Η Dacia παρουσίασε το νέο μικρομεσαίο SUV Bigster, διαθέσιμο με υβριδικό κινητήρα mild hybrid G-140 που λειτουργεί με βενζίνη και LPG. Οι παραγγελίες άνοιξαν στην Ευρώπη, με τιμή από 23.990 ευρώ στη Γερμανία και 23.800 ευρώ στην Ελλάδα.
Το Bigster προσφέρει αυτονομία έως 1.450 χλμ. χάρη στις δύο δεξαμενές καυσίμου και εκπέμπει 10% λιγότερο CO2 σε σχέση με συμβατικούς βενζινοκινητήρες.
Ο κινητήρας αποδίδει 140 ίππους και η κατανάλωση LPG ανέρχεται σε 7 λτ./100 χλμ., καθιστώντας το οικονομικό στην κατανάλωση. Το SUV διαθέτει σύγχρονα χαρακτηριστικά και άνετο χώρο αποσκευών, διατηρώντας ταυτόχρονα τις επιδόσεις του.
Πιο αναλυτικά
Η Dacia ανακοίνωσε τα χαρακτηριστικά του νέου μικρομεσαίου SUV Dacia Bigster για την έκδοση mild hybrid G-140, με το νέο υβριδικό κινητήρα διπλού καυσίμου βενζίνης και LPG. Οι παραγγελίες άνοιξαν για αγορές της Ευρώπης, με τιμή από 23.990 ευρώ στη Γερμανία, στην αρχική έκδοση Essential. Στη χώρα μας το Bigster λανσαρίστηκε πριν από λίγες μέρες με τιμή από 23.800 ευρώ με τον κινητήρα mild hybrid 140, ενώ σύντομα αναμένεται να ανοίξουν οι παραγγελίες και για το ιδιαίτερα ενδιαφέρον LPG.
Με το Bigster, η Dacia ανοίγει νέους δρόμους με ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδυάζει διπλό καύσιμο με ένα ήπιο υβριδικό σύστημα 48V. Αυτό υποστηρίζει τον 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα 1.2 λίτρων, είτε λειτουργεί με βενζίνη είτε με LPG, κατά τη διάρκεια των φάσεων εκκίνησης και επιτάχυνσης. Με LPG, το Bigster mild hybrid-G 140 εκπέμπει κατά μέσο όρο 10% λιγότερο CO2 από έναν αντίστοιχο μη υβριδικό βενζινοκινητήρα. Με δύο δεξαμενές που περιέχουν συνολικά 100 λίτρα καυσίμου (50 λίτρα βενζίνης και 50 λίτρα LPG), η συνολική αυτονομία φτάνει έως και τα 1.450 χιλιόμετρα. Τοποθετημένο κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών, το ρεζερβουάρ LPG δεν επηρεάζει το χώρο αποσκευών. Επίσης, ένας διακόπτης στο ταμπλό επιτρέπει μια γρήγορη και απρόσκοπτη μετάβαση από τον έναν τύπο καυσίμου στον άλλο.
Ο κινητήρας mild hybrid-G 140 αποδίδει 140 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 230 Nm ροπής στις 2.100 σ.α.λ., ενώ η ηλεκτρογεννήτρια λαμβάνει ρεύμα από την αυτοφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου των 0,84 kWh. To Bigster LPG επιταχύνει από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10 δευτερόλεπτα και η μέγιστη ταχύτητα σταματά στα 180 χλμ./ώρα, ενώ η μετάδοση γίνεται με χειροκίνητο κιβώτιο 6 ταχυτήτων. Σύμφωνα με την Dacia η κατανάλωση LPG είναι μόλις 7 λτ./100 χλμ., τα οποία με μέση πανελλαδική τιμή LPG 0,877 ευρώ/λτ. ισοδυναμούν με μόλις 6 ευρώ ανά 100 χιλιόμετρα. Με τη βενζίνη η κατανάλωση πέφτει στα 5,7 λτ./100 χλμ. και με τιμή 95άρας αμόλυβδης στα 1,732 ευρώ/λτ. τα 100 χλμ. στοιχίζουν σχεδόν 10 ευρώ. Οι εκπομπές CO2 με το LPG είναι 114 γρ./χλμ. και με τη βενζίνη είναι 130 γρ./χλμ. Το νέο Dacia Bigster έχει μήκος 4.570 χλστ., πλάτος 1.813 χλστ., ύψος 1.712/1706 χλστ. (4×2/4×4) και μεταξόνιο 2.702 χλστ. To mild hybrid-G 140 ζυγίζει 1.478 κιλά και είναι βαρύτερο κατά 42 κιλά από το αντίστοιχο μοντέλο χωρίς το κιτ LPG.