Το νέο Ford Escort MK1 RS, γνωστό και ως Alan Mann 68 Edition, αναγεννά το θρυλικό μοντέλο της Ford με σύγχρονα χαρακτηριστικά και αγωνιστική προδιάθεση. Η Boreham Motorworks διατήρησε την αυθεντική αισθητική του Escort, χρησιμοποιώντας ανθρακονημάτινα στοιχεία και LED φανάρια, ενώ αναβάθμισε το σασί και την καμπίνα για αγωνιστική χρήση.
Ο κινητήρας των 1.800 κυβικών αποδίδει 205 ίππους και συνεργάζεται με ένα 4άρι χειροκίνητο κιβώτιο, προσφέροντας εξαιρετική ισχύ και απόδοση. Το μοντέλο, περιορισμένης παραγωγής 24 τεμαχίων, αναμένεται να εντυπωσιάσει τους λάτρεις των αυτοκινήτων και των αγώνων.
Πιο αναλυτικά
Η βιομηχανία του restomodding δεν σταματά να παράγει υλικά ονείρων, μετατρέποντας θρυλικά τετράτροχα του παρελθόντος σε σύγχρονα «υπερόπλα». Το Ford Escort MK1 RS, για παράδειγμα, σε μια αναγεννημένη μορφή που θα ζήλευε κάθε σύγχρονο sportscar.
Η Boreham Motorworks είναι υπεύθυνη για το εκπληκτικό comeback του «Μι-Κάπα-Ένα», το οποίο μένει απολύτως πιστό στις γραμμές και τα χρώματα του αρχέγονου. Πάνω σε εκείνο βασίζεται εξάλλου, άλλο που τα περισσότερα πάνελ του αμαξώματος είναι καινούργια και ανθρακονημάτινα. Τα LED φανάρια τηρούν απαρέγκλιτα το σχέδιο των αυθεντικών, ενώ το ίδιο ισχύει με τις πανέμορφες 13άρες ζάντες. Κάτω από το ρετρό αμάξωμα βρίσκουμε ένα αναβαθμισμένο και ενισχυμένο σασί, ενώ η καμπίνα μοιάζει βγαλμένη από τα αγωνιστικά MK1 RS που όργωναν τις ειδικές πριν 50 χρόνια.
Το ίδιο, και πολύ περισσότερο, ισχύει για τα χρώματα που ντύνουν το MK1. Το Ford Escort Alan Mann 68 Edition, όπως είναι η πλήρης ονομασία του, αποτίνει φόρο τιμής στη βρετανική ομάδα Alan Mann Racing, η οποία το 1968 και το 1969 κυριαρχούσε στο British Saloon Car Championship. Το restomod MK1 έχει κατασκευαστεί ακριβώς βάσει blueprints του αγωνιστικού RS1800 και συγκεκριμένα εκείνων της Alan Mann Racing, διαθέτοντας πλήρη εξοπλισμό για να συμμετέχει κανονικά σε αγώνες. Το roll cage, τα μπάκετ καθίσματα (ανθρακονημάτινα κιόλας), οι ζώνες 6 σημείων και το σύστημα πυρόσβεσης, άπαντα προδιαγραφών FIA, φανερώνουν πόσο σοβαρά παίρνει το εν λόγω Ford τα αγωνιστικά του καθήκοντα. Και πού να πιάσουμε τον κινητήρα…
Ένας -επίσης προδιαγραφών FIA- ατμοσφαιρικός 1.800άρης τετρακύλινδρος δεσπόζει στο μηχανοστάσιο, παράγοντας 205 ίππους στις 9.000 σ.α.λ. και γεμίζοντας την ατμόσφαιρα μαγευτικές μελωδίες. Ένα 4άρι χειροκίνητο, για πλήρη αναπαράσταση του 57χρονου προγόνου, αναλαμβάνει να περάσει τη δύναμη στους πίσω τροχούς, αξιοποιώντας ένα αμιγώς μηχανικό μπλοκέ διαφορικό. Η ανάρτηση δεν θα μπορούσε παρά να είναι πλήρως ρυθμιζόμενη, όχι μόνο στα αμορτισέρ-ελατήρια αλλά και στους κάτω βραχίονες, ενώ το βάρος οριοθετείται στα μόλις 795 κιλά! Και κάπως έτσι, τα 205 άλογα αποκτούν άλλη υπόσταση, χαρίζοντας μια ειδική ισχύ της τάξης των 3,87 κιλών ανά ίππο! Οι Βρετανοί ετοιμάζουν 24 Escort Alan Mann 68 Edition, δίχως να ανακοινώνουν τιμολόγηση.