Το άρθρο αναφέρεται στην πρόσφατη δημοπρασία ενός Honda NSX-R, το οποίο πωλήθηκε για 934.375 ευρώ, καθιστώντας το το δεύτερο ακριβότερο Honda παραγωγής που έχει καταγραφεί. Το συγκεκριμένο μοντέλο, που κατασκευάστηκε σε περιορισμένο αριθμό 640 κομματιών, είναι γνωστό για τις εξαιρετικές του επιδόσεις και την σπανιότητά του.
Με μόλις 15.806 χλμ. στο οδόμετρο, η πώληση αυτή επιβεβαίωσε τη συλλεκτική αξία του NSX-R, που φημίζεται για την ισχύ του 3.2 V6 κινητήρα και την ελαφριά του κατασκευή.
Πιο αναλυτικά
Τα Honda δεν είναι άγνωστα με τις υψηλές, ορισμένες φορές ανεξήγητα φαρμακερές, τιμές σε αγγελίες μεταχειρισμένων ή δημοπρασίες. Πρωτίστως το S2000 και το NSX MK1 σπάνε κουμπαράδες, ειδικά οι πιο σπάνιες και συλλεκτικές εκδόσεις τους, όπως τα S2000 CR και NSX-R. Το δεύτερο είναι γενικά, το Honda που μαζεύει τα μεγαλύτερα ποσά, που αισίως φτάνουν μέχρι τα επίπεδα του 1 εκατομμυρίου ευρώ!
Το NSX-R που βλέπουμε, πήρε μέρος στη δημοπρασία Broad Arrow’s Concorso d’Eleganza Villa D’Este το περασμένο Σαββατοκύριακο. Η Honda κατασκεύασε όλα κι όλα 640 Type R κομμάτια του «New Sportscar eXperimental», με το μεταγενέστερο NA2 να είναι ακόμα πιο σπάνιο καθώς η παραγωγή του περιορίστηκε στα 140 αντίτυπα. Το συγκεκριμένο, εννοείται σε Championship White χρώμα, έχει 15.806 χλμ. στο οδόμετρο από το 2003, με την κατάσταση να ξεπερνά την έννοια «εξαιρετική». Όπως γίνεται με κάθε αυτοκίνητο που λατρεύεται, αλλά δεν υπάρχει πουθενά στα μεταχειρισμένα, αν τύχει να βγει στην αγορά κάποιο NSX-R οι τιμές ξεφεύγουν. Εδώ, βέβαια, παραλίγο να έχουμε ρεκόρ όλων των εποχών.
Η συμφωνία έκλεισε στις 934.375 ευρώ, καθιστώντας το εν λόγω «Τάπερ» ως το δεύτερο ακριβότερο Honda παραγωγής που έχει καταγραφεί, πίσω μόνο από τα 1,2 εκατ. δολάρια (1,06 εκατ. ευρώ) του πρώτου NSX ΜΚ3 Type S, κατά τη διάρκεια φιλανθρωπικού event το 2022. Να θυμίσουμε ότι το NSX-R έφτασε -μετά το facelift του 2002- να εμφανίζει νούμερα πάνω από το ανώτατο επίσημο της Ιαπωνίας, καθώς ο 3.2 V6 απέδιδε 294 ίππους στις 7.400 σ.α.λ. και 303 Nm στις 5.300 σ.α.λ. στο NSX-R NA2 (επί χάρτου η απόδοση αναφερόταν στα 286 άλογα, για να μην υπάρχουν γραφειοκρατικά προβλήματα). Σε συνδυασμό με τα 100 λιγότερα κιλά (1.270 στο σύνολο) επήλθε σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις, επιταχύνοντας στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός μόλις 4,7 δλ. και την τελική να φτάνει στα 280 χλμ./ώρα.