Η νέα έκδοση του Toyota RAV4, που αναμένεται να κυκλοφορήσει στα τέλη του 2025, φέρνει σημαντικές αλλαγές τόσο στο σχεδιασμό όσο και στην τεχνολογία. Με μεγαλύτερους LED φωτισμούς και ανανεωμένα εσωτερικά χαρακτηριστικά, όπως ψηφιακό πίνακα οργάνων 12,3 ιντσών και οθόνη infotainment, το RAV4 στοχεύει στην πρακτικότητα και την κομψότητα.
Η μεγάλη αλλαγή αφορά το υβριδικό σύστημα κίνησης, με τον βενζινοκινητήρα να αποχωρεί και την προσθήκη της ισχυρής GR Sport έκδοσης που αποδίδει 324 άλογα. Επιπλέον, η ηλεκτρική αυτονομία του RAV4 PHEV φτάνει τα 80 χλμ., ενώ η νέα πλατφόρμα TNGA-K προσφέρει βελτιωμένη ακαμψία και άνεση.
Πιο αναλυτικά
Το να πούμε ότι το RAV4 είναι σημαντικό για την Toyota, αλλά και την αυτοκίνηση γενικότερα, είναι αυτονόητο. Όχι μόνο βοήθησε στον ορισμό του σύγχρονου SUV, αλλά είναι επίσης ένα από τα πιο καλοπουλημένα αυτοκίνητα παγκοσμίως, ανεξαρτήτου κατηγορίας. Τώρα, ήρθε η ώρα για μια εκτεταμένη ανανέωση καθώς ο ανταγωνισμός είναι πιο σκληρός και προηγμένος από ποτέ.
H έκτη γενιά του ιδρυτή των SUV διαχωρίζει μονομιάς τη θέση του σχεδιαστικά, από κάθε άλλη μέχρι σήμερα. Μπροστά συναντάμε μεγαλύτερους, πιο περίτεχνους και full LED φωτιστικά σώματα, μάσκα στο χρώμα του αμαξώματος και μεγάλες εισαγωγές αέρα στον προφυλακτήρα, για πιο επιθετική εμφάνιση. Το προφίλ είναι άμεσα αναγνωρίσιμο με τραπεζοειδείς θόλους τροχών και γνώριμες, μα πιο σμιλεμένες, γραμμές. Τα νέα σχέδια στις ζάντες (από 17 ως 20 ίντσες) και τα νέα χρώματα δεν θα μπορούσαν να λείπουν, ενώ πίσω δεσπόζουν τα αναδιαμορφωμένα και ενιαία πια φανάρια, εννοείται σε LED εκτέλεση. Τρεις διαφορετικές επιμέρους εκδόσεις (Core, Sport και Rugged) συνοδεύονται από τις ανάλογες διαφοροποιήσεις στο παρουσιαστικό, ωστόσο σε κάθε περίπτωση το μέγεθος παραμένει στα επίπεδα του απερχόμενου RAV4.
To μήκος κυμαίνεται στα 4.595-4.618 χλστ. (4.570-4.600 χλστ. το σημερινό), το μεταξόνιο είναι ίδιο στα 2.690 χλστ. και το ύψος εμφανίζεται ελαφρώς μεγαλύτερο (1.687-1.722 χλστ. από 1.660 χλστ). Το εσωτερικό του RAV4 έχει επίσης ανανεωθεί και έχει ως στόχο την πρακτικότητα χωρίς να θυσιάζεται το στυλ. Ο νέος ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών είναι στάνταρ, σε συνδυασμό με μια οθόνη infotainment που διατίθεται σε μέγεθος 10,5 ή 12,9 ιντσών, ανάλογα με την έκδοση. Ένα σημαντικό νέο χαρακτηριστικό είναι η εισαγωγή του λογισμικού Arene, το οποίο η Toyota περιγράφει ως το πρώτο βήμα προς «οχήματα πλήρως καθορισμένα από λογισμικό». Αυτή η πλατφόρμα τροφοδοτεί την τελευταία έκδοση του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Toyota Audio Multimedia με όλα τα σύγχρονα χαρακτηριστικά συνδεσιμότητας και υποστηρίζει τη βελτιωμένη σουίτα Toyota Safety Sense 4.0 ADAS , η οποία κάνει το ντεμπούτο της στο νέο RAV4.
Παρά την «ταμπέλα» της νέας γενιάς, το RAV4 MK6 εξακολουθεί να βασίζεται σε μια αναβαθμισμένη έκδοση της υπάρχουσας πλατφόρμας TNGA-K. Ωστόσο, η Toyota έχει κάνει τροποποιήσεις, ενισχύοντας τις αρθρώσεις του πλαισίου και τα σημεία στήριξης της ανάρτησης για να ενισχύσει τη δομική ακαμψία. Επίσης χρησιμοποιείται ειδική κόλλα, η οποία βοηθά στη μείωση των μικροκραδασμών και του θορύβου κύλισης. Η μεγαλύτερη αλλαγή, πάντως, αφορά την αποκλειστικά υβριδική μορφή των συστημάτων κίνησης. Ο αμιγώς ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας, που είναι διαθέσιμος σε κάποιες αγορές στο σημερινό, αποχωρεί. Πλέον μόνο full και plug-in υβριδικό, με βάση τον 2.5άρη τετρακύλινδρο. Το RAV4 Hybrid αποδίδει πλέον συνδυαστικά 229 ίππους στη μπροστοκίνητη και 239 ίππους στην τετρακίνητη εκδοχή, ενώ το PHEV ανεβαίνει στα 324 άλογα (+18 σε σχέση με πριν). Εδώ κάνει πρεμιέρα και η έκδοση GR Sport, προσφέροντας ένα από τα ισχυρότερα και πιο αθλητικά C-SUV της κατηγορίας.
Εκτός από την πρόσθετη ισχύ και τα πολύ ωραία του GR Sport αναβαθμίζεται και η ηλεκτρική αυτονομία του RAV4 PHEV, η οποία φτάνει τα 80 χλμ. Σε κάποιες εκδόσεις μάλιστα, προσφέρεται δυνατότητα ταχυφόρτισης και 10-80% σε μόλις 30 λεπτά. Το νέο RAV4 θα ξεκινήσει να διατίθεται σταδιακά από τα τέλη του 2025, κάνοντας πρεμιέρα στην αγορά των Η.Π.Α. Το 2026 θα έρθει στα μέρη μας, με μικρές αλλαγές εμφανισιακά, εξοπλιστικά και ίσως μηχανικά.