Οι δασμοί της κυβέρνησης Τραμπ και η γενικότερη παγωμάρα που έχει δημιουργηθεί στην αγορά, ιδίως των ηλεκτρικών που ίσχυε κι από πριν, έχουν προκαλέσει προβλήματα σε όλες τις κατασκευάστριες δυνάμεις του δυτικού, αλλά και του κινεζικού, κόσμου. Εννοείται ότι η Ευρώπη βρίσκεται στο επίκεντρο του εμπορικού σεισμού, βλέποντας μια από τις πιο παραδοσιακές βιομηχανικές εκπροσώπους της να χωλαίνει. Υπερβολικά…
Ο λόγος για τη Μεγάλη Βρετανία, όπου διατηρούν μονάδες παραγωγής όχι μόνο δεκάδες αυτοκινητοβιομηχανίες, αλλά και εταιρίες κατασκευής αυτοκινητικών εξαρτημάτων. Οι μηχανές των Βρετανών, λοιπόν, παραλίγο να σβήσουν τον Απρίλιο, λόγω της χαμηλής ζήτησης και των ακόμα χαμηλότερων εξαγωγών. Η παραγωγή νέων αυτοκινήτων μειώθηκε κατά 16% σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα πέρσι, μη φτάνοντας ούτε τις 60.000 μονάδες (59.203). Ένας αριθμός που αποτελεί ιστορικό χαμηλό για τα τελευταία 70 χρόνια, εξαιρουμένου φυσικά του πανδημικού έτους 2020.
O επικεφαλής του Σωματείου Κατασκευαστών Αυτοκινήτου και Εμπόρων (Society of Motor Manufacturers and Traders/SMMT), Mike Hawes, κάνει λόγο συνολικά για το χειρότερο ξεκίνημα της κατασκευής αυτοκινήτων στη χώρα, από το 2009 (τη χρονιά της τρομερής οικονομικής ύφεσης, σε περίπτωση που έχει ξεχαστεί), ενώ παράλληλα ζητάει τη λήψη δραστικών μέτρων από πλευράς βρετανικής κυβέρνησης, ώστε να τονωθεί η εγχώρια ζήτηση και η ανταγωνιστικότητα της χώρας σε διεθνές επίπεδο. «Για να αξιοποιήσουμε αυτές τις εμπορικές ευκαιρίες, πρέπει να εξασφαλίσουμε πρόσθετες επενδύσεις, οι οποίες θα εξαρτηθούν από την ανταγωνιστικότητα και την εμπιστοσύνη που μπορούν να παρασχεθούν από μια ολοκληρωμένη και καινοτόμο μακροπρόθεσμη βιομηχανική στρατηγική. Αν το κάνουμε αυτό σωστά, οι θέσεις εργασίας, η οικονομική ανάπτυξη και η απαλλαγή από τον άνθρακα θα ρέουν σε όλο το Ηνωμένο Βασίλειο».