Η Skoda γιορτάζει την παραγωγή του 5 εκατομμυρίου Fabia, επιτυγχάνοντας ένα σημαντικό ορόσημο στην ιστορία της, καθώς το μοντέλο αυτό βρίσκεται στη δεύτερη θέση πωλήσεων της μάρκας μετά την Octavia.
Το Fabia, που ξεκίνησε το 1999, έχει κερδίσει την προτίμηση των πελατών λόγω της εξαιρετικής σχέσης ποιότητας-τιμής και της πρακτικότητάς του, ενώ η παραγωγή της τρέχουσας γενιάς θα συνεχιστεί και μετά το 2030.
Διαχρονικά, το Fabia έχει εδραιωθεί και στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, με επιτυχημένα αγωνιστικά μοντέλα.
Πιο αναλυτικά
Η Skoda γιορτάζει την κατασκευή 5 εκατομμυρίων Fabia, σε όλες τις γενιές του, φτάνοντας σε ένα ορόσημο που το τοποθετεί στη δεύτερη θέση των πωλήσεων όλων των εποχών για τους Τσέχους, μετά την Octavia.
Το πεντάκις εκατομμυριοστό Fabia βγήκε πρόσφατα από τη γραμμή παραγωγής στο Mladá Boleslav. Από το 1999 –μαζί με την Octavia– έχει σηματοδοτήσει ένα σημαντικό ορόσημο στη σύγχρονη ιστορία της Skoda. Το Fabia πρώτης γενιάς βασιζόταν σε μια εντελώς νέα πλατφόρμα του Ομίλου Volkswagen και ξεχώριζε ως ένα από τα πλέον ευρύχωρα αυτοκίνητα στην κατηγορία του, συνδυάζοντας πρακτικότητα, εξαιρετική σχέση ποιότητας-τιμής και μια πληθώρα χαρακτηριστικών Simply Clever. Αυτή η συνταγή της νίκης χάρισε την επιτυχία στο Fabia, τόσο με πελάτες που παραμένουν πιστοί πολλά χρόνια όσο και με νέους, στην Ευρώπη και ακόμα παραπέρα. Δεδομένης της μακροχρόνιας επιτυχίας και της σημασίας του για τη μάρκα, η παραγωγή του τωρινού Fabia θα συνεχιστεί και πέρα από το 2030.
Το Fabia συγκαταλέγεται εδώ και πολλά χρόνια στα μοντέλα της μάρκας με τις μεγαλύτερες πωλήσεις. Το 2024 ήταν το τρίτο κατά σειρά πιο δημοφιλές όχημα της Skoda, με 117.100 μονάδες να παραδίδονται ανά τον κόσμο. Τα αποκαλυπτήρια της πρώτης γενιάς πραγματοποιήθηκαν στην 58ή Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 1999 ως διάδοχο μοντέλο της ιδιαίτερα αγαπητής Felicia. Με την πάροδο των ετών, το Fabia έχει παίξει σημαντικό ρόλο στην ενίσχυση της τσεχικής φίρμας στις ευρωπαϊκές αγορές, ενώ έχει επίσης εδραιωθεί στην ιστορία του μηχανοκίνητου αθλητισμού, χάρη στα Fabia Rally2 evo και το σημερινό Fabia RS Rally2 που συγκαταλέγονται στα πλέον επιτυχημένα αγωνιστικά αυτοκίνητα όλων των εποχών, στην κατηγορία τους.
Τέσσερις γενιές προσιτής κινητικότητας
Το Fabia πρώτης γενιάς (1999–2008) έκανε το ντεμπούτο του ως πεντάθυρο hatchback, με μήκος 3.960 χλστ. Λιγότερο από έναν χρόνο μετά παρουσιάστηκε η έκδοση sports wagon και το 2001 ακολούθησε μια έκδοση sedan. Το ξεχωριστό του στιλ οφειλόταν στην ομάδα σχεδίασης την οποία διηύθυνε ο τότε Επικεφαλής Σχεδίασης Dirk van Braeckel. Βασισμένο στην προηγμένη πλατφόρμα για μικρά αυτοκίνητα PQ24, το πρώτο Fabia προσέφερε μια ευρεία γκάμα κινητήρων. Τον Μάρτιο του 2003 κυκλοφόρησε το RS , εξοπλισμένη με έναν υπερτροφοδοτούμενο πετρελαιοκινητήρα 1.9 TDI 130 ίππων, ο οποίος συνδύαζε υψηλές επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου.
Η δεύτερη γενιά (2007–2014) παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης τον Μάρτιο του 2007. Βασισμένο στην ίδια πλατφόρμα με τον προκάτοχό του, είχε μεγαλύτερο μήκος κατά 22 χλστ. και μεγαλύτερο ύψος κατά 47 χιλιοστά. Έξι μήνες μετά ακολούθησε μια πρακτική έκδοση sports wagon. Το 2009 η γκάμα εμπλουτίστηκε με την έκδοση Scout η οποία διέθετε off-road σχεδιαστικά χαρακτηριστικά, όπως και με το RS με υπερτροφοδοτούμενο βενζινοκινητήρα 1.4 TSI με ισχύ 180 ίππων. Σε αυτή τη γενιά εισήχθη επίσης η δημοφιλής έκδοση Monte Carlo. Η τρίτη γενιά (2014–2022) έκανε ντεμπούτο τον Οκτώβριο του 2014. Βασισμένο στη σύγχρονη πλατφόρμα PQ26, διέθετε νέες αναλογίες οι οποίες του χάριζαν μια πιο δυναμική παρουσία: ήταν κατά 90 χιλιοστά φαρδύτερο και κατά 30 χιλιοστά χαμηλότερο απ’ ό,τι ο προκάτοχός του. Σημαντικές βελτιώσεις υπήρξαν και όσον αφορά στην ασφάλεια και την άνεση: το Fabia διέθετε πλέον Front Assist, adaptive cruise control και αναγνώριση κόπωσης του οδηγού. Ένα facelift το 2018 προσέθεσε περισσότερες αναβαθμίσεις, συμπεριλαμβανομένων των προβολέων Full LED και του συστήματος παρακολούθησης τυφλών σημείων.
Η σημερινή τέταρτη γενιά (2021–σήμερα) αφίχθη την άνοιξη του 2021 ως πεντάθυρο hatchback βασισμένο στην πλατφόρμα MQB A0. Η σχεδίαση αναπτύχθηκε από την ομάδα Σχεδίασης της Skoda με επικεφαλής τον Oliver Stefani. Η γενιά αυτή ξεπερνά τα 4,1 μέτρα σε μήκος, και η χωρητικότητα του χώρου αποσκευών αυξήθηκε κατά 50 λίτρα, φτάνοντας τα εντυπωσιακά 380 λίτρα. Μπορεί να εξοπλιστεί με τα πλέον πρόσφατα χαρακτηριστικά και συστήματα, όπως η αυτόματη στάθμευση και το Travel Assist 2.0, στο οποίο περιλαμβάνονται τα συστήματα adaptive cruise control, προληπτική προστασία πεζών και ποδηλατών, προσαρμοζόμενη καθοδήγηση λωρίδας και αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας.