Η Bugatti ανακοίνωσε μια ριζική αλλαγή στην εξέλιξη του νέου της hypercar, Tourbillon, απορρίπτοντας τον παραδοσιακό 8.0 W16 quadturbo κινητήρα και τις τέσσερις τουρμπίνες του.
Αντίθετα, εισάγει έναν νέο ατμοσφαιρικό V16 κινητήρα 8.3 λίτρων, ο οποίος συνδυάζεται με τρεις ηλεκτροκινητήρες, προσφέροντας συνολική απόδοση 1.800 ίππων.
Ο επικεφαλής της εταιρείας, Mate Rimac, εξήγησε ότι η επιλογή του υβριδικού συστήματος κίνησης στοχεύει στη βελτίωση της απόδοσης, με την Tourbillon να επιταχύνει από 0-100 χλμ./ώρα σε μόλις 2 δευτερόλεπτα και να φτάνει τα 445 χλμ./ώρα στην τελική ταχύτητα.
Πιο αναλυτικά
Η Bugatti πήρε μια γενναία και ταυτόχρονα ριζοσπαστική απόφαση, στην εξέλιξη της Tourbillon: να «πετάξει» τις τέσσερις τουρμπίνες από το μηχανοστάσιο, να βάλει στο ράφι της Ιστορίας τον 8.0 W16 quadturbo των Veyron και Chiron, προκειμένου να δημιουργήσει εκ του μηδενός ένα ολοκαίνουργιο, ατμοσφαιρικό και υβριδικό σύνολο. Σε αυτή τη ρηξικέλευθη προσέγγιση, πρωτεύοντα ρόλο έπαιξε ο επικεφαλής της Bugatti-Rimac, Mate Rimac.
Κι όπως εξήγησε στο βρετανικό Top Gear, είχε τους λόγους του: «Έχω οδηγήσει τα πάντα από hypercars και πραγματικά, δεν το καταλαβαίνω. Γιατί να έχεις ένα υβριδικό σύστημα κίνησης με κινητήρα τούρμπο; Δηλαδή, το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ από μόνο του δεν είναι συμβιβασμός;». Ο Κροάτης αποκάλυψε ότι η αφαίρεση των τεσσάρων τούρμπο από την εξίσωση της Tourbillon, είχε σαν αποτέλεσμα την απώλεια 600 ίππων. Εδώ, όμως, ήρθαν να αναπληρώσουν με το παραπάνω οι 3 ηλεκτροκινητήρες, που δίνουν συνολικά 800 ίππους. Το αποτέλεσμα;
Κάτω από το φαντασμαγορικό αμάξωμα συναντάμε τον προαναφερθέντα ολοκαίνουργιο ατμοσφαιρικό V16 των 8.3 λίτρων εξελιγμένου από την Cosworth, που παράγει 1.000 άλογα στις 9.000 σ.α.λ.! Αφού συνέλθεις από το σοκ (σημειωτέον, 1.001 άλογα είχε ο 8.0 W16 quadturbo της Veyron), έρχονται τα τρία ηλεκτρο-σοκ. Συνολικά, το δεξί πόδι του οδηγού προστάζει 1.800 άλογα, τα οποία περνάνε στους τροχούς μέσω 8τάχυτου αυτόματου κιβωτίου διπλού συμπλέκτη. Μια μπαταρία 25 kWh φροντίζει για την ενέργεια των ηλεκτροκινητήρων, παρέχοντας μέχρι 60 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας.
Με το γκάζι στο πάτωμα η Tourbillon εξακοντίζεται στα πρώτα 100 χλμ./ώρα εντός 2,0 δλ., γράφει ένα 0-200 χλμ./ώρα κάτω από 5,0 δλ., 0-300 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 10 δλ. και 0-400 χλμ./ώρα σε λιγότερο από 25 δλ. Η τελική κανονικά περιορίζεται στα 380 χλμ./ώρα, όπως στη Chiron, όμως το κλειδί στην αεροτομή δίνει πρόσβαση πλέον σε 445 χλμ./ώρα (από 420 χλμ./ώρα της Chiron). H δραματική βελτίωση στις επιδόσεις οφείλεται και στη διατήρηση του βάρους στα ίδια επίπεδα (1.995 κιλά), παρότι εδώ έχουμε τρία ηλεκτρομοτέρ και μπαταρία.