Το άρθρο εξετάζει τη σπάνια περίπτωση ενός «παρθένου» Audi RS 4 Avant B5, που με ελάχιστα χιλιόμετρα και σχεδόν καινούργια κατάσταση, έχει αποκτήσει μεγάλη αξία για τους συλλέκτες. Το συγκεκριμένο μοντέλο, που κυκλοφόρησε το 2002, ξεχωρίζει για την ισχύ του και την επιδόσεις του, καθώς και για την αισθητική του που καθόρισε την κατηγορία RS.
Με τιμή εκτίμησης γύρω από 126.000 δολάρια, το RS 4 B5 θεωρείται επένδυση, ειδικά σε σύγκριση με το καινούργιο RS 6, το οποίο κοστίζει σχεδόν το ίδιο. Η δημοφιλία του ενισχύεται από την σπανιότητά του στις Η.Π.Α., γεγονός που καθιστά την παρουσία του στην αγορά ιδιαίτερα ελκυστική.
Πιο αναλυτικά
Μπορεί ένα RS 4 Avant B5 πρώτης γενιάς να αξίζει περισσότερο από ένα ολοκαινούργιο RS 6; Για τους συλλέκτες, η απάντηση δεν είναι απαραιτήτως παράλογη. Το συγκεκριμένο RS 4, με ελάχιστο φόρτο στο οδόμετρο και σχεδόν καινουργή κατάσταση, αποτελεί ένα από τα λίγα που βρέθηκαν ποτέ επίσημα σε αμερικανικό έδαφος, εκτινάσσοντας ακόμα περισσότερο την αξία του.
Η Audi κατασκευάζει station wagon με το σήμα RS εδώ και πάνω από 25 χρόνια, με κάθε νέα γενιά να προσφέρει υψηλότερη ισχύ, ταχύτερες επιδόσεις και μεγαλύτερες εμφανισιακές συγκινήσεις. Για ορισμένους οπαδούς της φίρμας από το Ίνγκολσταντ, όμως, το πρώτο RS 4 – και όχι το RS 2 Avant, που κατασκευαζόταν από την Porsche- είναι το καλύτερο όλων. Κάτι που σημαίνει ότι όποτε βρεθεί ένα σε αγγελίες ή δημοπρασία, γίνεται χαμός. Στο μάτι ξεχωρίζει άμεσα για το φαρδύτερο αμάξωμα, τις χαρακτηριστικές Avus 18άρες ζάντες και το διακριτικό bodykit – κομμάτι της αισθητικής που όρισε τη γέννηση των RS.
Κάτω από το καπό, ο διτούρμπινος (με «σαλίγκαρους» Borg Warner K04) V6 των 2.7 λίτρων και υπογραφή Cosworth αποδίδει 380 ίππους και 440 Nm, σε συνδυασμό με χειροκίνητο κιβώτιο 6 σχέσεων και τετρακίνηση με διαφορικό Torsen. Τα 0-100 χλμ./ώρα έρχονται σε 4,9 δλ. και το ταχύμετρο σταματά ηλεκτρονικά στα 250 χλμ./ώρα – αριθμοί που, για την εποχή, το τοποθετούσαν απέναντι σε κάθε λογής supercar και super sedan.
Πέρα όμως από τις προδιαγραφές, η ουσία βρίσκεται στην αύρα του. Το RS4 B5 δεν είναι απλώς ένα γρήγορο station wagon. Είναι ένα σύμβολο της εποχής που η Audi αποφάσισε να αναμετρηθεί με τους κορυφαίους της κατηγορίας. Κι όταν ένα τέτοιο δείγμα διατηρείται σχεδόν ανέγγιχτο, με 11.242 χλμ. στο οδόμετρο από το 2002, γίνεται κάτι παραπάνω από αυτοκίνητο: μετατρέπεται σε επένδυση. Γι’ αυτό και οι εκτιμήσεις το τοποθετούν γύρω στις 126.000 δολάρια (112.329 ευρώ), τη στιγμή που καινούργιο το RS 6 ξεκινά από τις 126.895 δολάρια (113.140 ευρώ) στης Η.Π.Α. Βέβαια, αυτή τη στιγμή το ανώτερο ποντάρισμα είναι στις 86.000 δολάρια (76.674 ευρώ), οπότε έχει «ψωμί» ακόμα η τιμή.