Η Volvo επαναφέρει το XC70 μετά από δέκα χρόνια, ανανεώνοντάς το ως καθαρόαιμο SUV με σχεδιαστικά στοιχεία από τα EX30 και XC90. Το νέο XC70, το οποίο τοποθετείται μεταξύ XC60 και XC90, έχει μήκος 4.815 χλστ.
και βασίζεται στην πλατφόρμα Scalable Modular Architecture. Θα είναι διαθέσιμο με δύο plug-in υβριδικά συστήματα, προσφέροντας ηλεκτρική αυτονομία έως 200 χλμ.
Η παρουσίαση του μοντέλου αναμένεται εντός τεσσάρων μηνών στην Κίνα, με προοπτική διάθεσης στην Ευρώπη το 2026.
Πιο αναλυτικά
Μπορεί να έχει χαθεί στην επιτυχία των XC40, XC60 και XC90, όπως και στο πέρασμα των χρόνων, όμως το XC70 σημειολογικά έχει υπάρξει πιο σημαντικό για τη Volvo κι από τα τρία μαζί. Ο λόγος; Μα, φυσικά, το γεγονός ότι ήταν το πρώτο crossover που φόρεσε τα σήματά της, δείχνοντας το δρόμο για όλα τα μετέπειτα. Το 1997 έκανε την πρώτη του εμφάνιση, τότε ως V70 XC ή Cross Country, μένοντας μαζί μας μέχρι το 2016 και μετρώντας τρεις γενιές, κλείνοντας την καριέρα του ως XC70
Τώρα οι Σουηδοί εμπλουτίζουν την γκάμα τους, επαναφέροντας το XC70 στην ενεργό δράση. Σε εντελώς διαφορετική μορφή, βέβαια, καθότι πλέον γίνεται καθαρόαιμο SUV, δανειζόμενο σχεδιαστικά στοιχεία τόσο από το μικρότερο EX30 όσο και τo νέο XC90, το οποίο με τη σειρά του παίρνει ιδέες από το EX90. Το νέο XC70 τοποθετείται ανάμεσα στο XC60 και το XC90, φτάνοντας τα 4.815 χλστ. σε μήκος (4.708 χλστ. το μεν, 4.953 χλστ. το δε). Το νέο XC70 βασίζεται στην πλατφόρμα Scalable Modular Architecture και θα είναι διαθέσιμο αρχικά με δυο plug-in υβριδικό σύνολο, που υπόσχονται μέχρι 180 χλμ. ηλεκτρικής αυτονομίας. Για την ακρίβεια, η Volvo το περιγράφει ως range extended PHEV.
Η βασική έκδοση χρησιμοποιεί μπαταρία φωσφορικού σιδήρου-λιθίου (LFP) 21,22 kWh και ζυγίζει 2.110 κιλά, φτάνοντας μέχρι τα 100 χλμ. αμιγώς ηλεκτρικά. Η κορυφαία αξιοποιεί συστοιχία λιθίου-μαγγανίου-κοβαλτίου-νικελίου (NMC) 39,63 kWh και ζυγίζει 2.275 κιλά, διανύοντας μέχρι 200 χλμ. μόνο με το ρεύμα με μια φόρτιση. Όλα τα στοιχεία αφορούν τον κινεζικό κύκλο CLTC, οπότε σε WLTP περιμένουμε αρκετά χαμηλότερα. Επίσης, θερμική βάση του plug-in συστήματος αποτελεί ένας 1.500άρης τετρακύλινδρος τούρμπο 163 ίππων, πιθανότατα σε συνεργασία με 2 ηλεκτροκινητήρες. Περισσότερα θα ξέρουμε όταν παρουσιαστεί πλήρως το νέο XC70, καθώς τώρα απλά διέρρευσαν φωτογραφίες και έγγραφα από το κινεζικό Υπουργείο Βιομηχανίας.
Κάτι που θα γίνει εντός των επόμενων τεσσάρων μηνών, αρχής γενομένης από την Κίνα. Εκεί θα κάνει πρεμιέρα, εκεί και θα διατίθεται αποκλειστικά – τουλάχιστον στα πρώτα βήματα της σταδιοδρομίας του. Κατά πάσα πιθανότητα, πάντως, θα μπει στα καράβια για Ευρώπη, με την επικρατέστερη χρονολογία να τοποθετεί τον ερχομό του στις αρχές του 2026.