Η Peugeot ανακοίνωσε επίσημα την επιστροφή των θρυλικών μοντέλων GTi, ξεκινώντας από το νέο E-208 GTi, το οποίο θα παρουσιαστεί στις 13 Ιουνίου κατά τη διάρκεια του 24ωρου αγώνα του Le Mans.
Το E-208 GTi θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το στάνταρ μοντέλο, αλλά με πιθανή δανειοδότηση μηχανικών μερών από το Abarth 600e, προσφέροντας απόδοση 240 ίππων.
Η Peugeot σχεδιάζει να επεκτείνει τη σειρά GTi με επιπλέον μοντέλα στο μέλλον, αναμένοντας τις αντιδράσεις των πελατών.
Πιο αναλυτικά
Τα Peugeot GTi, με μπροστάρηδες τα 205, 106 και 306, αποτελούν αδιαμφισβήτητα θρυλικά αυτοκίνητα πλέον, καθώς συγκαταλέγονται στα κορυφαία hot hatches όλων των εποχών και πολλές φορές, ακόμα σήμερα, ανακαλούνται ως σημεία αναφοράς για την οδική τους συμπεριφορά. Τελευταία φορά που είδαμε τα τρία θρυλικά γράμματα ήταν το 2019, στο κορυφαίο 308 1ης γενιάς και τα 270 άλογά του. Λίγο, όμως, ξαπόστασαν και ξανά προς τη δόξα τραβάν’!
Οι Γάλλοι ανακοίνωσαν επίσημα ότι το όνομα «GTi» επιστρέφει στη γκάμα τους, και συγκεκριμένα στο πίσω μέρος του E-208, σε λιγότερο από ένα μήνα μάλιστα. Μέχρι τον προσεχή 24ωρο αγώνα του Le Mans θα πρέπει να περιμένουμε, στις 13 Ιουνίου. Εκεί θα κάνει την πρώτη του εμφάνιση το νέο E-208 GTi θα χρησιμοποιεί την ίδια πλατφόρμα με το στάνταρ μοντέλο, αλλά ενδέχεται να δανειστεί μηχανικά μέρη από το Abarth 600e. Το ισχυρότερο Abarth τροφοδοτείται από έναν ηλεκτροκινητήρα 280 ίππων, στην απόλυτη έκδοση Scorpionissima, ωστόσο για το e-208 GTi επικρατέστερο είναι το μοτέρ των 240 ίππων, από το βασικό 600e Turismo. Στάνταρ θα είναι και το μπλοκέ διαφορικό Torsen, ενώ οι επιδόσεις προβλέπονται κάτι παραπάνω από καταιγιστικές. Το 600e Turismo θέλει 6,2 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα, ωστόσο το μικρότερο και ελαφρύτερο e-208 GTi πιθανότατα να πέσει κάτω από τα 6,0 δλ. για την ίδια μέτρηση.
Τα καλύτερο, ωστόσο, είναι άλλο. Σε παλιότερη συνέντευξή του, ο CEO της γαλλικής εταιρίας, Alain Favey, είχε δηλώσει πως το Ε-208 θα είναι το πρώτο από μια νέα σειρά μοντέλων GTi, από όπου δεν αποκλείεται να παρίστανται και κινητήρες εσωτερικής καύσης! «Θα ξεκινήσουμε με το 208 και θα πορευτούμε αναλόγως των κριτικών, αλλά και των εισηγήσεων από τους πελάτες μας. Δεν αποκλείεται να υπάρξουν τόσο άλλες εκτελέσεις του 208 GTi, όσο και αντίστοιχες εκδόσεις άλλων μοντέλων. Προς το παρόν, όμως, δεν υπάρχει απολύτως τίποτα προγραμματισμένο με αυτή την έννοια».