Το Xiaomi SU7 Ultra, ένα κινεζικό super sedan που ξεκίνησε εντυπωσιακά με ρεκόρ στο Nurburgring, αντιμετωπίζει αντιδράσεις από τους αγοραστές του μετά την απόφαση της εταιρείας να μειώσει την απόδοση των ηλεκτροκινητήρων από 1.550 σε 900 ίππους για λόγους αξιοπιστίας.
Παρά την προαιρετική δυνατότητα αναβάθμισης για επιδόσεις άνω των 1.000 ίππων, οι πελάτες είναι απογοητευμένοι.
Επιπλέον, αποκαλύφθηκε ότι το ανθρακονημάτινο καπό, που κοστίζει 42.000 γουάν, είναι περισσότερο διακοσμητικό παρά λειτουργικό, κάτι που οδήγησε την Xiaomi σε απολογία και προσφορά αντικατάστασης του καπό για όσους δεν το είχαν παραλάβει ακόμα, ενώ οι υπόλοιποι θα λάβουν μια μικρή αποζημίωση.
Πιο αναλυτικά
Το Xiaomi SU7 Ultra ξεκίνησε την πορεία του με κρότο, κάνοντας ρεκόρ στο Nurburgring και εκθέτοντας την Porsche Taycan Turbo GT. Οι αστερίσκοι δεν έλειψαν, καθότι το Xiaomi που έσπασε τα χρονόμετρα ήταν αγωνιστικό, ωστόσο έδειξε τη δυναμική του κινεζικού super sedan. Ο κόσμος «τσίμπησε», έσπευσε να γεμίσει τα βιβλία παραγγελιών, αλλά πλέον ο μήνας του μέλιτος τελείωσε.
Τα ζητήματα άρχισαν όταν η Xiaomi άλλαξε τη μέγιστη απόδοση του αυτοκινήτου, κατεβάζοντας την ισχύ των 3 ηλεκτροκινητήρων από τα 1.550 στα 900 άλογα. Οι λόγοι αποδόθηκαν στην αξιοπιστία και τη μακροζωία τόσο των μοτέρ όσο και της μπαταρίας, αλλά όπως καταλαβαίνουμε δεν έγινε δεκτή με ενθουσιασμό από τον κόσμο που είχε πληρώσει σχεδόν τα διπλά άλογα. Εφόσον, όμως, μεσολαβούν λόγοι υγείας του αυτοκινήτου και υπάρχει η δυνατότητα προαιρετικής αναβάθμισης λογισμικού, σε περίπτωση που θες να βάλεις το SU7 Ultra σε πίστα και να κυνηγήσεις χρόνους, στους 1.000+ ίππους, κάπως αμβλύνθηκαν οι αντιδράσεις. Ωστόσο, δεν είναι η μόνη προστριβή που έχει προκύψει μεταξύ πελατών-Xiaomi.
Κινεζικά μέσα πήραν το SU7 Ultra για γνωριμία και διαπίστωσαν ότι το ανθρακονημάτινο καπό, είναι περισσότερο διακοσμητικό παρά λειτουργικό. Το κόστους 42.000 γουάν (γύρω στις 5.200 ευρώ) έξτρα, διαφημίζεται από την Xiaomi πως βελτιώνει τη ροή του αέρα στη μπαταρία, τον εμπρός ηλεκτροκινητήρα και τα -επίσης carbon- φρένα. Οι Κινέζοι συνάδελφοι αποφάσισαν να δουν πόσα από όσα υπόσχονται οι δυο αεραγωγοί, κάνουν στην πραγματικότητα. Πήραν δυο κομμάτια χαρτί, τα έβαλαν πάνω στις οπές του καπό, κατόπιν έβαλαν ανεμιστηράκια μπροστά από το αυτοκίνητο, τα άναψαν, και περίμεναν… Κίνηση από τα χαρτιά, όμως, δεν είδαν ποτέ. Κάτι που σημαίνει ότι οι αεραγωγοί είναι ψεύτικοι και καθαρά κοσμητικής φύσεως. Κομμάτι «χοντρό» για τόσα λεφτά, ειδικά όταν διαφημίζεις ότι βοηθά σε τόσους τομείς.
Μετά τις αποκαλύψεις, η Xiaomi αναγκάστηκε σε απολογητικό μήνυμα και την προσφορά αντικατάστασης του carbon καπό με του στάνταρ αλουμινένιου, σε όσους δεν έχουν παραλάβει τα SU7 Ultra τους ακόμα. Για τους υπόλοιπους, η αποζημίωση έχει τη μορφή 20.000 πόντων ανταμοιβής, που μεταφράζονται ποσοτικά σε 2.000 γουάν (ούτε 250 ευρώ)…