό όλων, ωστόσο, ήταν το Super Turbo. Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με διπλή υπερπλήρωση, συνδυάζοντας τούρμπο και κομπρέσορα στο ίδιο μοτέρ, τεχνολογία που λάνσαρε η Lancia στο WRC το 1985, με την Delta S4.
Το March/Micra Super Turbo έκανε ντεμπούτο το 1988 και λανσαρίστηκε τον Ιανουάριο του 1989. Εξωτερικά, τον σπορ χαρακτήρα του ενίσχυαν οι μεγαλύτεροι προφυλακτήρες, η νέα μάσκα με τα στρογγυλά φώτα ομίχλης, η εισαγωγή του αέρα στο καπό, τα λογότυπα Super Turbo, η αεροτομή οροφής, οι μαύρες ζάντες των 13 ιντσών και οι διπλές απολήξεις της εξάτμισης. Το «ζουμί», βέβαια, ήταν κάτω από το αμάξωμα. Υπό του καπό συγκεκριμένα, όπου αναλάμβανε δράση ένας twincharged αλουμινένιος τετρακύλινδρος κινητήρας 930 κ.εκ. , με απόδοση 110 ίππων στις 6.400 σ.α.λ. και 130 Nm ροπής στις 4.800 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το μηχανικό κιβώτιο των 5 ταχυτήτων και το ελαφρύ αμάξωμα των 740 κιλών, η επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα ολοκληρώνονταν σε 7,7 δλ. και η τελική ταχύτητα έφτανε τα 180 χλμ./ώρα. Στην επιτάχυνση δε, ακόμα και σήμερα, μετά το πέρας του τελευταίου Micra 1.0 T, το Super Turbo παραμένει το ταχύτερο Micra παραγωγής όλων των εποχών!