Το νέο Alpine A390 σηματοδοτεί μια σημαντική στροφή για τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία, καθώς εισέρχεται στην κατηγορία των crossover, σπάζοντας μια παράδοση 70 ετών. Το A390 διατηρεί στοιχεία από το πρωτότυπο A390_β και διαθέτει μια μοναδική σιλουέτα που συνδυάζει χαρακτηριστικά σεντάν και SUV. Με μήκος 4.615 χλστ.
και πλάτος 1.885 χλστ., είναι το μεγαλύτερο μοντέλο που έχει κατασκευάσει η Alpine. Διατίθεται σε δύο εκδόσεις, GT και GTS, με ηλεκτρική τρικίνητη διάταξη που αποδίδει έως 465 ίππους. Η αυτονομία του φτάνει τα 555 χλμ., ενώ υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση.
Παρά την έμφαση στην τεχνολογία, το εσωτερικό του διατηρεί την πολυτέλεια με δέρμα και alcantara.
Πιο αναλυτικά
Ελάχιστες αυτοκινητοβιομηχανίες αντιστέκονται στις «Σειρήνες» των SUV. Μέχρι πρότινος, η Alpine ήταν μία εξ αυτών. Πλέον, όμως, χαιρετάει κι αυτή. Το νέο A390 είναι ο λόγος, βάζοντας τη γαλλική εταιρία στα crossover μονοπάτια και σπάζοντας μια παράδοση 70 χρόνων.
Η έκδοση παραγωγής ενστερνίζεται τα περισσότερα στοιχεία από το πρωτότυπο A390_β, κάτι που καθιστά τους Γάλλους άξιους συγχαρητηρίων. Από κάποιες γωνίες το A390 θυμίζει υπερυψωμένο και πολύ γυμνασμένο σεντάν, οπότε πράγματι διαφέρει από τα υπόλοιπα «κουποειδή» SUV και τη νόρμα κεκλιμένη οροφή πίσω-μικρό εξόγκωμα στην πόρτα του πορτμπαγκάζ. Τα περίτεχνα LED φωτιστικά σώματα εμπρός-πίσω χαρακτηρίζουν και κολακεύουν την crossover σιλουέτα, ενώ η χαμηλή γραμμή της οροφής εντείνει την αίσθηση του μήκους. Το οποίο μήκος, πάντως, δεν είναι κάτι υπερβολικό: στα 4.615 χλστ. είναι κοντύτερο από την Porsche Macan Electric., ωστόσο δεν παύει να είναι με διαφορά το μεγαλύτερο αυτοκίνητο που έχει κατασκευάσει η Alpine, από το 1955 που ιδρύθηκε μέχρι σήμερα (1.885 χλστ. πλάτος, 1.532 χλστ. ύψος, 2.708 χλστ. μεταξόνιο). Οι πανέμορφες 21άρες ζάντες (στάνταρ 20 ιντσών) και οι κρυμμένες χειρολαβές των πίσω θυρών προσθέτουν πόντους ιδιαιτερότητας, άσχετα που το εσωτερικό δεν ακολουθεί ιδιαίτερα σε χαρακτήρα.
Ναι μεν τα πάντα καλύπτονται από δέρμα και alcantara, όμως η διάταξη με τον ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και δίπλα του την οθόνη αφής 12 ιντσών για το infotainment, μοιάζει (και είναι) παρμένη από το Renault Megane Ε-Tech. Ευτυχώς ακολουθείται η ίδια τακτική της παρουσίας φυσικών διακοπτών και κουμπιών, ενώ δεν πρόκειται να ειπωθεί κανένα παράπονο για το πορτμπαγκάζ των 532 λίτρων.
To Α390 προσφέρεται σε δυο εκδόσεις, GT και GTS, αμφότερες σε τρικινητήρια ηλεκτρική διάταξη (ένα μοτέρ, δύο πίσω). Ακόμα και το βασικό μοντέλο αποδίδει 400 ίππους και 650 Nm ροπής, επιτρέποντας επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 4,8 δλ. και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα στο βαρύ αμάξωμα των 2.121 κιλών. Η πιο ισχυρή έκδοση αυξάνει την ισχύ στους 465 ίππους και τη ροπή στα 808 Nm, μειώνοντας τον χρόνο σε μόλις 3,9 δλ. και αυξάνοντας την τελική ταχύτητα στα 220 χλμ./ώρα. Ανεξάρτητα από την έκδοση, το A390 διαθέτει αποκλειστικά μπαταρία 89 kWh, προσφέροντας αυτονομία έως και 555 χιλιόμετρα στον κύκλο WLTP όταν είναι εξοπλισμένο με τις μικρότερες ζάντες 20 ιντσών. Με τις ζάντες αλουμινίου 21 ιντσών, η αυτονομία μειώνεται στα 520 χλμ. Η μπαταρία ιόντων λιθίου υποστηρίζει γρήγορη φόρτιση DC έως και 190 kW, επιτρέποντας φόρτιση από 15 έως 80% σε 25 λεπτά.