Το άρθρο αναφέρεται σε ένα εντυπωσιακό περιστατικό με ένα Tesla Model Y στην Κίνα, το οποίο απέδειξε ότι το σύστημα αυτόνομης οδήγησης Full-Self Driving (FSD) μπορεί να λειτουργήσει και σε δύσβατα εκτός δρόμου μονοπάτια. Παρά τις προκλήσεις που θέτει η πυκνή βλάστηση και η ανώμαλη επιφάνεια, το Model Y κατάφερε να πλοηγηθεί με εκπληκτική ακρίβεια, αποφεύγοντας εμπόδια και κρατώντας ασφαλή απόσταση από το γκρεμό.
Ωστόσο, η εμπειρία του οδηγού ήταν αγχωτική, καθώς έπρεπε να είναι έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή. Το άρθρο επισημαίνει τα ζητήματα ευθύνης και την πιθανή υπερβολική αυτοπεποίθηση των χρηστών σχετικά με την τεχνολογία.
Πιο αναλυτικά
Τα Tesla έχουν ακούσει πάρα, μα πάρα πολλά όμως, για τα συστήματα αυτόνομης οδήγησης που διαθέτουν. Περιστατικά επί περιστατικών, δυστυχώς κάποια θανατηφόρα, νομικές διαμάχες με νομοθέτες και καταναλωτές, ανταλλαγές κατηγοριών και ευθυνών με πελάτες, χαμός κανονικός. Σε κάποιες περιπτώσεις, ωστόσο, η Full-Self Driving τεχνολογία μπορεί να κάνει πράγματα, που εκπλήσσουν ευχάριστα και τον πλέον δύσπιστο.
Ένα Model Y στην Κίνα, για παράδειγμα, αποδεικνύει πως τα αυτόνομα συστήματα δεν θέλουν απαραίτητα άσφαλτο, λωρίδες, όρια ταχύτητας και προδιαγεγραμμένες πορείες στο GPS προκειμένου να λειτουργήσουν. Με τη σωστή προσέγγιση, μπορούν να διαπρέψουν μέχρι στο βουνό – και μάλιστα όχι σε κάποια ομαλή διαδρομή, με φαρδύ δρόμο και πατημένο χώμα, αλλά σε μονοπάτι με τη χαράδρα να καραδοκεί! Με ενεργοποιημένο το σύστημα FSD, το Tesla πλοηγείται στο πολύ δύσκολο πέρασμα εκπληκτική ακρίβεια. Η κεντρική οθόνη δείχνει ότι τα ηλεκτρονικά είναι σε θέση να βλέπουν τις αλλαγές στη χάραξη του δρόμου, διατηρώντας το Model Y όσο γίνεται κεντραρισμένο στο δρόμο, αποφεύγοντας τις επαφές με τα δέντρα και κυρίως, μένοντας με ασφάλεια μακριά από τον γκρεμό. Ομολογουμένως, αγχωτική εμπειρία για τον οδηγό, ο οποίος έχει τα χέρια του ακριβώς πάνω από το τιμόνι, έτοιμος να αναλάβει τον έλεγχο ανά πάσα στιγμή.
FSD drives on a dirt road up a hillside.
Credit: Douyin AE68 pic.twitter.com/3w0fuy8B7l
— Aaron Li (@boolusilan) May 19, 2025
Σε ένα δεύτερο πέρασμα, ωστόσο, τα αποτελέσματα είναι λίγο διαφορετικά. Η πυκνή βλάστηση φαίνεται να μπερδεύει τους αισθητήρες και τα ραντάρ, αναγνωρίζοντας συνεχώς εμπόδια και πατώντας το φρένα σποραδικά, σε τυχαίες στιγμές, ενώ ταυτόχρονα δυσκολεύονται κρατήσουν το αυτοκίνητο στο κέντρο. Σε κάποιο σημείο μάλιστα, αρχίζει να επιταχύνει αρκετά σβέλτα, φτάνοντας τα 28 χλμ./ώρα στο μικροσκοπικό μονοπάτι και πηδώντας πάνω από τα σαμαράκια του δρόμου. Ακόμα και εκεί, όμως, αξιοσημείωτα δεν τρακάρει.
Φυσικά το FSD δεν είναι σχεδιασμένο για τέτοιες δραστηριότητες. Ωστόσο, αυτό δεν εμπόδισε τους ιδιοκτήτες να το δοκιμάσουν και προς το παρόν, το λογισμικό φαίνεται να αντεπεξέρχεται. Τα προφανή ερωτήματα που εγείρονται, πάντως, σχετικά με την ευθύνη, την υπερβολική αυτοπεποίθηση και την υπερεκτίμηση της τεχνολογίας από τον κόσμο, προβληματίζουν.