Η Volkswagen αναγνωρίζει την αυξανόμενη προτίμηση των καταναλωτών για παραδοσιακά κουμπιά αντί για οθόνες αφής στα αυτοκίνητα. Μετά από κριτική για τα πλήκτρα αφής του Golf MK8, η εταιρεία προχώρησε σε βελτιώσεις στο facelift του μοντέλου, προσθέτοντας φυσικά κουμπιά σε κρίσιμες λειτουργίες.
Ο Ralf Brandstätter, επικεφαλής της VW στην Κίνα, σημειώνει τις διαφορετικές προτιμήσεις μεταξύ Ευρώπης και Κίνας, όπου οι Ευρωπαίοι επιθυμούν χειριστήρια που προσφέρουν αίσθηση και άμεση αλληλεπίδραση, ενώ οι Κινέζοι προτιμούν την τεχνολογία και τις καθαρές γραμμές. Ο επικεφαλής σχεδίασης, Andreas Mindt, επιβεβαίωσε ότι η VW θα επενδύσει σε φυσικά κουμπιά για καλύτερη εμπειρία οδήγησης.
Πιο αναλυτικά
Αποτελούν την απόλυτη τάση των τελευταίων ετών στο εσωτερικό του αυτοκινήτου και λόγος αγοράς -ή όχι- ενός μοντέλου. Μεγάλο μέρος του καταναλωτικού κοινού, πλέον κοιτάζει πρώτα περισσότερο τον αριθμό ή τη διάμετρο της «βιτρίνας» στην καμπίνα παρά τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά ενός αυτοκινήτου! Δεν θέλουν οθόνες όλοι, όμως, καθώς πάρα πολλοί προτιμούν τα παραδοσιακά κουμπιά. Η VW το ξέρει, το αναγνωρίζει και παίρνει τις ανάλογες αποφάσεις.
Τα πλήκτρα αφής του Golf MK8 δέχτηκαν δριμεία κριτική για την ευαισθησία τους, που δυσκόλευαν το χειρισμό κάθε σχετικής λειτουργίας και πολλές φορές ανάγκαζαν τον οδηγό να πάει μέσω της οθόνης αφής, ακυρώνοντας ουσιαστικά τον ίδιο τους το σκοπό. Κάτι που η VW βελτίωσε στο facelift του γερμανικού μικρομεσαίου, προλαβαίνοντας και το λανσάρισμα του Tiguan MK3. Ήδη έχουμε τα πρώτα δείγματα γραφής, με τα πρωτότυπα ID.2all and ID.Every1. Σε αυτά έχουμε κανονικά κουμπιά στο τιμόνι, αλλά και κάτω από την οθόνη του infotainment, σε μια σειρά διακοπτών για κάποιες από τις κυριότερες λειτουργίες (ρύθμιση έντασης φωνής, κλιματισμό, αλάρμ, θερμαινόμενα καθίσματα). Αυτό ζητάει ο κόσμος, αυτό κάνουν οι Γερμανοί.
Ο Ralf Brandstätter, επικεφαλής της VW στην Κίνα, διακρίνει ευανάγνωστα τις διαφορές στις προτιμήσεις του αγοραστικού κοινού μεταξύ Ευρώπης και Κίνας: «Οι αγοραστές στη Γηραιά Ήπειρο θέλουν φυσικά χειριστήρια, να έχουν την αίσθηση του χειροπιαστού, ότι επιδρούν στις λειτουργίες του αυτοκινήτου παραδοσιακά, όχι έχοντας σαν μεσάζοντα μια οθόνη ή τα ηλεκτρονικά. Στην Κίνα τώρα, η αντίληψη είναι εντελώς διαφορετική. Προτεραιότητα έχει το AI, οι φωνητικές εντολές και η όσο το δυνατόν μικρότερη παρουσία κουμπιών στο ταμπλό, αναζητώντας καθαρότερες γραμμές και συγκεντρωτισμό στις οθόνες». Ο επικεφαλής σχεδίασης της γερμανικής εταιρίας, Andreas Mindt, τα είχε πει ακόμα πιο καυστικά πριν λίγους μήνες: «Δεν θα ξανακάνουμε αυτό το λάθος. Στο τιμόνι, θα έχουμε φυσικά κουμπιά. Δεν θα πηγαίνει ο κόσμος στα τυφλά, με πλήκτρα αφής και οθόνες. Λαμβάνουμε τα μηνύματα των πελατών, αλήθεια, και στον κόσμο αρέσει αυτό. Ειλικρινά, πάντως, μιλάμε για αυτοκίνητα. Ούτε για τηλέφωνα, ούτε για τηλεοράσεις: αυτοκίνητα».